Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

O-Rings mysterie LØST ved forkammer på M104.980 Motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af BRABUS, 29 Juli 2010.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja her måtte selv Mercedes i Hamburg give op... :| og hva gør man så... :|

    Nå historien er jo den at jeg er ved at samle min motor fra bunden af :) og da jeg kom til forkammeret også kaldet "timing case" så så jeg i følge mercedes samler bogen at der skal side en o ring i et af 4 bolt huller hvor der er en fordybning til denne.

    Så langt så godt, jeg fik både bestilt O-Ringen hos Mercedes i Roskilde OG has Gørsløse fordi jeg ikke syntes at den første jeg fik (hos mercedes) var den rigtige... :p

    Der er injgen tvivl om at lige det hul som har olie susende rundt inde bag forkammeret skal tætnes på en elelr anden måde, og her er det klart tiltænkt at denne O-Ring skal klare opgaven.

    Jeg formår simpelthen bare ikke at fatte "HVORDAN" :eek: :? :? :?

    Se mine billeder for en nærmere undersøgelse af sagen hviser sig jo helt at udelukke at den O-Ring på nogen måde tætner noget som helst.
    Og der skal ïkke være nogen pakning mellem forkammer og dæksel og ej heller noget flydende paknings snask, det er udelukkende tænkt at denne O-Ring skal være nok, men se nu selv for jer i følge billederne fra top til bund hvor urealistisk det virker sandsyneligt at være tilfældet.

    Jeg har haft selve dækslet med oppe hos mercedes og vist dem sagen og sagt hvordan tror i selv mit forkammer kommer til at se ud med denne O-Ring som tætning :lol: det vare nok ikek længe før at jeg kan finde en god portion olie silende ned af forkammeret fra denne bolt :p

    De ville undersøge det med gutterne i Hamborg elelr hvor det nu var :oops: og senere på dagen ringede de tilbage og sagde at den nu var ganske rigtig nok, men hey sagde jeg, du stod selv og så hvordan det usandsynligt så ud og nu fortælelr i mig at det er godt nok :roll: står i inde for at det er den rigtige løsning og laver det om hvis det ikke er tilfældet :lol:
    Men ja han kunne godt se at det virkede forkert men kunne derpå ikke finde andre svar end han havde fået.

    Så nu spøger jeg alle jer pioneere og hvme der ellers måtte have et indput, hva synes i, skal jeg blot samle videre med denne O-Ring? (ingen ansvar i den forbindelse) :D
     

    Attached Files:

    • 7.JPG
      7.JPG
      File size:
      142.1 KB
      Visninger:
      2,286
    • 6.JPG
      6.JPG
      File size:
      112.1 KB
      Visninger:
      2,291
    • 5.JPG
      5.JPG
      File size:
      111 KB
      Visninger:
      2,293
    • 4.JPG
      4.JPG
      File size:
      136.9 KB
      Visninger:
      2,290
    • 3.JPG
      3.JPG
      File size:
      108.1 KB
      Visninger:
      2,277
    • 2.JPG
      2.JPG
      File size:
      161.2 KB
      Visninger:
      2,303
    • 1.JPG
      1.JPG
      File size:
      161 KB
      Visninger:
      2,280
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Hvis det vitterligt er den O-ring der skal bruges, så duer det ikke..

    Giv den noget flydende pakning inden montering, så skal det nok bliver tæt.

    -Det er ikke uhørt, at bilfabrikkernes rep.anvisninger (har ikke oplevet dette med Mercedes) ikke står i mål med virkeligheden..

