Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Tømning af hoved :-)

Emne i 'Ordet er frit' startet af Wohlfeldt, 22 December 2010.

  1. Wohlfeldt

    Wohlfeldt New Member

    Joined:
    14 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    240000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg går med en masse små spørgsmål i hoved og nu kommer de lige på en gang :)

    1. Kan man montere et armlæn på et sæde uden armlæn? og hvis nej hvad gør jeg så når jeg savner et armlæn i min nye 124 230TE

    2. Der er for ca et år siden monteret et fyr i min nye bil (Det er godt nok fedt:)) men jeg kan ikke rigtig få varmet op på 15 el 25min når der er -16 udenfor. Jeg har læst lidt herinde og tror jeg er kommet frem til at mit batteri er for lille nemlig 75ah jeg har besøgt et mercedesværksted der kan tilbyde et 100ah til 1100 plus mormor. Er det tilstrækkelig og til ok pris?

    3. Det kan godt være det er et dumt spørgsmål men jeg syndes måske mit brændstofsforbrug er lige i overkanten ved Meget pæn kørsel går den 8,5 på en litter. Jeg ved ikke om det er mig der gør noget forkert jeg tanker bio95 da jeg tror det er bedst men er 92 bedre til en 230TE?

    4. Jeg begynder pludselig at tvivle på om der er aircon på min bil.. Det stod på sedlen hos forhandleren, men jeg har set mange modeller med aircon hvor den miderste knap imellem de to tempratur hjul er markeret med EC hvor min har et snefnug. Det har ikke rigtig været vejr til at prøve om det virker siden jeg købte bilen.

    5. Er der nogle der har monteret en Parrot? Jeg har købt en og er lidt i tvivl om jeg skal kaste mig ud i installation selv?

    Det er vidt hvad jeg lige kan huske. Hvis der kommer mere frem skriver jeg. Håber nogle kan hjælpe. og at mine spørgsmål ikke er alt for dumme. :-D

    Hilsen Troels.
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    1. Ja det kan du sagtens.

    2. Du skal købe et batteri der er beregnet til at der er forbrug på i lang tid
    - Jeg købte et hos Carlsens bateriservice i Køge, til omtrent samme pris - bare incl. moms.

    4. Det lyder som om at du har klima. Har du en elektrisk blæser og side på ydersiden af din køler ?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Wohlfeldt

    Nu du har fået fine svar fra Guldsmeden punkt 1, 2 og 4, kunne kunne jeg give mit bud på punkt 5 og min erfaring med punkt 3

    3. Jeg ar en w124 '86 300E og den går 7 km/l. så du kommer længere end mig på en tank...

    5. Du kan sagtens montere en Parot. Husk dog at montere tændingsledningen, og ikke til direkte strøm men over tænding. Du finder alle ledningerne du skal bruge bag på radoen...
    + 12 volt (fast strøm) = Rød/Hvid
    + 12 volt over tænding (nøgle +) = Sort/Gul
    Stel = Brun
    Så skulle den sag være på plads.

    Lykke til og god jul 8)
     
  4. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Wohlfeldt:)

    Tillykke med din nye bil:). Jeg har selv en 230 CE og min dyt går omkring de 10-11 km/l. Din vejer godt nok 100 kg mere og det har nok også noget at sige..

    Det lyder som om du har klimaanlæg. Jeg har også "snefnuget" mellem mine temperaturhjul. Hvis dine 3 knapper sidder på samme måde som i min bil, er den øverste knap til afdugning af vinduer. Den er også til klimaanlægget, men forskellen på den og "snefnugget" er at den øverste knap kan blæse varm luft ud og det kan den med "snefnugget" ikke.. Den er kun til kold luft.

