Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hydraulik

Emne i 'Niveauregulering' startet af Allan Tarp, 11 Januar 2007.

  1. Allan Tarp

    Allan Tarp New Member

    Joined:
    6 Januar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Til Alle
    Jeg har lige fået en 300E 24V.
    Når motorhjelmen er åben, og man kigger nede ihøjre side, sidder der en beholder, hvorpå der står hydraulik, den er helt tom.
    Men jeg synes ikke der er nogen niveaustreger, eller lign.
    Er der mon nogen der ved hvordan det skal være, og hvor meget der skal være i den, og hvad jeg skal hælde på ?
    Hilsen Allan og på forhånd tak.
     
  2. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Allan.

    Hvis det er den beholder jeg tror det er, så sidder der bagerst i toppen på beholderen en gummi prop du kan tage op. På den er der monteret en måle pind med min. og max. på. Hydraulikolien i beholderen er til ASD'en på min, men den samme beholder bruges vist også til niveauregulering på bagakslen hvis din vogn har det.
    Husk det er ikke almindelig hydraulik olie men noget specielt der skal på.
    Jeg syntes det lyder grimt at den er helt tom :(
     
  3. Allan Tarp

    Allan Tarp New Member

    Joined:
    6 Januar 2007
    Indlæg:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Birkerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Henrik
    Jeg har lige været ude og kigge, og du har ganske ret, der er en lille prop med en målepind, men den er fuldstændig tom ( øv ).
    Bilen har som du siger niveaureguleret bagende, jeg ved ikke med ASD, fordi jeg ikke ved hvad det betyder ?
    Hilsen Allan. :cry:
     
  4. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Allan.

    ASD er automatisk spær i bagtøjet. Hvis du har det er der en gul trekant i dit spedometer lige over total km. tallet. Trekanten lyser når du sætter tænding på vognen.

    Hvis beholderen er tom og du har niveau regulering på bagakslen, så burde den være ''løs'' i bagvognen. Prøv at kigge på dine bagerste støddæmpere og se om der sidder en hydraulik slange på dem. Hvis der ikke gør det, har den forrige ejer måske pillet systemet fra, og monteret almindelige dæmpere i stedet for. Det vil forklare den tomme beholder.
    Systemet er svine dyrt at reparere på, en bagdæmper koster ca. 2500,00kr. så det er muligt det er pillet fra.
     
  5. Tropeøen

    Tropeøen New Member

    Joined:
    26 Maj 2007
    Indlæg:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Dalmose-Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Henrik.
    Vores den ene støddæmper taber olie og skal skiftes, d.v.s. vi skal så skifte begge to, men som du siger, så koster de kassen . Har det den store betydning, hvis man udskifter den med f.eks. alm. gasstøddæmpere? VH. Susie
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    lige præcis hydrauliske støddæmpere på T modellen er det i orden at skifte enkeltvis. pga den måde systemet virker på.

    jeg ville ikke skifte til alm støddæmpere hvis jeg ver jer, dels fordi det måske bliver dyrere i den sidste ende, da hele systemet skal laves om, dels kan den blive svær at syne med sådanne ændringer.
     
  7. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Susie.

    Jeg er lige som Martin ikke sikker på at det er lovligt at pille det system fra på en stc.car.
    Havde det været en almindelig 4dørs havde jeg bare pillet det fra uden at være bekymret over det, de fleste er født uden, så der er masser af dele som passer lige på.
    Problemet med stc.car'en er at den kun er lavet med det system, så der findes ikke noget som erstatning som er godkendt til bilen.
    Jeg er bange for at de vil kalde det en konstruktiv ændring, som de kun vil godkende hvis du kan få på skrift fra Mercedes at det ikke har nogen betydning. Tror det bliver umuligt.
     

Del denne side