Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Kan det her virkelig passe?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af bikemaniac, 16 September 2010.

  1. bikemaniac

    bikemaniac New Member

    Joined:
    16 November 2007
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Forum,

    Jeg ved ikke lige hvor det her indlæg hører hjemme, så admin er velkommen til at flytte det hen til det korrekte sted.

    Ligenu står der fx en W124 250TD til salg til 16000 kr incl moms og registreringsafgift på hvide plader. Hvis jeg nu går ind på SKATs hjemmeside og kigger i listerne for vurderinger for sådan en bil, så vil registreringsafgiften ligge på 40-50000 kr!! Hvis jeg nu køber bilen, gør den klar til syn og eksporterer den til Tyskland, hvor jeg nok også kan få 1000 EUR for den, jamn så er det jo en mega profitforretning for mig. Tager vi udgangspunkt i, at SKAT vurderer den til 50000 kr i afgift, så får jeg ca 43000 kr igen (afgift minus 15% i administration til SKAT).

    Nu spørger jeg: Kan det virkelig passe??? Er det virkelig SÅ nemt at tjene penge (ved godt den skal kunne synes, men alligevel). Er der en hage ved det et eller andet sted - mener bare det hele virker lidt for nemt.

    Det jeg ikke kan finde ud af er:

    1. SKAT opererer med begrebet om hvad en TILSVARENDE bil koster hos en FORHANDLER i DK og så er afgiften ca 60% af den pris.
    2. SKAT kigger KUN på deres interne lister som er at finde på nettet.

    For en W124 hænger 1) og 2) i hvert fald ikke sammen økonomisk, eller rettere, man ender ikke ud med samme beløb. Nogen som véd hvilken model SKAT opererer efter?

    Det ville være rart hvis nogen havde lidt erfaring på dette felt :)

    På forhånd tak
    L
     
  2. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg mener ikke man kan bruge afgiftsberegner modsat, hvis man pønser på at eksportere en bil.

    Jeg mener at Skat tager beløbet der oprindeligt blev lagt i afgift, og beregner en afskrivning på det.
    Er sikker på du ender med at helt andet, lavere, beløb end 43K
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152957 ... =1#i152957



    hvis det var så nemt ville alle sælge biler til eksport og tjene kassen, det lyder næsten for nemt, jeg gætter på told og skat har lukket den får mange år siden, du skriver 16000.- incl afgift, men exportere du den ville told og skat altså give dig 43kilo minus 15% .....tror jeg ikke helt på.....

    hvis jeg ikke har tolket den forkert, så skal du nok importere den og exportere igen da du skal kunne bevise du har betalt afgiften før du kan få bruge den omregner og hvordan i alhverden skal den kunne blive 43000.- værd i afgift når den står i dk til 16000.- incl afgift....

    hvis jeg henter en bil i tysseland og skat siger jeg skal betale 25000.- i afgift, og jeg derefter exportere den ud igen,skulle jeg så satse på at får mere retur i afgift end jeg skulle af med da jeg hentede den, det lidt af en sats, jeg har svært ved at tro told og skat forære penge til folket :lol:


    kender en som gav 10kilo for en mazda i tysseland, afgift som skulle betales 27000.- samlet pris 37000.-, exportere han den igen, skulle han altså have mere end 27000 retur i afgift , for at få noget ud af det, ellers kan det vel være lige meget med at sælge den igen ...ofre han så penge på den, i den tro, at den kan give ham flere penge ved at tro afgiften så skulle være højere i hans favør, mener jeg han tager grusomt fejl....

    bilens pris 10kilo...
    han ofre 15000.- på den så skulle vi mene den var 25000.- værd og så skulle afgiften altså osse være højere når han exporterede den igen, det vil sige den rene salgs pris skal alstå overstige 25000, til en udenlandsk køber, og så skal manden jo have afgift retur, mon den ville give mere end de 27000, næppe.......

    så vidt jeg har forstået det, skal du betale import afgiften(hvis du importere) før du kan modtage exportafgiften,


    im
     
  4. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  5. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Du har fat i noget af det rigtige bikemaniac, der er jo også nogle bilforhandlere der lever af den model der! Det du skal gøre er at ringe til skat og høre hva de vil give retur i afgift på bilen, den behøver ikke lige være importeret for at man kan gøre det...

    såfrem du kontakter skat kunne det da være interessant at høre resultatet? :)

    Jack
     
  6. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Der er nu også en del annoncer for folk, der kun køber biler til export, så helt ved siden af tror jeg ikke det er. Men ligefrem at tjene så mange penge på et simpelt køb/salg... hmmm :| det ville jeg nu gerne se noget dokumentation på. For som sagt, hvis det er for godt til at være sandt, så er det nok ikke helt sandt :mrgreen:

    Det kunne jo være en ganske glimrende model for at få alle de nedslidte biler ud af DK, i stedet for at skrotte dem 8) men selvfølgelig beholde et pænt lager af reservedele til os 8)

    Men er lutter øren her.... følger spændt med :yes:
     
  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det som de gør er at de tager 2/3 dele af prisen som en bil i tilsvarende stand vil koste hos en forhandler,dertil skal fratrækkes deres 15 % dog minimum 7500 kr,iøvrigt udbetaler de først dit tilgodehavende efter 90 dage..
    Selvfølgelig kan der godt tjenes nogle penge på den måde,forbered dig også på at bilen skal fremvises og vurderes hos told og skat,det er dem som bestemmer..
    Jeg har iøvrigt en bekendt som har benyttet sig af dette erhverv i et par år,han gjorde det dog kun med special biler...
     

Del denne side