    Så må man selv lave en holdbar løsning; så er man da sikker på, at det lavet korrekt :wink:
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Jeg har ladet mig fortælle at det ikek er sjældent at "dækselt" som jo er hult blvier fyldt med olie når M104 motore bliver renoveret elelr "nogen" har skiftet denne O-Ring, det hules og fandes (undsklyd bande ord) er bare at jeg ikke kan finde den gamle O-Ring som sad der i forvejen... :p men jeg ved at der ingen flydende pakning var mellem forkammer og dækslet 8)

    Men man kan vende den om og sige at der jo ikke er direkte olietryk inde på den anden side og at olien højest sprøjtes rundt, men jeg tror ikke på det ikke er nok til at olien løber ud langs bolten og forbi O-Ringen som jo ikke slutter tæt op af bolten og på den anden side af O-Ringen som jo helelr ikke slutter tæt op til dækslet der kan olien så frit løbe ud imellem forkammer og dæksel :p og elelr videre ud til bolt hoved og også løbe ud her da en spændeskive næppe helelr er nogen olie tætner :lol:

    Min idé var faktisk også bare at give hele forkammeret flydende pakning omkring der hvor dækslet skal slutte op af men også rundt om hele hullet hvor O-Ringen sidder i, på denne måde skulle det ikke kunne komme ind i dækslet eller ud på den anden side altså imellem forkammer og dæksel.

    Men det kan jo så stadig komme ud til bolt hoved, men her forskriver Mercedes faktisk "sjovt nok" også at man skal bruge flydende pakning under det beslag som også skal side under bolthoved nemlig 8) så den O-Ring har været til hensigt at tætne imellem forkammer og dæksel trods den jo slet ikke er tyk nok til at kunne dette :lol:

    Jeg er sikker på at det er en fejl i deres system, men manden fra Roskilde sagde godt nok at de havde slået målene op på denne O-Ring og at de matchede den jeg havde fået udleveret og den kom faktisk i org. indpakning med res. nummer på, så den er sgu go nok den jeg har fået og det de har stående i deres system, bortset fra at jeg mener det er forkert :lol:

    Jeg tror jeg vil finde mig en O-Ring som passer ud til dækslet så den i det mindste pakker herud til, det tror jeg ikek jeg vil løbe an på flyende pakning, men kom gerne med flere indput osv. :love:
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Ellers kan du ligge 2 O-ringe ovenpå hinanden..?
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Man kan tydelig se ud fra dette billede og det medfølgende link at det er den rigtige del som jeg har bestilt vil jeg da mene? fortæl gerne hvis jeg tager fejl ?

    Nummeret slog jeg så op her og bestilte den efter dette:

    http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form

    Ud fra dette kan jeg kun se at reservedels nummeret er:
    A 013 997 52 48 (SEAL RING, TIMING CASE COVER TO CYLINDER CRANKCASE)
     

    Attached Files:

  6. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Hvad størrelse skal det være. Kan være jeg kan finde en på jobbet...
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Ja det var måske en god idé Lasse :) jeg har jo faktisk 2 O-Ringe da jeg fik en både fra Gørløse og Mercedes :)

    Men så vil jeg måske hellere finde 1 O-Ring bare med den rigtige tykkelse som så helt sikkert også vil tætne mere ind mod bolten i og med en tykkere O-Ring vil fylde mere i diameteren også 8)

    Men det er bare utroligt at der er denne fejl i systemmet, jeg mener bestemt at Kurt fra hedehusene som også repper mange W124ere har snakket om dette scenarie før på denne M104 motor og at han engang stod med en motor hvor hele dette kammer var fyldt med olie da han afmonterede det og at det lavede et farligt svineri osv. her husker jeg svagt at han nævnte at han også måtte opgive da Mercedes blev ved med at give ham den forkert O-Rings tykkelse.

