Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Skidt eller Kanel??

Emne i 'Bremser' startet af originalW124, 5 Januar 2011.

  1. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Der var en tråd omkring dette emne sidste år, hvor jeg mener Gørløse solgte et komplet sæt mage til linket for 650,- dkr. incl. rabat og moms, og det er da nemmere at købe det her i Dk.
     
  3. pp1008

    pp1008 Member

    Joined:
    13 December 2009
    Indlæg:
    66
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    329.650
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hold dig fra det. Det er det rene L..T ........... :twisted: Her bider jeg specielt mærke i at dit brugernavn "original" w124 :D
     
  4. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg har ikke noget imod aftermarket reservedele, men lige bremser skal man være forsigtige med.

    Søren S2
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det hele afh af kørestil og højrefod(jeg kører ikke specielt pænt),jeg har bremser(købt på ebay 90 euro hele vejen rundt) fra samme firma monteret på min peu 306 de har holdt 60000km og er nu metal mod metal(så kan andre høre når du bremser :lol: ..
    På min mb sidder der biltema bremser og de har fungeret super fint...
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Når du er ude i at skulle købe billige bremser (og reservedele i det hele taget), så køb dem hellere hos os :)

    For hvis der nu skulle være noget med dem, kan du reklamere på dem, hvilket du ikke kan hvis du køber dem på Ebay.

    Jeg kan så sige, at jeg stort set kun har solstrålehistorier om vores "billige" serie. spørg eventuelt smut25 herinde på forummet, han har været utrolig glad for sine uoriginale keramiske bremser.

    MVH
    Nick, Gørløse
     
  7. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg har også disse klodser på foran. De bremser ikke bedre end de originale men der kommer INGEN bremsestøv.
    Så min anbefaling har de også....
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er det ikke fordi du benytter karrosseribremsen? :lol: :lol: :lol:

    @Nick
    Er de keramiske klodser iøvrigt dukket op til 124.031'eren?


    Bendix
     
  9. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000

    Når folk brager ind i siden på en, tror jeg ikke selv de bedste kulfiberbremser havde hjulpet.
    Men havde jeg kørt 80 kmt i stedet for 40 kmt havde han slet ikke ramt mig. Det gode er dog at hans forsikringsselskab har påtaget sig det fulde økonomiske ansvar. Så på torsdag ruller jeg op til Gørløse, stiller slæden og låner sikkert en eller anden skod 210'er he-he. Så kan de også lige skifte min toppakning :cry: så mit vand ikke pisser ud af bilen. tænk at sådan noget skidt ikke engang kan holde til 430.000 km.
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ramte den lille Toyota lige ind i toppakningen, ærgerligt...........

    En 210'er er nu ikke så dårlig at køre i, den er bare grim og har ikke samme holdbarhed som en 124'er.


    Bendix
     
  11. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hva koster sådan en omgang toppakning ?
    Mest fordi jeg laver en del af den slags selv.

    Søren S2
     
  12. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Jamen Lasse68, hvis det er dit vand der pisser ud af bilen, er det jo en bundpakning til dig selv der skal til, og ikke en toppakning til bilen :nakkal:

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  13. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    har lige lavet et lille tilbud på følgende her i gørløse i samme kvalitet som det link der er sat ind og vil næsten vove at påstå at det er bedre det vi sælger.

    br.skiver for
    br.skiver bag
    br.klodser for
    br.klodser bag
    br.bakker
    mont.sæt til br.bakker
    mont.sæt til br.klodser
    følere til br.klodser

    pris i alt: 689,60 + moms (inkl. 862 kr.) igennem 124 forum
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Der skal alligevel noget af en bundpakning til, og jeg er sikker på, at Gørløse ikke vil montere den.

