Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Soltag kan kun køre en vej

Emne i 'Soltag' startet af Rfh, 16 Juli 2010.

  1. Rfh

    Rfh New Member

    Joined:
    10 April 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 TD T
    Km:
    340000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Jeg har efter et betydeligt tidsforbrug fået skiftet mine hævebeslag til soltaget og alt er godt, når man køre det frem og tilbage manuelt. Men hvis man trykker på knappen der er beregnet til det, kan det kun køre frem. Og det er ligegyldigt om om jeg trykker frem eller tilbage, det køre frem og kun frem. Nogen der har et bud på en løsning?

    De bedste hilsner

    René
     
  2. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har du evt drejet på den hvide justere knap omme på soltags motoren eller haft kablet ude af motoren, for så uden at være 100% sikker , kunne det måske godt have noget med det at gøre, knappen er til at justere stop tidspunktet med, hvis jeg husker rigtigt, så hvis den står forkert tror den muligvis at den er et sted hvór den kun kan kører den ene vej...

    en måske en mulighed men er som sagt ikke 100% sikker på at det kan være det.

    men kan jo ogsp være din kontakt der tilfældigvis er gået til lige nu...
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan man høre motoren arbejde når du prøver eller er den helt død?

    Fordi hvis motoren køre, så kunne det godt være fordi at soltaget ikke er justeret rigtigt og dermed låser sig selv når man prøver.
    Mne køre motoren ikke, så ligger fejlen i motoren eller styre systemet til den
     
  4. Rfh

    Rfh New Member

    Joined:
    10 April 2010
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 TD T
    Km:
    340000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Motoren kører fint, og taget er nulstillet efter mercedes forskrift. Er styresystemet den relæ boks der sidder på motorbeslaget?
    Mercedes skriver følgende om indstilling: Soltag kippet op, på motoren drejes på den hvide opløber til at man kan få en 3mm pind i det lille hul over omløberen, derefter trykkes omløber ind i indgreb, og taget er nulstillet. og herefter kan jeg køre soltaget tilbage manuelt. På kontakt kan taget køres til lukket og det stopper selv, derefter kan det kippes. også er man tilbage til nul hvorman skal køre det tilbage manuelt.

    René
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jag husker følgende justering/kalibrering af Soltaget som slet ikke synes at ligen den forkalring du har fundet?

    Justering af soltag :

    Soltaget skal være lukket og så skal du hen i bagagerummet. I venstre inderskærm sidder der et lille hvid hjul på motoren til soltaget som skal trækkes ud. Der efter skal soltaget køres tilbage og hjulet skubbes ind. Så skal du trykke på knappen til at lukke taget. Når taget stopper rykker du hjulet ud og får taget lukket, ved at skubbe op på knappen (til kip stilling). Når taget så lukker og er plant, slipper du knappen (MÅ IKKE KØRES I KIP). Så skubber du hjulet ind igen. Skal skulle det være kalibreret.
     

Del denne side