Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Import??

Emne i 'Diverse' startet af rasbak, 4 December 2010.

  1. rasbak

    rasbak New Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ingen
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Forum.
    Har tilladt mig at oprette profil for at få lidt vejledning af jer der ejer en MB og kender til de faldgruber der måttet være :)

    Min ide er at købe en MB 190D /200D /250 D med 1,9`eren med 75 hk.
    Har hørt det er den mest slidstærke motor man næsten kan få. At den "kun" har 75 hk generer mig ikke da den ikke skal bruges til
    sportskørsel :-D

    Har kigget lidt på internettet - bla på www.autoscout24.de og her faldbydes et hav af biler til 2-2500 euro - mange endda med meget
    lavt kilometertal.

    Er der nogle "fif" som I vil råde mig til - både hvad motor/karosseri/priser/papirgang etc?

    Mvh Rasbak
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du har ret... Den motorkonstruktion er usædvanlig slidstærk.
    Jeg er dog personligt tilhænger af den 6 cylindrede 300D, som er fuldstændig lige så slidstærk. :)
    Men det er altså kun min personlige holdning - en smagssag.

    En 200D er en fremragende kvalitets vogn... Jeg er bare lidt bange for at køre i dem - synes at det kan knibe at følge med tempoet i trafikken hvor jeg færdes.
    Andre er super glade for dem... og ikke mindst for deres nøjsomme væsen.
    Hvis du specifikt går efter den 4 cylindrede dieselmotor... så ville jeg nok vælge et 201 karosseri - Altså en 190D.

    En 190D fungerer fint.
     
  3. rasbak

    rasbak New Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ingen
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for dit svar ;-)
    Det bekræfter mig i, at en 190D`er kunne være det rigtige valg for mig.

    Men som sagt – en ting er at finde en i DK med et acceptabelt km-tal. Det er vel næsten umuligt !
    Så vidt jeg kan se på bildatabaser har de alle gået omkring en halv mill km eller mere.

    Derfor har jeg set på autoscout.de hvor der er adskillige 190D`ere med 100-150t km til 2500-3000 euro. Hvis man er ”heldig” kan må finde et ”opafahrzeug” med kun en eller to ejere på en 20 år gammel bil.

    Det forvirrende er dels :

    Er de virkelig i så meget bedre stand dernede forhold herhjemme ?

    På SKAT´s hjemmeside kan man finde en liste over importerede biler.
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171&newwindow=true

    Her er finder en værdi de kalder ”afgiftspligtig værdi” ( det er vel handelsværdien køber – sælger er blevet enige om ?? )
    Desuden en ”handelspris inkl afgift.” ( det er vel den værdi som SKAT antager bilen skal koste tilsvarende i DK)
    Differencen = en ”registreringsafgift” som er forkellen på de to tal.

    Dvs. jeg gør mig umage og finder et godt tilbud . Men så pålægges blot ekstra afgift idet det er SKAT og ikke mine handelsevner der bestemmer hvad bilen i sidste ende skal koste på danske plader ?

    Besynderligt ?! Er der nogen der kan forklare mig hvad logikken er ??? :shock:
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der findes nogle virkelig fine biler i DE... men bestemt lige så mange skodbiler.

    Det er fx. ikke lige meget HVOR, i Tyskland de har kørt.
    Tyskland er stort, og har mange forskellige typer klima.
    Det giver fx. ikke meget mening, at hente een lige over på den anden side af grænsen.
    Så kunne man jo lige så godt købe en i sønderJylland, og spare maset med afg. - for standen vil være tilsvarrende.
    Derudover findes der vist områder i DE hvor man salter om vinteren, og andre hvor man ikke gør.

    Afgiften er et lotteri.
    - Alt efter hvilket humør skatter er i, den dag du står der.

    Har du overvejet at finde en, hos en af de forhandlere der importerer ?
    Det er ganske vist dyrere... men de har kontakter i DE der finder de gode biler... og så har du jo garanti oveni.
    Mon ikke de kunne hjemtage en bil på bestilling ?
    De ved også hvem hos skat man skal undgå, og alle de små triks med nedvejning osv. :)
    Blot en tanke.
     
  5. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Det begynder at være svært at finde en dieselhakker fra 1990 feks med 150000 km på klokken.
    Faktisk vil jeg kalde en naiv hvis man tror de alle har reelle km tal.
    Jeg ville aldrig ha en 4 cyl. MB diesel.
    5 eller 6 tak.
    Syntes også der er meget rust i de gamle 190 modeller.

    Søren S2
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej men en 190D med Manuel gear vil gå rundt 15-16 på literen og så et det et godt køb! Det gør ikke så meget de har gået langt bare der ikke er rust og den har været skadet! Det jeg er medarb bage for er en ny dissel afgift for os der køre i noget der kan holde mere end 20 år!!
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ikke 4 cyl diesel, hvis det er en 190´er så min en 2,5, helst m turbo
    en 124 helst en 3,0 også helst med turbo, det passer bare bedre til bilen !!! husk for guds skyld aut. gear.

    find nogen i dk, og tag ud og prøv dem (190´eren er ikke til "voksne" mænd) men i øvrigt en glimrende bil

    god jagt
     
  8. musholm

    musholm New Member

    Joined:
    22 April 2008
    Indlæg:
    57
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D
    Km:
    182000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hey. Jeg er den lykkelige ejer af en 190 D man. gear. 190.000 km. Det er sgu en dejlig vogn - ca 18 km pr. liter.

    Jørgen
     
  9. rasbak

    rasbak New Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ingen
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for jeres svar so far :-D

    Jeg skal til nordtyskland i næste weekend for at se på en
    1987/ ME190D / 122000km ORIGINALkilometer (rendtnerfarzeug) /Automatgear / Står som fabriksny
    1992/ ME200D /248000km/ manuel gear / pæn og velholdt

    Hvilken ville du vælge og hvorfor :wink:

    Noget helt andet !
    På annoncerne under autoscout24.de er "leergewicht" angivet til 1180 kg for en 190`er mens 200 D`eren både står
    til 1280 kg og 1340 kg. Det har vel lidt at sige når der er en vægtafgiftsgrænse på 1300 kg til en noget højere betaling?
    Nogen der har en 200`er og kan forklare hvorfor ?
    Hvor kan man generelt finde vægt`en på forskellige biler ?

    P f t
    Rasbak. bluestar
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du kan ikke umidelbart sammenligne vægtangivelserne i DE og DK.

    Tyskerne regner med tjenesteklar vægt.
    - dvs. vistnok med diesel på tanken, sprinklervæske påfyldt mm. og incl. fører.

    I Dk er det bilens egenvægt man går ud fra.
     

Del denne side