Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Svær tomgang ved kold start

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Voss, 28 December 2010.

  1. Voss

    Voss New Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    89
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    w201 190 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    420
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Hej bluestar venner.

    Har gennem længere tid haft lidt svær ved at starte men ved 2 forvarmninger kørte den fint

    Nu her de sidste 4 dage har jeg måtte forvarme min. 5 gange for bare at få en meget lav og ujævn tomgang

    gløderør er skiftet og er målt fine i går har ingen fejl i gløde lampen

    Når bilen er varm køre den perfekt

    nogen der har en ide ??
     
  2. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Hvor koldt er koldt ...

    De få nætter det var under -15 her i Storkøbenhavn, der ville min motor (250D) heller ikke som jeg ville ... Måske ikke 5 min forvarmer, men et par forsøg skulle der til.

    Jeg lider heller ikke af gamle gløderør eller andre skavanker :p sådan rent motormæssigt

    Thomas
     
  3. Voss

    Voss New Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    89
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    w201 190 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    420
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    det er omkring -8 grader idag

    nu forsøger jeg med lidt bell - add fra gørløse der står på flasken at den afhjælper frost i dieslen der kan jo ligge lidt fugt selvom jeg altid tanker når den rammer halv tank
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er det først startet grundet det kolde vejr?
    Hvornår har du sidst renset si i bunden af tanken?Skiftet dieselfilter og det andet lille prefilter?
     
  5. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Som det står lidt længere nede på siden under emnet "ruller" i tomgang er der fokus på problemet.
    Jeg har haft samme problem med min 300D når den var kold, og der ville den hellere gå istå, frem for at holde sig igang.
    Så jeg prøvede / lånte et tomgangsrelæ fra Gørløse og de fik det aldrig tilbage, da det hele virkede perfekt, nem start og forhøjet tomgang ved kold motor, heller ikke problemer med ustabil omdr.tæller og det er da noget af det nemmeste at konstatere.
    Ingen sorte fingre da det sidder bag batteriet, højst lidt mere lavvande i "kassen".
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu er det ikke alle årgange der har elr(elektronisk tomgangsregulring) og din årgang har det ikke(99% sikker)
    Dit system er så pneumatisk med en eller to thermoventiler.Det lugter lidt som om den ikke fungere korrekt i kulden(termoventilen)
    Har du elr sidder der en dåse med 2 ledninger i enden af pumpen,mener den er rød
     

    Attached Files:

  7. Voss

    Voss New Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    89
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    w201 190 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    420
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    vender lige tilbage i morgen når jeg kommer i klubben..

    ërik1303 >> Det eneste jeg har ved batteriet er min kickdown :-D ..

    Den ene vacum slange var revnet ved 128a på billedet ..

    Nu afventer jeg kold motor så jeg kan høre om det var den..

    Er der forresten forskel på ind og udgang på den regulator ??
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Dine vacum slanger SKAL være tætte!
    Ang ventil pas,da min egen har elr regulering..
     
  9. Voss

    Voss New Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    89
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    350
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    w201 190 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    420
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Det var den ene slange med revnen :)

    nu hakker den kun lidt men det tror jeg nu der er en dyse .

    Takker for hjælpen venner
     

Del denne side