Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Duoventil, kulde i højre side

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af 10hi-f9s, 17 Oktober 2010.

  1. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hejsa
    Jeg har det velkendte problem med, at der kun er varme i førersiden, mens der er kulde i passagersiden. Jeg har søgt lidt på forum og fundet disse tre topics
    viewtopic.php?f=74&t=1443
    viewtopic.php?f=77&t=3621
    viewtopic.php?f=74&t=1115

    Jeg tænkte, at jeg ville starte med at kigge på duoventilen, men jeg kan sgu ikke finde den. Nogen der kan forklare grundigt hvor fanden den sidder? Evt. med supplering af billeder :D

    Det skal lige nævnes, at min bil ikke har noget klimaanlæg eller aircondition.
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hej

    hvis det er som på w124, så sidder den som nærmeste nabo til batteriet, lige foran batteriet. :)
     
  3. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Her er et billede af den :)
    Vores (w124) ser ikke helt sådan ud, men det gir en ide om, hvordan den ser ud :mrgreen:
     

    Attached Files:

  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis din w201 er med drejeknapper på varmeanlæget, så styre den det med luft spjæld og ikke en duo ventil. Så hvis der er kold luft i den ene side så er det et kabel der strejker. Hvis der er kold luft i begge sider, så er det themostaten til varmeanlæget der har sat sig.
     
  5. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så forklarer det hvorfor jeg ikke kan finde den :lol: hvordan kommer man ind til det kabel?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal havde instrumentbordet ud, så kan du komme til varmeanlæget.
    Det kan også bare være kablet på selve knappen der er røget af, så skal du bare havde miterkonsol pladen ud
     
  7. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg prøvede at tage midterkonsolpladen ud og kunne se, at selve den enhed som åbner varmen, når man skruer på knappen var knækket. Jeg har vedhæftet et billede, så I kan se, hvad jeg snakker om. Men resten af "tingen" sidder stadig derinde, skal man have hele instrumentbordet ud for at skifte den?
     

    Attached Files:

  8. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ikke nogen, som har forstand på, hvordan man skifter den?
     
  9. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så fandt jeg endelig ud af, hvad det var. Det er en del af varmeapparatet og når den knækker af, skal man skifte hele varmeapparat. Det er lidt irriterende, når det bare en lille plastik dims -.- og så er det endda et autoværksted som har knækket den, men det kan jeg godt få lidt svært ved at bevise, når det er fire måneder siden
     
  10. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er der nogen, der ved, hvordan man gør? Er det via motorrummet eller via instrumentbordet man skal skifte varmeapparatet?
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ud med instrumentbordet desværre.
     
  12. 10hi-f9s

    10hi-f9s New Member

    Joined:
    6 Februar 2009
    Indlæg:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hillerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Km:
    205
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    :( prøver at lime det i første omgang, så satser jeg på det holder :) nu har jeg trods alt fået drejet den over på varm luft, så det haser ikke just
     

Del denne side