Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Utilregnelig tankmåler?

Emne i 'El-system' startet af Lasse, 7 Juli 2007.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Var ude og så på en 124'er d. 6/7. For det først var der ingen benzin på; og måleren var helt i bund, og lampen lyste... Motoren kørte simpelthen tør efter 5 min., og efter at have fyldt 5 L benzin på, kørte jeg længe med starteren, da den så til sidst kom i gang -dog noget haltende. Den døjede også med at trække afsted under 3000 omdr./min. Men efterhånden som den blev varm, kørte den udemærket.
    Dog skal det siges at bilen har stået stille et par måneder.

    Men jeg bemærkede at tankmåleren lyste for lav brændstofbeholdning, men nålen stod mellem halv og kvart fuld.. :? Kan det være måleren i tanken der er forvirret?
     
  2. hosmir

    hosmir New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    95
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D aut
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Har selv en 250 D, hvor min tankmåler virker fint indtil den når ned på ca 1/4 tank !! derefter "hopper" den frem og tilbage mellem 1/4 og 1/2, dog virker den fuktion hvor lampen lyser på det rigtige tidspunkt (i forhold til kørte km) og jeg kører ikke tør :)
    Men hvorfor hopper den sådanne ??
    Mvh Hosmir
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Min tankmåler gør det samme,- og senest er kontrollampen for reservetank også ophørt med at lyse når det er tid. - dog lyser den som kontrol når man sætter tænding på.

    Min teori er at det er tankmåleren i tanken der enten trænger til en rengøring eller en udskiftning. Den sidder skruet i toppen af tanken inde fra bagagerummet, jeg skal selv have kikket på det her lige om lidt når jeg holder ferie,- så kommer jeg tilbage med mit resultat af projektet. :)
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    -Det lyder da godt..! Så må vi se, om ikke det er blevet bedre bagefter :)
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det er tankmåleren der gør det, køb en ny, da de ikke er beregnet til at skille ad. det er ikke sjovt at have indholdet af en tankmåler til at rasle rundt og stoppe tanken, fordi man ikke fik den samlet så den kunne holde
    hvis den gamle er 15 år og 500.000 km gammel, er det vel også ok at den går på pension. :D
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Så skal der bare nyt på.. :wink: Mon den er dyr? Anyway, det skal fungere ordenligt :)
     
  7. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Lasse

    På min 250D der havde kørt 500t km var der et lag af slam i bunden af tankmåleren, jeg rensede det med lidt forsigtighed, det funderede fint, så du kan sagtens rense din tankmåler.
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Frank,

    det lyder da godt.. -Det skal da lige prøves! :)
     
  9. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    min er stoppet med at virke (tankmåleren) kontrollampe lyser når jeg giver kontakt, men hvor er ledning som går fra tank til instrument bord,har mistanke at det er noget galt med ledning hos mig, alt anden er ok.
     
  10. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Er det svært at skille den ad? nogen der har en guide til hvordan det gøres nemmest?
     
  11. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg har også haft min oppe og adskildt/renset den for nogle år siden. Den er ikke beregnet til at skille ad, da den er klemt sammen. Hvis du vil prøve, er det det yderste rør der skal pilles af, så hænger resten sammen.

    Jeg tror nu kun det er diesel modellerne der samler slam, da jeg med held har renset en ved at stille den i benzin natten over, det opløste slammet så meget at jeg kunne få det ud af "naturlig" vej.
     

Del denne side