Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

260E går i stå med varm motor.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af JL260E, 25 August 2010.

  1. JL260E

    JL260E New Member

    Joined:
    24 August 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    260000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Min 260E fra 1991 går i stå når motoren er varm. Og kan ikke startes igen før motoren inen er blevet kold.
    Det sker også, når man kører så går den i stå, ved stop for rødt og skal skubbes væk eller afhentes.
    Er der nogle, der ved hvad kan der være galt ?
    Hilsen Jacob
     
  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Det lyder rigtig meget som en fejl i højspændingskabel-strømfordeler-tændkabel-tændrørshætte-tændrør.

    Start med det nemme:
    Er der gnist på rørene og hvor gamle er rørene.
    Sidder hætterne ordentligt.
    Er hætterne irret væk indvendig. ( giv kontaktrens )
    Adskil strømfordeler og rens rotor og kontaktfladerne i dækslet. ( HUSK ingen tænding på her :) )
    Hvis ikke jeg havde fundet fejlen her, ville jeg kontakte værksted for at få målt på skidtet - Andre ville selvfølgelig søge information og selv begynde at måle kabler mm. igennem.

    Held og lykke - Husk at melde tilbage om fejlen når den er lavet, så andre kan bruge din erfaring.
     
  3. Søren Thomsen

    Søren Thomsen Member

    Joined:
    18 December 2006
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viby Sj.
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24v Cabrio.
    Km:
    0
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Jacob.

    Præcis samme problem havde jeg med min 300-24v. Så snart motoren var varm og jeg slap gaspedalen, for at holde for rødt eller ved hajtænder, gik bilen istå. :-( Så var bare at vente 20-30 min. så kunne motoren starte igen :) .
    Efter udskiftning af rotor og stræmfordelerdæksel , var problemet væk.
    Det kunne se ud som om der trænger en lille smule fugt ind under dækslet, kontaktpunkterne på strømfordelerdækslet var nemlig irrede.

    Held og lykke med fejlsøgningen.

    Hilsen Søren Thomsen.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er ret klasisk på M103 motoren at strømfordeler og rotor er defekt.
    Jeg plejer at skifte rotor, dæksel, tændkabler og tændrør.

    Så er man sikker på det hele er i orden.

    Det kan også være fordi den ikke kan holde benzintrykket, det er også en rimelig klassisk fejl på 103 motoren.
    Enten pakningen i benzin forderen eller tryk regulatoren.
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    da min gjorde det, var det tændspolen. det var kun varm der var problemer.
     
  6. JL260E

    JL260E New Member

    Joined:
    24 August 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    260000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej allesammen !
    Tak for de mange tilbagemeldinger. :-D

    Jeg har adskildt Strømfordeler og ud faldt kulstiften, derudover så
    var der meget snavs og ir. Det tyder på, at der har været fugt.
    Så det må jo skiftes.
    Er der nogle der ved, hvor det kan købes til billige penge. :?:

    Før jeg gik igang med, at tjekke Strømfordeler og tændingssystemet.
    Bemærkede jeg, at når motoren ikke ville starte, efter den var blevet varm, så kom
    der ingen brændstof. ( ingen benzin lugt fra udstødning )

    Så måske er der flere fejl, på samme tid :-?

    Derfor besluttede jeg, så at kikke lidt på Brændstofsystemet, som Hanes anbefaler.
    Og da Hanes ikke specifikt, nævner felsfindingen i detaljer så:

    Har jeg funktions testet:
    - Koldstarts ventilen. OK.
    - Den roterende Tomgangs aktivator. OK.
    - Elektrisk Benzin pumpe. Kører når tænding tilsluttes & og når motor kører. OK ( tryk ikke testet )
    - Brændstof tryk regulator. Ikke nem at teste, har sat tryk på og påvirket vacum forbindelsen, ingen ændring. kun en kliklyd. Så er ikke blevet klogere.

    Mvh. Jacob
     
  7. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Der er IMHO 2 steder hvor du får MB-stumper i den rette kvalitet og til de billigste penge.

    1. Den aut. Mercedesforhandler, ofte billigst.

    2. www.autoimport.dk, se link for vejledning i gode rabatter.

    viewtopic.php?f=33&t=1939
     
  8. JL260E

    JL260E New Member

    Joined:
    24 August 2010
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    260000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for hjælpen :-D

    Bilen kom op og køre igen ved, at skifte Strømfordeler & Rotor som anbefalet.

    Med venlig hilsen
    Jacob
     

Del denne side