Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Instrumentlys

Emne i 'El-system' startet af Bor, 22 Oktober 2010.

  1. Bor

    Bor New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut.
    Km:
    245000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Yamaha R6
    Bil nr. 2 Km:
    15000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej gutter,

    Så mistede jeg lyset i instrumenterne og i midterkonsollen netop som vi går den mørke tid i møde. Det fungerer fint i kabinen. Nogen som ved hvilken sikring som kan være gået? Eller en mindre manual til at få instrumenterne ud?

    Før det var lyset i venstre luftregulator gået i stykker også. Er konsollen lige til at skille ad?

    Der han altid været en løs forbindelse til lysregulatoren, men lige nu vil udskiftning af sikringen være rigelig til mig.

    Tak!
     
  2. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Hej Bor,

    På indersiden af sikringsboksen sidder et skema der viser både placering og modstand vedr. sikringerne ........

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  3. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Nu har du vel prøvet at dreje på knappen i instr. huset.???
    Hvis alt instr. lys og midterkonsollys er gået er det helt klart sikringen bag på instr. hus der er kaput.
    Og her har Mercedes virkeligt klokket i det, for mere utilgængelig sikring og åndsvag placering skal man lede længe efter.
    Træk instrumenthus ud, lirk hånden ind bagved fra v/side og finde den røde sikring foroven, dreje den rigtigt, få den ud og prøve at sætte en ny ind, lirke hånden ind, finde hullet, dreje den rigtige vej.
    Husk at købe 2, for taber du den første er den væk.
    Lidt af en skrækhistorie, men den er ikke helt forkert, det kan dog lade sig gøre.
    Pærer i vent. gitre skiftes enkeltvis.
    Der er værktøjet en lille syl eller fatn. skruetrækker, der stikkes ind i de små bøjler der sidder i kanterne, og når de har sluppet, kan gitter hives ud og pære skiftes.
    Det er altid lidt svært at være HOT-LINE, men når man har prøvet det med pærer og sikringer masser af gange, kan man det næsten i søvne.
    Go fornøjelse.

    Erik
     
  4. Bor

    Bor New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut.
    Km:
    245000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Yamaha R6
    Bil nr. 2 Km:
    15000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej igen,

    Tak for svar begge to!

    Jeg starter med at tjekke sikringsboksen når det bliver lyst igen, da jeg har drejet på føleren :)

    Eriks historie er lidt skræmmende. Må se om jeg kan finde nogle billeder på nettet som viser hvordan det skidt flås fra hinanden. Det må kunne lade sig gøre! Ellers må jeg på Gør-det-selv i Nordvest :cool:
     
  5. bmz

    bmz New Member

    Joined:
    11 August 2010
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211, E280 3.0
    Km:
    170.000
    Årgang:
    2006
    Bil nr. 2:
    SL 500
    Bil nr. 2 Km:
    105000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hej..
    allerførst tak for en vældig informativ side.
    Jeg har samme problem....- intet instrumentlys; men hvordan får jeg instrumenthuset ud ? Er der noget man skal trykke på/ udløse for at trække huset ud. Jeg har prøvet forsigtigt med en bordkniv; men det lykkedes ikke rigtigt. Hvor brutal må man være??
    mvh
    bmz
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Billede
     

    Attached Files:

  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Lige en hurtig fejlsøgnings procedure.

    Er der lys i instrumenthuset men ikke i alle knapperne, så er det sikringen bag på instrumenthuset (Det kan også være en brændt prinbane)

    Er der hverken lys i instrumenthus eller i knapperne, så er det keramik regulatoren der er gået (Den kan normalt hurtigt reppereres med en lille svejseklat)

    Er der ikke lys i instrumenthuset men lys i alle knapperne, så er det enten de 2 pære i huset der er gået elle en manglende stel forbindelse på stik 1. ben 1.
     
  8. Bor

    Bor New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut.
    Km:
    245000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Yamaha R6
    Bil nr. 2 Km:
    15000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak for uddybende svar, Jacob.

    Hos mig er alt lyset gået. Kan du forklare hvad du mener med svejseklat i keramikregulatoren?
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der ligger en leder hen over keramik regulatoren, der hvor den er sat fast har den nok sluppet. Og det hjælper ikke at lode den, idet at lodningen ville smelte igen når regulatoren bliver varm.
     
  10. Bor

    Bor New Member

    Joined:
    18 November 2009
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut.
    Km:
    245000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Yamaha R6
    Bil nr. 2 Km:
    15000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak!
     
  11. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lyset i mit udetemperatur display er dødt. Hvordan fikser man det? Havde lige instrumenthuset ude og kunne konstatere at den så temmelig sammenbygget ud, lignede ikke noget hvor det er meningen at man skal skifte pære i, men omvendt er et nyt display heller ikke helt gratis.....

    Nogen der ved hvordan?

    /Martin
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis lyset i temperaturmåleren er gået, så skal man lode en ny pære i.
    Og når du skiller huset ad, så vær opmærksom på de 2 ledende gummiklodser der går ud til displayet.. de må ikke vendes forkert
     
  13. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jacob,

    Tænkte nok det var sådan noget vi var ude i. Nå - jeg kan da heldigvis betjene en loddekolbe....

    Hvor får man fat i pæren? I en elektronik gesjæft?

    /MArtin
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja prøv Rs components eller Aswo
     

Del denne side