Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Abcon BLÅ-M, Lindemann instant power abcon

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Alex, 26 Oktober 2010.

  1. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej i eksperter :)

    Jeg har læst indlæggene om Abcon mm, men synes der mangler lidt om produkternes sammenspil...

    Jeg var i Bil experten idag for at købe en forlygtepære, og sælgeren der kunne se min bil, var helt glad for at se min 250 E stationscar fra 1995... kørt 130.000, men han mente motoren, den 5 cylindre.. var noget værre L..., ... han anbefalede " Engine Performance Treatment , Abcon Blå-M" til at hælde i motoren samt "Instant Power "som skulle sprøjtes ind i indgangen under luftfiltret. Han mente iøvrigt disse midler kunne tage metallisk larm fra koldstart fra motoren..

    Har i nogle erfaing med de produkter? der er teflon i.. og vil I anbefale jeg gøre det?

    og er min motor noget værre l...??

    mvh Alex
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Din motor er en ret solid og pålidlig motor, det eneste med den er at den har det med at banke..
    Det ville hjælpe lidt med en behandling af abcon producter.. Jeg bruger dem også selv med godt resultat..

    Du skal nok bare nøjes med instant diesel power, der er ingen grundt til at hælde behandling i olien når din motor ikke har kørt mere.
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Din motortype er intet mindre end fabelagtig.
    Ham sælgeren ved tydeligvis ikke hvad han snakker om. ;)
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    sorry, men her må jeg som mekaniker protestere: din motor en en lorte motor, den er umulig at ødelægge, den starter altid, den går glimrende, trækker fint, og ejerne er glade for den. vi tjener ingen penge på den, og kan ikke sælge ejeren en ny bil, det er da noget lort, ikke ??


    :lol: :lol:
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    He he... Point. 8)
     
  6. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Jeg prøvede mig med en Abcon behandling ved mit sidste olieskift...
    Jeg husker ikke hvilken farve der blev brugt til hvad.. Men fremgangsmåden fik jeg fra firmaet Lindemann selv..

    Den fik følgende behandling:
    Først skulle det første produkt hældes i den gamle olie inden skiftet og stå i forhøjet tomgang i 15 min. Dette skulle løsne urenheder og div.
    Herefter skulle olien have lov til at løbe af i mindst 30 minutter..
    Ny olie på og tilsæt to andre Abcon produkter..

    Resultat: Absolut intet at mærke eller høre..

    Jeg mener at det var følgende produkter der blev brugt, men jeg er dog ikke 100% sikker, da det er ved at være et stykke tid siden..

    Oil System Cleaner
    Oil Stop Leak
    Engine Performance Treatment

    Mvh Kåre
     
  7. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej Kåre
    Når du siger "absolut intet at mære eller høre" -er det så oosutivt ment..eller? jeg mener var der støj og larm før behandlingen med adaptiver?

    mvh

    Elias
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har netop lavet service og brugte Oil System Cleaner for at være sikker på at få alt skidt ud af systemet. Derefter filtrerede jeg olien for at se, om der var spåner eller lignende i - fandt intet. Så nyt filter og olie samt Worn Engine Treatment, da min motor jo er kørt godt til. Efterfølgende oplever jeg en mere smidig motor, men har endnu ikke kørt nok til at se, om det har haft indflydelse på olieforbruget - måske det bare er indbildning.

    Bendix
     
  9. hardbern

    hardbern Member

    Joined:
    16 September 2008
    Indlæg:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    BMW E39 M5
    Km:
    180.000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Porsche 928s
    Bil nr. 2 Km:
    160.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1986
    Der har altid været en svag klapren (fra vintilløfterne vil jeg tro) ved udstødningssiden, hvilket blev en smule mere udtrykt da jeg fik renoveret topstykket..
    Det var sådan set grunden til jeg forsøgte mig med behandlingen..
    Men jeg kunne nu heller ikke mærke forskel på motorgang eller andet..

    Mvh Kåre
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Arh, det kan ikke rede defekte dele. Men motoren har godt af en tur..

    Klappen fra ventilerne er højest sansynligt en ventil spand der er kolapset
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,470
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nu har jeg så kørt lidt flere kilometer og oplevelsen er stadig den samme, mere 'let' og smidig motor, hvilket jeg tilskriver 'Oil System Cleaner'. Jeg har fornemmelsen af, at min motor er kommet af med det skidt, der hang og tyngede den i krogene indvortes - olien var også sort, rigtig sort.

    Jeg har netop spædet op med olie, mindre end før tror jeg, men jeg målte ikke olieforbruget tidligere, så dokumentationen halter.

    Men mit olietryk har ændret sig (varm motor), tidligere bevægede den sig typisk mellem 2 - 2,5 og med lidt power ramte den 3. Nu ligger den på 1,8 i tomgang og rammer nemt 3 ved kørsel. Det tilskriver jeg både rensningen, der giver bedre flow, og mere tætte pakninger. Det skal lige siges, at jeg samtidig skiftede olietryksmåleren, den var nemlig stået af, måske pga. alt det slam den blev udsat for.

    Jeg vil godt anbefale produkterne, men sørg for klar dokumentation inden, så beviserne er bedre end mine. :D Ved næste service får den helt sikkert en gang 'Oil Stop Leak'. Har iøvrigt prøvet 'Svedol' tidligere, hvilket på ingen måde gav samme effekt.

    Bendix
     

Del denne side