Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hjælp...bil kan ikke starte

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af tspark, 14 August 2010.

  1. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    :-|
    Hmm hjemvendt efter en uges ferie, vil min 230 TE ikke starte.
    Starteren og motoren snurrer findt rundt, men den springer ikke i gang.
    Der er fin gnist på.
    Der er benzintryk målt oppe ved fordeleren.
    Den sprøjter benzin ud når jeg løsner omløberen ved koldstartsdysen, men IKKE ved de enkelte dyser.
    Kan ikke måle noget signal ved koldstartsdysen.
    Har på mistanken skiftet OVP relæet.
    Tændrørene er knastørre.



    :angry: :angry:

    Gode råd udbedes.......
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Prøv en vaccumslange, sikkert den helt underneden bagerst under manifold, beskrevet tidligere i forum.
    Du kan godt få labben ind under forfra, men den er lidt svær.
     
  3. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    UAlle vacuum slanger er tjekket, ingen fejl fundet.
     
  4. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Så prøv at tage luftfilter af og trykke vaccumpladen i "karburator" lidt ned mens du prøver at starte, hvis det hjælper er det den lille møjslange helt inde under manifold der er faldet af, ses ikke så sjældent.
     
  5. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Er også prøvet, intet resultat.
    Jeg har dog prøvet at kortslutte pumpen i ca 30 sek, det gjorde at den startede på et par cylindre i 5 sek.
     
  6. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    :yipi:
    Hmm lussede pumpen på ben 7 og 8, påvirkede luftpladen, der skete ingen ting (man bør kunne høre dyserne "synge")
    Prøvede en gang til, og pludselig slog den en bøvs, og dyserne sang. :whistle:
    Ind og dreje nøgle, og motoren startede :love: bluestar
    Kan det tænkes at stemplet inde i fordelen har hængt en smule ?????
     
  7. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Hmm den er stadig tosset..
    Tror s... snart jeg opgiver den
     

Del denne side