Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Klimaanlæg og varme

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af Johnson, 18 Oktober 2010.

  1. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej MB venner

    Jeg er blevet opmærksom på at jeg skal huske at køre med mit klimaanlæg engang i mellem.. Det er jeg så begyndt på.. Men det blæser kun kold luft ind uanset hvad mine hjul står på af temperatur. Slår jeg klimaanlægget fra igen kommer varmen tilbage. Så vidt jeg ved burde det da også kunne blæse varm luft ind eller?

    Hej fra John
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Køre cirkulations pumpen til varme anlæget?

    det fungere jo således at anlæget først køler luften ned for at fjerne kondens i luften og bag efter varmer det op igen, så hvis anlægget ikke varmer nok, så ville luften jo være lungden eller kold.
     
  3. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Jacob

    Det ved jeg faktisk ikke. Er det kompressoren til klimaanlægget du mener eller? Hvis ikke.. Hvordan kontrollerer jeg om cirkulationspumpen kører? Jeg har midlertidigt også fundet ud af at det venstre hjul styrer varmen i højre side og omvendt..
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nej det er ikke kompressoren, der sider en lille el vandpumpe lige ved siden af vandtanken.
     
  5. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay:)... Den må jeg lige ned og lytte eller måle på..

    Er der nogen god forklaring på hvorfor mit højre hjul skruer ned for temperaturen i venstre side og omvendt?:).. Det er jo helt kuk kuk :lol:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja hvis stel forbindelsen på duo ventilen er røget, så ville de 2 signaler arbejde i modfase... Det kan self også være styre panelet der er dårligt
     
  7. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay:).. Jeg må ned og kigge på det.. Tak for hjælpen Jacob:)
     

Del denne side