Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

230 '87 kan ikke gå i tomgang!!!

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af bachko74, 25 Oktober 2010.

  1. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Kære MB' ere...
    Jeg har fået noget af et problem.

    Min 230 fra 87 har svært ved at holde sig i tomgang, akkurat som om tomgangsrelæet ikke helt får besked nok, eller kun får periodisk besked!
    Jeg har så gjort følgende for at "afhjælpe". Jeg har taget stikket fra koldstartsrelæet!!! Da jeg har haft problemet siden det blev koblet til, kunne jeg jo lige se om det virkede, og det gør det. MEEEEN det er jo ikke holdbart.
    Når det hele er koblet til gør den følgende når jeg starter:
    1. slår igang efter 1-2 sek.
    2. ca. 15oo omdrejninger i 5-10 sek, falder derefter til 700 ca.
    3. Så begynder det sjove. Nu står den og "hopper" mellem 400 og 800 (ca.) omdrejninger, og efter ca. 1-2 min i tomgang går den bare ud!!!! :angry:

    Ved kørsel kan den finde på at gå ud, når jeg skal dreje eller holde stille, atlså når den ikke får gas!!! Vanvittigt frustrerende og pisse farligt, da jeg jo ikke kan flytte mig, og den heller ikke er til at dreje med.....

    Er det "bare" mit OPV relæ eller nogle sikringer eller...???

    Jeg fatter ikke hvorfor mit koldstartsrelæ har noget med det her at gøre. Er der nogle følere der hænger eller????

    Jeg vil jo helst ikke undvære mit koldstartsrelæ i den tid vi går i møde :oh:
     
  2. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  3. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det har jeg også spekuleret på, men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg kan fjerne problemet ved at tage stikket fra koldstartsrelæet. Min umiddelbare konklusion er, at det ikke kan have noget med dyserne at gøre, men jeg aner ikke en døjt om det.

    Men det kan jo ikke kskade noget, at gi den en omgang dyserens :-D
    Lige et tillægsspørgsmål. Kan jeg tage vakuumslagen oppe ved styringsmodulet (hvis det hedder det) det virker som det nemmeste sted?

    Håber der er en, der kan kaste lidt mere lys over, hvad dælen den har gang i ;clue
     
  4. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du behøver ikke at gå igennem en vakuumslange...af med luftfilteret og fordel rensen godt ned i indsugningskanalerne med sonden.
     
  5. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Takker.
    Det vil jeg da lige prøve :-D
     
  6. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Noget andet man også kan forsøge - evt. først - er at fylde tanken helt op og så påfylde (til benzinere): BENZIN ADDITIV KONCENTRAT 150 ML fra Würth.
    Jeg havde nemlig samme symtomer og har nu gjort dette for 3-4 uger siden og symptomerne er prompte og sidenhen forsvundet.. Om det dog har noget med minus temperaturer i hele perioden at gøre må tiden vise, men det skader vist ikke at få renset benzinsystemet under alle omstændigheder..
     

Del denne side