Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Centrallås-styring/bilalarm

Emne i 'El-system' startet af David J, 20 Maj 2007.

  1. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Drenge.
    Nu har jeg endelig fået købt mig en ordentlig alarm til min flyder.. mit problem er bare at jeg gerne vil have centrallåsen til at køre over alarmen.. det i sig selv er jo egentlig ikke noget problem, men mit problem er bare at jeg ikke kan finde den boks der er til det nuværende centrallås-system.. :? det er ikke noget eftermonteret der sidder i nu, men jeg aner ikke hvor boksen er.. og den skal findes hvis jeg på nogen måde skal have skudt en ekstra strømkilde ind i den.. :) tror desuden det er hydraulisk.. det siger tempoet på låsen mig.. :p så mine store spørgsmål er:

    1. Nogle der ved hvor boksen er?
    2. Nogle der ved hvordan boksen bliver aktiveret? om det er med en strømkilde, og evt hvor meget der skal til?
    3. Evt. andre løsninger?

    På forhånd tak. :)
     
  2. Jørgen

    Jørgen New Member

    Joined:
    5 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ølstykke
    Ratings:
    +0 / 0
    Centrallåsen er vakumstyret. Pumpen ligger og hygger sig under bagsædet i højre side. Men hvordan man kobler fjernbetjening på ved jeg ikke, skal selv i gang med samme projekt næste weekend, så er jeg forhåbentlig klogere.
     
  3. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har planer om at starte mit projekt på torsdag.. Men nu hvor jeg ved hvor den er, så er det jo bare at måle sig frem til resten og prøve at give lidt strøm hist og her og se hvordan den opfører sig.. desværre er det ikke den nemme måde.. :)
     
  4. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej David

    Mener at kunne huske at det er omtalt for nogle måneder siden her inde.
    Jeg kan ikke huske hvor det står, men prøv at lede :( Eller måske en af dem det talte om det har et godt bud :)
     
  5. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
  6. Jørgen

    Jørgen New Member

    Joined:
    5 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ølstykke
    Ratings:
    +0 / 0
    Har lige kigget på diagrammet over centrallåsen. Der løber sørme en blå ledning fra dørpumpen til pumpen under bagsædet. Tror vi vist er så meget nærmere. Så vidt jeg husker, er pumpen pos/neg styret. Mon ikke at hvis man giver plus henholdsvis stel på den blå ledning, så åbner og lukker centrallåsen!
     
  7. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Det skulle jeg mene.. det er også hvad jeg er kommet frem til.. har du evt. et link til det diagram? :) det kunne jo være man kunne koble andet til over den også.. :D
     
  8. sejleren

    sejleren New Member

    Joined:
    20 Januar 2007
    Indlæg:
    149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    østfyn
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg fandt ikke ud af det, og har indtil videre op givet. Det var ikke den blå ledning der gav succes hos mig.

    Men jeg høre da gerne fra jer, hvis i kan finde den rigtige.

    Hvilken alarm har du købt..??

    kenneth
     
  9. David J

    David J New Member

    Joined:
    12 Marts 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Så må jeg selv grisse mig til.. :p

    Jeg har købt en GSM-alarm med mikrofon samt mulighed for tilslutning til mit anlæg.. Derudover kan jeg styre bilen (armere, desarmere, låse/låse op, slukke/starte motor, samt tale med folk i bilen). Det bliver et lidt større projekt, men har monteret en del bilalarmer før, så det burde kunne lade sig gøre.. :) det eneste jeg ikke lige har styr på er som sagt centrallåsen.. men jeg må bare sidde og måle på boksen imens en kammerat låser bilen og låser den op..
    HVIS det ikke kan lade sig gøre, så kan man jo købe en lille centrallås-motor og montere under låsemekanismen i føresiden. Således at den nye motor er sat til alarmen.. Så kan man styre den motor med fjernbetjening og så burde man i teorien kunne skabe en kædereaktion den vej.. håber jeg. :)
     
  10. Jørgen

    Jørgen New Member

    Joined:
    5 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ølstykke
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej drenge

    Her er diagrammet over centrallåsen. Det burde også være muligt at bruge den grønne ledning i passager siden, hvis man har placeret boksen derovre.
     

    Attached Files:

  11. Don

    Don New Member

    Joined:
    11 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har også rodet med en eftermonteret alarm i en 124'er i dag, og det forløb heller ikke som forventet..
    Vi fandt ud af at nede på pumpen der ligger under bagsædet, sidder der bl.a. et stik med 3 ledninger. En grøn, en blå og en gul.
    Efter utallige forsøg, fandt vi frem til at hvis den grønne får en impuls, så låser dørene.
    Men vi kunne ikke få den til at låse op igen.
    Vi prøvede at give hhv. den blå og den gule en impuls, men ingen reaktion.
    Er vi på sporet af noget rigtigt, eller er det helt hen i hegnet?
    Kan man ikke bruge de ledninger vi fandt i det stik, eller skal vi finde nogle andre ledninger et andet sted?
    Til sidst måtte vi give op, og koble det hele fra igen.. :-(
    Nogen der har et godt forslag til hvordan det løses?

    Med venlig hilsen

    Don
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    de går en ledning fra boxen til henholdsvis HF dør, VF dør og til bagklappen
    De skal have + for at låse op og - for at låse i (eller omvendt)
     
  13. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    det er et stor opgave som i vil lave,vores biller styres med vacum i skal se på jeres alarmer om den er slået til vacum låsning. det er en lille jumper som skal flytes fra el til vacum,det er 2 jumpere en til låsetype og anden er til horn på alrmen.når i har lavet det så skal i finde grøn og blå ledning den kan godt være i pasagernes side under a stolpe, den er nem at finde den går i vacum pumpe på døren. så skal i se efter hvad er plus og hvad minus hos jer når billen er låst op er den blå hos mig plus og den grøn minus. men i skal tjeke først om jeres vacumpumpe som er i pasagernes side styrer resten,(kan i låse og låse op bilen på pasagernes side) hvis ikke så skal i finde samme ledninger i førers side,den er også under a stolpen og den styrer alle låse på bilen.
     
  14. Jørgen

    Jørgen New Member

    Joined:
    5 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ølstykke
    Ratings:
    +0 / 0
    Øhh, nu er alle alarmer jo ikke ens. Der er jo ikke jumpere på alle alarmer, mere så i ikke skiller jeres alarm fuldstændig ad :roll: Det går reelt ud på at pulstiden skal være længere til vakumstyring - ca. 4 sek. Tjek jeres vejledning til den pågældende alarm.

    Den grønne, blå og gule ledning er fuldstændig ens, de går bare til hver sin pumpe. Blå - førerdør, Grøn - passagerdør, Gul - bagklap. Hvis i giver bare én af ledningerne henv. + el. - åbner og lukker centrallåsen
     

Del denne side