Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Utæt stopknap, diesel i motorrum

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Alex, 10 Oktober 2010.

  1. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Jeg har idag, pga. pludselig opstået diesel lugt omkring bilen når den holdt stille og ind imellem i kabinen,fundet ud af at stopknap-beholderen er utæt og der kommer diesel ud i motorrummet.
    Jeg har nu i par timer gennemlæst forumet og under " Drivline-dieselmotor-side 6 fra den 14 august 2008 skrevet af "larzen" "fundet noget jeg måske kunne bruge, men desværre kan jeg ikke se billederne, og er ikke sikker på det er det samme problem...

    venligst se følgende billeder:

    OVERSIGTSBILLEDE


    HER ER SÅ PROBLEMBARNET : OG PÅ DETTE BILLEDE KAN BRÆNDSTOFFET SES PÅ DÆKSELET

    OG DENNE SORTE STOFLEDNING SOM KAN SES ER VÅD AF DIESEL

    Det er denne olie-filter lignende beholders top, hvorpå der er en drejeknap, abstill-schrauben- som lækker.

    Har I et forslag hvad det skyldes og hvad det vil koste at skifte den? jeg er ok til at skille den ad mm., men kender hverken navnet på det, eller aner om det er så lige til som det ser ud til at være.

    Og er det forsvarligt at køre i bilen pga brandfare?

    håber på jeres svar..

    dbh Alex
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der sider 2 små O-ringe som holder den tæt. De følger med når du køber nyt brændsof filter.
    Når du løsner brændstof filteret, kan du bare trykke stop knappen (Bolter) op.

    Men ville du havde en ny stop knap, så har den reservedels nummer: A6010700546
     
  3. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej Djaboo

    jeg har sendt dig en PB om ventilens skiftning, ved ikke om du har modtaget den?

    mvh Alex
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Næ ikke modtaget noget?
     
  5. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hmmm mærkeligt...

    jeg skrev bare om det var muligt du ville hjælpe mig med følgende:

    1) er det korrekt hvis jeg skifter ventilen ved at afmontere den ved at dreje på den sekskantede skrue på selve ventilen? eller skal jeg afmontere hele brændstoffiltret?

    2) Kan brændstoffiltret afmoneteres derefter eller skal der afmonteres mere?

    Jeg skrev ydermere at da jeg skal til Odense imorgen tidligt, vil jeg meget gerne skifte den før, og jeg naturligvis gerne vil betale for ulejligheden.

    Mvh Alex
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen stopknapper er også en del af den skruger der holder brændstrof filteret. Så det er bare at skruge det af og så skal bolten bare hives op. Den kan godt binde lidt fordi der somsagt sider de oringe på bolten.
     
  7. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    MANGE TAK for svaret.
    jeg har nu taget den af, og så det er brændstoffilterets miderste o ring som er knækket. Imorgen tidlig skal jeg ud og hente en ny brændstoffilter, men det ser umiddelbart som om det er ret besværligt at skifte selve filtret.
    jeg har tænk mig at tage , ud fra ECP tegningen, 428 af,
    løsne 272 så den ligge kommer fri.
    tappe diesel af filtret så det ikke sviner i motorrum
    med lidt fingersnilde og min kærestes tynde hænder forsigtigt tage filtret af,
    erstatte den med den nye brændstoffilter,
    samle det hele sammen,
    påfylde derefter filtret med diesel
    og sætte den nye stopknap i.
    så krydser jeg fingre for at der IKKE er luft i systemet, og alt virker,... Hvis/når alt går som jeg håber, slutter jeg projektet med par kolde øl. Indtil da må jeg live i uvished og køre til Odense i en lånt toyota...

    Jeg har i denne forbindelse købt rettighederne til ECP,( som desværre ikke virker på min PC, godt der var en venlig sjæl som havde lagt tegning i denne forum ) så hvis nogen mangler nogle tegninger, siger bare til.

    Mvh ALex
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    det er nu meget nemt at skifte filteret, men du finder jo ud af det:)

    Ang det med luft i systemet er ikke noget problem, det er bare at tørne motoren et par gange.
     
  9. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    rules

    Elsker bare dette forum....

    :love: :love: :love: :love: :love:
     
  10. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Tror du bare skal opdatere din Java Oracel, nap den her, den virker sammen med Win 7 og burde derfor virke med de fleste OS https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHO...f=java_ee_sdk-6u1u21-wjdk-oth-JPR@CDS-CDS_SMI

    Når du har opdateret/installeret Java'en, og du starter EPC, er det muligt, der kommer et "Yes/No" spørgsmål når du har loadet 75%, der siger du bare "No" og så smutter du fint videre 8)
     
  11. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    STORT tak til djaabo for super hjælp. OG tak for bachko74 for tippet til ECP.

    Nu er brændstoffiltret og stop ventilen udskiftet og alt er forløbet perfekt... Lige bortset fra een ting:
    der er lige en " sort stof ledning" som kommer fra siden og fortsætter ind i motoren under "de sorte rør", problembarnet kan ses på det nederste billede i denne tråd, som fortsat bliver "gennemblødt" af diesel. Den ser tæt mok ud, men den er "våd".
    Er det normalt?

    mvh Alex
     
  12. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hvis det er en slange der er stofbetrukket, så er gummiet inden i revnet, så på med en ny 8) .
     
  13. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Jeg tror det er returslagen fra dysserne. bluestar
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er som sagt returslangen fra dyserne, der går en slange fra den ene dyse til den anden også videre også videre, efter sidste dyser går slangen så over i filteret og leder dieslen tilbage til systemet.
    Normalt skifter man alle slangerne, når først den ene er dårlig, så er de andre også ved at havde aftjænt deres værmepligt. Man køber man en meter slange og klipper til så den passer til dyserne og over til filteret. (Husk at det skal være stof armeret slange)
     
  15. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for jeres svar.
    Kan denne utætte slange så være årsag til at ved koldstart og omk 750 omdrejninger kan der forekomme en metallyd som så aftager når motoren er blevet varm ? vil metallyden så efter skift af denne slange forsvinde? eller som jeg læste en i anden tråd, er det ventil, ventilløfter der skal skiftes?

    På forhånd tak

    dbh
    Alex
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den lyd har ikke noget med slangen at gøre. Men prøv at giv din motor noget adetiver. Gørløse forhandler det eller Abcon diesel boost kan købes i thanden. Det burde gerne kune afhjælpe det lidt.
     
  17. Alex

    Alex New Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D st.
    Km:
    121000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    TAk
    additiv vil blive købt idag.
    Jeg kunne forstå på dine og andres indlæg Djaabo, at du er ret dygtig og er ekpert på området, så vil jeg spørge dig om du har tiden og lysten til at skifte disse slanger, samt køre en tur i min 124? Efter at have læst forskellige tråde i forummet, ser jeg syner og hører diverse lyde i bilen... så det vil give mig ro i sjælen hvis der kom en ekspert-beroligende kommentar om bilen :-D

    du kan træffe mig på klinisk@yahoo.dk eller 26843351.. jeg kan også give dig et kald.
    dbh
    Alex
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det kan jeg sagtens. Du ringer bare når du har tid:)
     

Del denne side