    Så jeg vil nødig stå i samme situation når den skal startes op :angry: så tror jeg sgu jeg koger over hvis jeg skal til at skilde den ad derind til igen :p
    Men det er ellers dejligt lærigt, med alle dokumenterne osv. så kan man jo ikke gå galt i byen nårm an selv skal samle motoren :) Jacob er jo på Ferie :lol:

    Jeg lækker også et par billeder op snart af motor samlingen :love:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Jeg kan da lige måle på dimsen i morgen Lasse :) den ligger på værkstedet...
    Men den skal kunne tåle Olie, det er ikke alle gummi typer og deraf O-Ringe som kan med det jo, men det vilel være super hvis du lgie kunen finde sådan en frem :) :gr8:
     
  9. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Har du prøvet at kontakte

    http://www.carstenholm.dk/

    de har o-ringe og tætningsringe.
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Hej Mick

    Det er da noget være juks Mercedes har lavet der. :evil: Hullet i alu. huset er for stort så hvis du ligger en tykkere O-ring i vil den kravle ned i huset

    Og lægge 2 O-ringe i bliver aldrig helt tæt da den ene vil kravle under den anden. :twisted:

    Hvis det skal lavet rigtigt så skal vi dreje en kobber skive og lægge ned i hullet og så lægge O-ringen på toppen at kobber skiven. Og der kan du bruge den originale

    Du kan måle diameteren af hullet i alu. huset og dybden så skal jeg dreje en kobber skive til dig.

    Jeg vedhæfter et billed af den oversigt jeg bruger når jeg laver kølehuller i mine plastforme og de bliver ikke utæte hvis man overholder målene

    Hilsen Søren
     

    Attached Files:

  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    @Søren
    Jeg havde nok brugt mindst 3 decimaler i de udregninger. :nakkal:


    Bendix
     
  12. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    @Bendix

    Ja men det er som regel den sidste decimal der afgør om det du laver dur til noget.

    Jeg kan nu godt lide at Mick han laver det ordentligt. 8) Og ikke samler det hele med lukkede øjne :twisted:

    Men du er en :nakkal: ;joker :whip:

    Søren
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Det er gaaas - og du kan ta' det.
     
  14. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Hva med at dreje en bøsning af kobber der er et par tiendedel mm højere end forsænkningen, så vil den klemme ligesom en kobberskive.... eller du kan lave den af stål og lave den skrap/spids i enden så vil den virke som en skærering og derved tætne....
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Problemmet er samtidig at det jo kun er 1 af de 4 huller som skal tætnes, så hvis man udelukkende bruger en kobber skive som jo vil "hæve" huset der spændes uden på en smule, så vil det i de adnre hulelr ligge helt til og i det ene med kobber skiven ligge måske 0,2-0,5 mm over hullet og så ligger det ikke helt lige op af huset...

    Så jeg er positivt sikker på at O-Rings løsningen er den der skal bruges i denne sammenhæng, men den skal bare være tilpas stor sådan at den kun lige går måske 0,5mm over hullet sådan at når man spænder huset sammen at det ligger helt tæt op af hinanden :yes:

    Ydermere kan jeg ikke lade være med at tænke på at en kobber ring måske kræver et helt andet tryk for at være 100% tæt, mere større tryk end det end O-Ring kræver for at være tæt og Mercedes forskriver at der skal bespændes med 35Nm. og så vil olien måske alligevel komme forbi kobberringen imellem denne og alu huset. :|

    Ja man gør sig mange tanker og det er jeg nød til når det er mig der står for sådan noget, jeg nægter at lave noget halvt eller måske delvist :lol:
    Men den bedste løsning tror jeg vilel være at få en O-Ring som bare er en del tykkere og dermed lukker helt tæt.

    Der er intet andet for end at skilde den motor ad der sidder i Jacobs bil som en elelr anden har købt og forsøgt hentet flere gange uden held :lol:
    Så Søren nu splitter jeg din motor ad for at se hvad der sidder org. :lol:

    Ej, jeg må lige få målt det hul i aften :)
     
  16. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Det var skam også bare et forslag , og du har ret i at at den bedste løsning helt klart vil være o-ringen , men kobber er jo som sagt meget blødt så det vil blive klemt sammen, og kan heller ikke lade være med at tænke på om der ikke skal ligge en kobberskive under det pågælderne bolt hovede...

