Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

AutomatGear

Emne i 'Automatgear' startet af Bindse, 14 Juli 2010.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hey

    Mit AutomatGear skifter efter min overbevisning perfekt men har et kraftigt ryk i bilen når den sættes i D og R, kun når bilen er varm

    Hvad er dianogsen?

    Ved at flex/hardy skiver minimere det ryk der kan være fra automatgearet, men det kan det jo ikke være når det kun er når bilen er varm.
    Der er også okay frisk olie på og olie standen er fin...

    Er det bremseBånd

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    for høj tomgang ???
     
  3. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Har lige sat den ned netop for at se om det var grunden. Men troede egentlig ikke det havde nogen påvirkning.
    Har sat den ned fra 800-900 til en 750 vil Jeg tro, sku lidt svært at se...
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det har noget at sige... hehe
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne godt lyde som bremsebånd.

    Men hvis den også godt kan finde på at skifte lidt hårdt gear nogle gange, så kunne det også være modulatoren der er færdig.
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Så kan jeg jo skrive endnu et projekt på Listen over ting der skal ordnes.

    Tænker så om det kan skade mere end det kan gavne hvis Jeg skiftes den. Som sagt køre den helt perfekt en kan give nogle ryk når den er kørt varm. Kræver det store justreinger efterfølgende....
     
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Har et fint link til diagnose på GearKassen.
    http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... place.html

    Der står at man skal tjekke Vakuum systemet inden man går igang. Har nogen gange problemer med Centrallåsen der Tøver og næsten åbner alle og så lukker dem igen. Kan være når det er koldt eler når bilen har stået et par dage.
    Kan utæthed i dørene være skyld i fejl på automatgearet. Er hele vakuum systemet forbundet eller kan det deles op...

    Er der nogen der har en PSI tester med banjo bolt til gearkassen hvis man skulle give sig i kast med at skifte modulatoren.

    på forhånd tak for ideer og indlæg

    _BO_
     
  8. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Tilføjelse:

    Det er åbenbart ikke når man sætter den i D og R men faktisk er det når man bakker ud (R) og sætter den helt ned i (D) at der kommer et Ryk.
    Ikke når man bare putter den i D eller R....
     
  9. Jonatan

    Jonatan New Member

    Joined:
    18 Juli 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    270000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det der lyder mest som et lidt slidt bagtøj.

    Hvis du bakker, og sætter den i neutral mens du stadig triller baglæns lidt inden du bremser bilen til fuldt stop, så vil jeg tro du oplever et langt mindre ryk, når du sætter den i Drive. Og vise versa.

    Oliens struktur i bagtøjet ændrer sig, afhængig af temperaturen. Derfor vil et koldt slidt bagtøj, reagerer anderledes når det er kørt varmt.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her er hvad diagnose forkalringen siger til det du oplever.

    HARSH ENGAGEMENT WHEN SELECTING "D" OR "R"

    Idle speed too high.
    Check pressure receiving (pick-up)
    piston in valve body for ease of operation and correct installation.
    Replace valve body (if necessary).

    NOTE: Pressure pick-up requires a running period of approximately
    2 seconds. Harsh engagement may occur during repeated shifts
    between "N" and "D". If harshness takes place within 2
    seconds, condition is considered normal.
     
  11. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Tak for svar Jonatan og Brabus
    Jeg tror ikke bagtøjet er specielt slidt, har aldrig hørt en lyd fra det og skiftede olien sidste sommer. Bilen har også "kun" 140.ooo på klokken så håber ikke det er slidt.
    ValveBody er det modulatoren som Djaabo også snakker om? Har evt en lidt for højt tomgang, har lige sat den ned men tror den ligger på 750-800. Hvor højt/lavt skal den stå?
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ValveBody er det modulator er ikke det samme.

    Jeg skal ikek kunne sige hvad normal tomgang er på en 2.0er, men 800 lyder lidt i overkanten men ikke overdrevent, det står i din instruktions bog hvor meget den skal være i tomgang og det er altid plus minus 50 omdrejninger.

    Men jeg tror ikke det er der dit problem ligger, det er nok i gearkassen, der sidder også nogle plastik clips der kan være slidt op og når de til sidst knækker, så kan bilen slet ikke gå i gear.
    Jeg havde samme problem på min mors gamle 260E, den knækkede disse clips og skiftede også hårdt ind i D og R umidelbart et par måneder inden det skete at de knækkede og man så slet ikke kunne få den i gaer.

    Det kræver en stor adskildelse af gearkassen men selve materialerne (klipsene) koster 2-5 Kr. styk. men der er ingen der siger at det er det samme på din som på min mors jo ... :|
     

Del denne side