Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Savner min ventilator!

Emne i 'Motorkøling' startet af Baker, 12 Juli 2010.

  1. Baker

    Baker Member

    Joined:
    27 Marts 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Årgang:
    1989
    Hej forum!

    Her i sommervarmen syntes jeg at min temp-måler har det med at bevæge sig lidt opad. Ikke noget faretruende men jeg ser jo helst at temp-måleren er helt stabil uanset hvad. Holder jeg stille med gearet i N eller P er der ingen problemer, men ruller jeg på bremsen i en bilkø f-eks. så skal jeg være opmærksom på temperaturen. Jeg har før fået skiftet viskose-ventilatoren, men jeg tror nu snarere at problemet ligger hos den elektriske ventilator. Jeg syntes aldrig at jeg hører den gå i gang...Kan det passe og hvad kan jeg gøre for at tjekke det?

    Vh

    Baker
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Min temp måler ligger lige under 80g hele vinteren og også en del under under når man har meget varme ud i kabinen.
    Om sommeren ligger den lige en milimeter over 80er stregen og kan sagtens arbejde sig op over 100g stregen men så går ventilatoren igang og køler den ned. Du kan tjekke ved at køre bilen varm og så se at ventilatoren skal gå igang med at køle ned ved 100g stregen så er der ingen fare på færde.
    Det er kun ufedt når den når op i det røde felt omkring 120grader...
    Få tjekket at ventilatoren går igang, det kan både ses og høres i motorrummet. Det kan sagtens være temperaturmåleren der er defekt hvis den ikke starter...


    med venlig hilsen

    _:BO_
     
  3. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ... vil også sige at så langtid den ikke mister vand/koger det af, så har temperaturen ikke så meget at sige forstå mig ret selvfølgelig skal den ikke være 120 grader, men min egen her om sommeren når den får tæsk, ja så rammer måleren tit 110, men den bruger ikke en dråbe vand, så det rører mig ikke....

    Og hvem ved hvor nøjagtige vores temp. måler er, de har jo trods alt nogle år på bagen...
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvilken 100 grader streg ?
    den streg der er over 80, er 90.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det har du sikkert ret i Kongebiler 8) men det mest logiske er at når du har en streg imellem 80 og 120 så må det være 100 :D det at stregen er tættere på 80 end på 120 er ikke i sig selv en logisk indikation på at så må den være mere 90 end 100.

    Brændstof tanken har også sin kvarte tanke tættere på fuld og tom end på halv tank.

    De leger blot med følsomheden på visningen :lol:

    Men jeg skal dog ikke kunne sige om den streg er 90 eller 100, men det står garanteret et sted i den store bibel at den er 90 når du siger det :mrgreen:
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Det vidst også rigtigt...på termostaten står også 100g og den åbner når den er en "my" over stregen som så må være 90g...

    Grr Sk... ordkløvere :)
    Men vil også sige det mest logiske ville være 1oograder når det lige midt imellem


    med venlig hilsen

    _BO_
     
  7. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Øhhhh...... El blæseren, er den ikke til air-con :?: :?:

    Det tror jeg de er til på min 300 D
     

Del denne side