    Bendix
     
  15. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Aner det ikke. Men jeg vil holde dig orienteret...
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja så let slipper man ikke til en 300E-24er da cute
    Og med ASR så skal den have hele 8 føler til bremse klodserne, samt speciel tykkelse på bagerste skiver :p
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror også at der er meget forskæl på hvordan vi hver i sær bruger vores bremser 8)
    Nogle bruger dem ja, men kender slet ikke grænsen for deres formåen når vi snakker om bremse fading.
    Det er reælt først her man kan snakke om, hvor gode nogle er frem for andre, fordi til alm. opbremsning, der vil jeg næsten sige at der kan Hr. og Fru Danmark ikke kende forskæl på om de har gong gong værste kvalitets bremser på, eller om det er sæt brembo opgraderings kit med keramisk, ventilerede skiver med das ganze molivitten :lol:

    Jeg kender grænsen for eks. 300E og 300E-24 og de køre jo også med forskællige bremser 24Veren har større og bedre bremser.
    Men 260 og 300 dem skal man blot lave en katastrofe opbremsning med 3 gange fra 130 Km/t. med uorg. så har man opnået bremse fading og ikke mindst rødglødene skiver hvor fordampningen kan ses ud igennem fælgene :lol: men med org. sæt monteret hele vejen rundt, så kan den lige tage 5-6 ture, det er altså næsten en fordobling af bremse evnen.

    Så jeg vælger aldrig de uorg. typer, kan godt finde på at vælge den uorg. som er ens med de org. men bare ikke har mercedes OE varenummer og dermed er billigere, men aldrig de helt uorg. MSQL eller hvad de hedder hos gørløse, der er vitterligt en forskæl når man vel og mærke spøger sine bremser om hvor bremsefading grænsen ligger, men det må du da også have prøvet lasse :lol: du har sikkert bare kørt på nogle gamle nedslidte org. bremser som så kun var lige så gode som et sæt nye uorg. :D eller hvad?

    Jeg har også prøvet en 190er 2.6 den klarede så kun 2 katastrofe opbremsninger fra 130 og så var den selvlysende i mørket fra hjulene :lol:

    Så tænker nogle måske, ja men hvem har også brug for dette scenarie.
    Næ, men hvem køre måske ikke med trailer elelr campingvogn sydover eller hva hvis bremserne hænger, eller man bare køre ned ad bjergpasset uden at bruge nedgearings evnerne rules så skal der ikke meget til før der kun går 3 sek. fra man opdager at bremserne er ved at fadeud til man reælt ikke kan bremse bilen ned mere og nogle opdager det først når det er for sent :shock: her har man også lidt ekstra tid at løbe på de org.

    Men jeg har hørt at Jurid som er en producent, skulle lave nogle af de bedre klodser til dem.
    Jeg har købt Gørløses Zimmermann sprt bremse skiver, hvor skiverne er borede for bedre afkøling og de virker bare maks mand :love:
    Bremser skal have et højt indehold af kevlar for at modvirke bremse fading og have gode bremse egenskaber, jo mere jo dyere er de også og jo mindre siges det at de støver.

    Jeg synes at de MSQL uorg. bremser jeg har brugt til service for andres biler har været hurtigere opslidte (Normalt) og så har de støvet mere 8stemmer med forbruget) så ja man kan spare, men der er så også sparet på kvalitetten.
    De org. skulle nemlig have et ret højt indehold af Kevlar så vidt jeg er orienteret hvilket også passer godt med de ikke støver så meget og holder meget længe. :love:
     
  18. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Den opmærksomme læser havde så opdaget, at det heller ikke er 24'eren, der spørges om. farvel

    Men kunne da godt tænke mig at vide, om de keramiske klodser til 124.031'eren nu findes hos Gørløse, det gjorde de nemlig ikke tidligere.


    Bendix
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den opmærksomme læser havde så også opdaget at det netop var derfor jeg skrev "Ja så let slipper man ikke til en 300-24er da" cute
    da jeg godt var klar over at det ikke var til en 300E-24er :nakkal:

    Men ja lad os få nogle keramiske klodser :whistle:
    Ellers så kan du jo bare montere skiver og bremser fra en 500SLer "samme som på en 500E" så skal du bare så løjer, elelr gå skridtet vider og montere 600SL bremser :lol: den har jo samme motor som os, bare i stereo :lol:
     
  20. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jurid er jo hovedleverandør til Mercedes, og det er rigtig god kvalitet man får. jeg kan dog også fremhæve både Zimmermann og Ferrodo klodser på samme kvalitetsniveau, og de er begge også original leverandører til Mercedes.
     

Del denne side