    Jeg tanker selv helt alm. blyfri 95 og det fungerer helt fint:)

    Glædelig jul og held og lykke med din nye dyt:)

    Hej fra Johnson
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    mercedes næstved har et 100 amp til en tusse
     
  6. Wohlfeldt

    Wohlfeldt New Member

    Joined:
    14 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    240000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    1000 tak for hurtige svar.

    Jeg har ledt lidt på gørløse men kan ikke finde armlæn. skal man måske købe brugt? min kabine er grå hvis nogen har noget liggende :)

    Jeg nåede lige mercedes. Er på juleferie i Randers så der var lidt for langt til næstved. Så nu kom der et 100ah i. Nu må jeg se om jeg kan mærke forskæl.

    Ja der er en blæser foran køleren. Så der er nok klima. Men jeg har aldrig rigtig forstået forskellen på klima og aircon andet end jeg har en idé om klima er bedst.? :)


    Jeg må prøve om jeg kan selv når jeg kommer hjem fra juleferie. Jeg skal bare se om jeg kan finde et sted hvor jeg kan køre den indendørs. det er godt nok koldt udenfor. :?

    Med hensyn til benzinforbrug er jeg stadig åben for forslag og input :)

    Hilsen Troels
     
  7. mikkel

    mikkel Member

    Joined:
    3 December 2006
    Indlæg:
    70
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    6650
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 E 300Diesel
    Km:
    250000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Toyota Aygo
    Bil nr. 2 Km:
    70000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2010
    Hej
    Jeg bliver lige nød til at spørge, Hvad er en Parrot?
     
  8. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen Wohlfeldt

    Forskellen på klimaanlæg og aircondition er at klimaanlægget selv regulerer hvor meget eller hurtigt anlægget skal blæse luften ind i kabinen for at opnå den korrekte temperatur. Med aircondition bliver du nødt til selv at regulere hvor hurtig luften skal blæses ind. Så reelt er det jo aircondtion vi har i vores 124´ere.. I hvertfald de ældre af dem..

    Har du en tung speederfod? :-D ..
     
  9. smejpongen

    smejpongen Member

    Joined:
    3 Maj 2008
    Indlæg:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Vil også gerne lige spørge, hvad er en Parrot. Mvh Jørgen. :-o
     
  10. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er engelsk for en stor fugl med flotte farver, på Dansk: papegøje, jeg synes mere spørgsmålet må være: HVORFOR vil du have en fugl i bilen ?????

    :lol: :lol: :lol:

    tillykke med bilen og velkommen her
     
  12. Wohlfeldt

    Wohlfeldt New Member

    Joined:
    14 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    240000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    :lol: Måske ikke den letteste men det værste er at jeg lavede en måling på vej til jylland i lørdags hvor jeg ikke kunne køre mere end 80-90 det meste af vejen. Hvilke burde være den mest optimale hastighed at køre langt på. Derfor blev jeg faktisk temlig chokeret da den ikke var mere end 8,5 pr liter. Jeg havde nok mere forventet omkring 10. Jeg tør slet ikke tænke på hvor megett den ender på hvis jeg køre 140. :eek:

    Præcis. Og jeg har købt MKi9100 hvor man også kan høre musik trådløst fra mobilen via bluetooth eller vha. det medfølgenge minnijackstik, ipod/iphone stik eller via USB kabel. (DET ER SMART) :-D


    Tusind tak. Jeg kan ikke rigtig beskrive hvor glad jeg er for at finde det har forum. Det er jo super fedt at kune spørge om hjælp og dele erfaring.
    bluestar :heart: :heart: :heart:
     
  13. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Først tillykke med vognen, som du kan se på min profil har jeg en magen til, endda samme årgang 8)
    Mht. dit benzinforbrug, så er det nok ikke helt ved siden af. Mit forbrug ligger nogenlunde som dit, eneste gang jeg kørte over 10 km/l var da jeg havde en kølerslange der sprang, som lige blev fikset, så jeg kunne liste afsted med ca. 100 km/t fra Horsens til Hjørring :mrgreen:
    Min kørsel er både by, landevej og motorvej, så det er pænt vekslende. Jeg kører ikke decideret voldsomt, dog må den godt strække ben en gang imellem ;)

    Godt nok siger mange sider at vores model '87 230TE går omkring 10,5 km/l, men som beskrevet ovenover, så har jeg kun oplevet det en enkelt gang. Samtidig skal det nævnes, at de sider jeg har kigget på, hvad angår benzinforbrug, beskriver det på en model med manuel gear.

