Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

konstant varme

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Morten Bøyen, 20 Maj 2009.

  1. Morten Bøyen

    Morten Bøyen New Member

    Joined:
    14 Februar 2009
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hirtshals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TDT Stc.
    Årgang:
    1992
    Hejsa alle.
    Min bil er lige pludeselig begyndt at kun give varme i kabinen, uanset om jeg kører hjulene til varmeregulering til kold eller varm kommer der kun meget varm luft ind i kabinen?? nogle løsninger??
    Hilsen Morten
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Morten!

    Ja, der er da bestemt en løsning :) Søg på duoventiler herinde, emnet har været oppe at vende et par gange :)
     
  3. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Morten

    Det gjorde min også i forgårs........

    Løsningen var simpel: der var dårlig forbindelse/ir ved sikringen, dvs. den var ikke sprunget.
    Så jeg "rullede" sikringen et par gange og vupti, kold luft igen :)

    /Lars
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er super vigtigt at sikre en ordentlig forbindelse ved sikringerne.
    Ikke kun for at de forskellige forbrugere skal virke, men bestemt også for at sikringsholderen ikke skal smelte. :shock:
    Og det gør den altså desværre, hvis ikke der er ordentlig forbindelse. :-(
     
  5. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Der er to måder at sikre gode forbindelser på.
    1. Man kan tage noget fint sandpapir eller en fil og lige kradse enderne rene på sikringerne
    2. Skift sikringerne en gang imellem

    Hvis man vælger løsning nummer et, skal man lige være opmærksom på at selve sikringen ikke knækker. I så fald går man videre til løsning 2 :)

    mvh
    Martin
     
  6. Morten Bøyen

    Morten Bøyen New Member

    Joined:
    14 Februar 2009
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hirtshals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TDT Stc.
    Årgang:
    1992
    Tak for hjælpen til alle, jeg fandt frem til at min sikring nr 7 var dårlig, så nu virker varme/kulde igen.
    Hilsen Morten.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja og når sikring 7 ikke virker så kan man heller ikke give den kickdown så den skifter helt ned i gear. :D
     
  8. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Havde selv samme problemos....hva' gør man så.....går ind på 124forum.....og VUPTI.....No Problemos...denne portal er GULD værd :gr8:
     
  9. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Husk at skifte til Kobber/Messing sikringer. Det kan være derfor i har problemer.

    Hvis i har Alu sikringer i de går ikke så godt sammen med de sikringer holder/bøjler der sider i en 124ere

    Kobber og Alu ire = dårlig forbindelse :cry:

    Hilsen Søren
     
  10. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Åhhh det bringer minder frem... :D

    ...om den dag da min kammerat og jeg skulle til København fra Odense og retur.
    Der var vel 28 grader udenfor og 38 indenfor....motorvejsfart med alle ruderne i coupeén nede

    Tænk hvis jeg havde ofret de 20-30 kr. og skiftet mine irrede sikringer ud, så havde jeg aldrig fået den oplevelse :rofl:

    Jeg var også første ude i og skifte duo-ventilen, men det hjalp ikke. Til gengæld kunne jeg hjælpe en herinde med den :coolguy:
     

Del denne side