Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Metallisk tikken ved kold start

Emne i 'Dieselmotorer' startet af JesperFilli, 27 Juli 2010.

  1. JesperFilli

    JesperFilli New Member

    Joined:
    25 August 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    174000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ved kold start har min w124, 250D en ikke særlig rar tikkende metallisk banke/kloklyd som først forsvinder efter et par kilometers kørsel når den samtidig har fået lidt omdrejninger (Det er umiddelbart værst når den f.eks. dagen forinden har kørt meget langt).

    Ved varm motor kan der godt ind i mellem fremkomme en svag tikken i tomgang som forsvinder igen efter 20-30 sek. for herefter at vende tilbage.

    Har givet den Bell Add servicerens 3 og frisk olie for 2000 km. siden. Det hjalp en hel del til at begynde med, men den metalliske tikkelyd, er langsomt vendt tilbage. Motoren er heller ikke så støjsvag som lige efter olieskift (lyder lidt anstrengt over 3000 omd.)

    Den starter elles fint, ryger ikke og går som en symaskine i tomgang, når den er varm. Olietryk er OK.

    Håber nogen har et bud på, hvad der kan forårsage denne ubehagelige metalliske tikken ved kold motor?

    Mvh
    Jesper
     
  2. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    en dysse.....ell. ventil....
     
  3. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Enig..... eller en ventilløfter
     
  4. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0


    præcis :D
     
  5. JesperFilli

    JesperFilli New Member

    Joined:
    25 August 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    174000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok. Takker for hjælpen :-D
    Jeg må have den til doktor og finde ud af, hvilken af de tre ting, der er den korrekte diagnose.

    Mvh
    Jesper
     

Del denne side