    men det skal nok passe at den ikke må spændes mere end 35 NM , en 10.9 bolt i 8mm forskrives nemlig at max må spændes 33 NM iFlg div fabrikanter... se evt linket...

    http://www.abc-bolte.dk/teknik/teknik-indhold-her/tilspaendingsmoment-staalbolte-millimeter/

    men husk når du skal finde og bestille en o-ring at det skal være en olie og varmebestandig o-ring, det er nemlig absolut ikke alle der der er det, men det ved du vel allerede...
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Jammen det var også pænt af dig at forslå 8) det var ikke utaknemmelighed eller noget :)

    Det er rigtig at nogle motore bruger specielle motor bolte i 9 / 12 stål men disse er i helt alm. 8 / 10 stål og jeg ved ikke om du kunne se det, men det er netop ikke boltens hoved eller skive som der spændes ned over O-Ringen det er dækslet men derfor er det korrekt at der også skal tætnes ude ved bolt hoved eftersom olien stadig vil og kan løbe ud langs bolten.

    Og ja som du rigtig nok skriver så ved jeg godt at O-Ringen skal være olie bestandig som jeg også skrev længere oppe i et af mine indlæg :gr8:
    Der er mange ting at holde øjnene åbne over for og det er kun godt at få det bekraftet fra andre også, så jeg takker mange gange for dine indput, lad dem endelig komme i stride strømme :yes:
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Nå så fik jeg målt, men det er ikke 100% micro meter precise mål, det skal siges at værkstedet kun havde en plastik skydelære :D

    Nå men for at undgå misforståelser har jeg påført mål på tegningen herunder :)

    (Efter redigering har jeg fået målt med et rigtig skydelære som så viste 3mm i højden, da bund pinden stak 1 mm op i skydelæret og dermed målte 1 mm for meget.) Det er ændret på tegningen så der står de rigtige mål nu.
     

    Attached Files:

  19. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Hej Mick

    Jeg skal bruge tykkelsen på O-ringen. Så vi kan finde tykkelsen på kobber skiven 8)

    Jeg må heller lave nogle stykker. Jeg skal nok også bruge en til min motor. Når Jacob får pillet den ud

    Søren
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: O-Rings mysterie ved forkammer på M104.980 Motor

    Tykkelsen på O-Ringen var 1.5mm så skal kobber skiven vel være 2.6mm :| eller hvordan :) så den trykker med 0,1mm.

    Findes der ikke også en tabel over hvor meget en given O-Ring den er lavet til at blive klemt sammen, altså hvis en O-Ring er eks. 2mm i tykkelse så skal den spændes sammen til maks 1,8mm eller sådan noget, det må du vide Søren :mrgreen:

    Hov jeg sad lige og kikkede lidt på billederne og kom faktisk til at tænke på om den skrå kant som dr jo faktisk er øverst i hullet ikke blot er der hvor O-Ringen skal ligge? fordi jeg skal nemlig presse O-Ringen lidt sammen for at få den ned i hullet, den er altså en anelse større end hullet.
    Så måske hvis jeg ligger O-Ringen i toppen af hullet så den ligger på den skrå kant mens man skruer låget på at den så egentlig automatisk tætner blot ved at ligge der? jeg har ikke lige kunne prøve det efter, men jeg tror egentlig O-Ringen er for tyk til den lille skrå kant i toppen af hullet, men det var da en interesandt tanke jeg fik, syntes jeg selv :lol: jeg kan simpelt hen heller ikke forstå at Mercedes efter så magne år stadig skulle have sådan en fejl i systemmet, fordi som du er inde på Søren, så vil en tykkere O-Ring nok blive for stor og så vil den nederste del af O-Ringen ikke længere slutte op til den nederste kant i hullet, men rage længere ind mod hullet er dermed ikke tætne andet end lige på kanten af hullet.

    Så måske skal O-Ringen bare ikke ned i hulelt men lægges lige i toppen på den skrå kant? det må jeg lgie så hvor rigtig det virker i morgen :roll:
     

Del denne side