    Kan til sammenligning sige, at jeg har haft Golf 2 og Kadett E med aut. som faktisk ikke gik mere :!:
    Golf'erne gik mellem 8-9 km/l og Kadetterne 7,5-8,5 km/l. Grunden var nok mest, at de manglede motorkraft til aut.gearet.
    Kan huske i min Chevy, at der stod et eller andet sted, at aircon'en kunne forringe min brændstofforbrug med op til 15% :!: :?: :!: så det kan måske også have lidt at sige, jeg har dog kun alm. dobbelt varmeapp. i min.
    Jeg tanker altid alm. 95.

    Du skal et pænt stykke over 140, hvis du for alvor skal nedad :mrgreen: hvis du prøver at ligge den på ca. 140 over et langt stykke tid (hvis der ellers er plads) vil du kunne se "økomåleren" ligge ca. mellem 1/3 og 1/2.
     
  14. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Lige et ekstra indput.
    Passer din triptæller?
     
  15. Wohlfeldt

    Wohlfeldt New Member

    Joined:
    14 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    240000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Bachko74

    Det er nok bare mig.. Jeg kommer også fra en wl123 300D der kørte 11,5 på litteren på en god dag og havde nok håbet at min nye ikke røg for meget under 10.

    Mht. triptælleren. Ja den passer. Der er en ret detajleret historie på den jeg har både indreg. og told papir fra den blev importeret i 2003 og alle værkstedsregninger og synspapir og det virker ikke som om nogen har fusket. men jeg ville nok ellers være nem at nare da jeg ikke er den største bilexpert :)
     
  16. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Lyder bestemt som en dejlig vogn, også at der er så meget historie med den.
    Ved du, at du kan se på dit motor og gearkassenummer, om det er den originale?

    I forhold til triptælleren, så mente jeg, om den talte rigtigt i forhold til de km du kører, for hvis den tæller lidt for langsomt, eks. skifter efter 1,1 km i stedet for 1 km, vil det jo give et forkert gennemsnit, så vil du, når triptælleren står på 90 km, faktisk ha kørt 100 km, så skulle du have en fejlvisning på den måde, vil det jo umiddelbart give et falsk km-tal .

    Hmm, hvorfor har jeg egentlig ikke lige tænkt på, at måle min egen med GPS???
     
  17. Wohlfeldt

    Wohlfeldt New Member

    Joined:
    14 December 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230TE
    Km:
    240000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nej jeg vidste ikke at man kan se om det er den originale. det må jeg få tjekket en dag.

    Jeg har aldrig målt om den tæller rigtig. men det må jeg da også prøve en dag.

    Tak for input :)

    Jeg venter stadig på at få et råd der får min bil til at køre 2 km mere på litteren.. :lol: Gerne mere. :-D
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har du kontrolleret for utætheder i brændstofsystemet ?
    Stålrørene fra tank til motor, er ofte tæret under beslagene.

    Havde det været en diesel, havde jeg skiftet luftfilteret som noget af det første - men det er ikke helt så relevant på en benziner (mht. forbrug)
    Men ellers kunne det måske være ting som luftmængdemåler, lambdasonde, kølevandstemp. føler, koldstartsventil, og meget andet - her må benzineksperterne træde til.
    Har ikke lige overblik over, om dit forbrug er urimeligt. (kørselsmønster, by/land osv.)

    Tjek dit dæktryk.
     

Del denne side