Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Et par elfejl efter at have speedo ude :/

Emne i 'El-system' startet af blacksugar, 26 Juli 2010.

  1. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    I går havde jeg jo så lige speedometeret ude for lige at justere på diverse nåle efter at have sat plasmaskiver i. :)

    Men da jeg satte speedometeret i igen virkede omdrejningstælleren ikke. og jeg har haft speedometeret ude éfterfølgende for at sikre mig at alt sad som det skulle, og det gjorde det altså. noget andet besynderligt er så at uret går, når motoren er slukket, men er motoren tændt, går uret ikke.

    en tredje ting er så at min kørerlys ikke fungerer mere.

    og en fjerde ting er så at alt indvendigt lys rundt i diverse knapper og alt muligt ikke tænder, når man tænder for lyset på lyskontakten.

    Det var så hvad jeg fik ud af at hive speedometeret ud en eftermiddag. :)

    det med lyset indvendigt, der tror jeg at det er lysdæmperen bag på speedometeret.
    Det er jo bare at få alle ting med, hvis nu der er en der har en forklaring på det hele.

    Håber der er nogen der kan hjælpe. ;)
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis styretappen er knækket af det store runde stik, kan det sættes forkert på, med mange fejl til følge
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du husket forbindelsen til uret og omdrjeningstælleren?

    En ledning med et spadestik der skal side på metalrammen til omdrejningstælleren.
     
  4. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den store runde sidder som den skal. halvmånen kan kun vende en vej. :) men ja, kunne godt forestille mig noget rod der ville blive hvis man kunne vende den forkert.

    Ja spadestikket sidder også på din plads. kontrollerede stikket da jeg havde speedometeret ude 2 gang.
    Kan man måle på den? Det er jo w ledningen fra generatoren af ikke? i så fald, hvad skal man måle på den? en puls eller en omdrejningsafhængig spænding?
     
  5. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    På W-ledningen kan man måle frekvens/vekselstrøm, som ganske rigtigt er omdrejningsafhænig.
    Du er jo nok ikke så interesseret frekvensen, så bare på med multimeteret og husk at stille det til vekselstrøm :D
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den ledning der sider med et spade stik er + ledningen til uret.
    Den for strøm fra sikring 9.
     
  7. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så blev kørelys og alt lys indenfor stanneret.

    Løsningen var et nyt relæ til kørerlyset, og ny lysdæmper :)

    Så mangler jeg bare omdrejningstælleren. den er jeg ikke kommet så langt med.
     

Del denne side