Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Ubehagelig hårdt skifte ml. 3-4 når aut.kasse er kold.

Emne i 'Automatgear' startet af bachko74, 22 September 2010.

  1. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Ja, som overskriften siger skifter min ´87 230TE ubehagelig hårdt ml. 3-4 når den er kold, det gælder både ved lidt gas og mellem gas (har ikke prøvet med meget gas og kold bil ;) )
    Hvis jeg sætter gearvælgeren i position 3 når jeg starter, og selv skifter fra 3. til 4. skifter den engleblødt, specielt hvis jeg lige lader den køre 5-700 omdrejninger længere ud i gearet. Den samme hvis den er MEGET varm, altså efter bilen er helt driftsvarm og den så har fået nogle stryg (160-180km/t) så skifter den bagefter dejlig blødt hele vejen op gennem gearerne.
    Det skal siges, at der aldrig er problemer ml. 2.-3. altid dejlig blødt :mrgreen:

    Det samme med kickdown. Når den er kold gir den et ryk af den anden verden, men når den er varm, kommer det pænt og ordentligt. Har dog kun prøvet "det kolde kickdown" 2 gange, da det er yderst ubehageligt, mest at lytte til :cry:

    Er det er vacuum eller bremsebåndsproblem eller noget helt tredje?

    Har kørt små 2000 km i den, og den bruger hverken det ene eller andet, ud over benz.... :lol:

    Har læst en del af trådene, og kan kende noget, men dog ikke lige helt mit problem, da det forsvinder når den er godt og grundig varm.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    En slidt vacum dåse kunne godt være synderen eller bare én justering til at starte med
     
  3. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Takker.

    Jeg prøver med en justering som første forsøg 8)
     

Del denne side