Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

hakkende igangsætning

Emne i 'Automatgear' startet af Mirakelsmeden, 6 August 2010.

  1. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej er der nogen der kan give et bud, på mit problem?
    den gjorde det første gang i vinters, og sidst for to uger siden , så det er ikke temperaturbestemt :( .
    Det er altid ved første igangsætning, efter en parkering af en varighed på 6-timer til natten over, og det viser sig som en hakkende igangsætning, og kun i position D og efter 50m er det ophørt, og der kan så gå flere dage før det sker igen, enda op til fler uger for så pludselig at vise sig igen, en enkelt gang eller to, og så igen pause. :eek:

    Der er masser af olie på måske enda for meget , ogjeg har kørt ca 60 000 på det så det er vel tid at skifte olie og filter, :oops: og det kan måske fjerne problemet, men kan der være andre årsager hører jeg gerne om mulighederne.
    MVH.
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Tjek om der er luft i brændstof slangerne. Der må ikke være en eneste bobbel når motoren køre.
     
  3. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej draabo , det vil jeg selvfølgelig tjekke, men da motoren ikke går urent og ikke har gjort det på noget tidspunkt, i altfald intil nu, tror jeg ikke fejlen ligger der, men vil kontrollerer alligevel, 8) mvh
     
  4. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej Mirakelsmeden Fandt du nogensinde ud af hvad der var galt? ..jeg mener vi to har den samme problem vedr. gearskift om morgenen og efter 5-6 timer som du beskriver , før gjorde den det kun ved kickdown på motorvej. :? ..jeg syntes det er blevet være i disse dage så jeg har fyldt lidt Hydraulik olie og gearolie på som jeg opdagede at manglede og det har hjulpet lidt på det men ikke fjernet problemos :-( Med venlig hilsen Elias
     
  5. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Tja måske, der kunne gå temmelig lang tid imellem den huggede lidt når den var kold , og Djarpo foreslog luft i brændstoffet, og jeg har skiftet filtre, og samtlige slanger er skiftet, og i den forbindelse konstaterede jeg at begge spændebånd på slangen fra tankstudsen til røret, var rustet helt væk, der sad kun nogle stumper tilbage, så måske det var det.
    Har lige været vestpå med cv og der har ikke været noget siden sidst i juli , så måske var det luft, men er endnu ikke overbevist. mvh.
     
  6. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej igen, nu er jeg sikker på det ikke er luft i brændstoffet der er skyld i problemet, for som tidligere omtalt er samtlige brændstofslanger skiftet. :?
    I fredags trak jeg med cv, og selvom motoren havde stået i tomgang, i mere end 5 min, og ved igangsætning tog den næsten ikke ved, heller ikke med flere omdrejninger, :cry: først efter ca 50--75 meter tog den fat, og har virket upåklageligt siden, og selv en frostnat i det fri, har ikke kunnet fremprovokerer problemet. :?
    Så nu må jeg se at få skiftet olie og filter , da en mekaniker antydede at et godt brugt gearkassefilter der mangler et ordentligt flow kan give disse symtomer ved kold olie, håber det (bare) er det , og ikke mine bremsebånd, eller andet uhyggeligt dyrt :-?
     

Del denne side