Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Den går "bare" ud !

Emne i 'El-system' startet af jpb, 29 December 2009.

  1. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej herinde
    Min 300CE fra ´90(med kat), er begyndt at "gå ud" mens jeg køre.

    Fejlen viser sig ved enten :
    -helt umotiveret at stoppe under kørsel. Der er stadig strøm på resten af kredsløbene men det er som om el til styringskredsløb sætter ud. Hvis jeg så venter til startspærren slår til, og jeg slår den fra igen så kan jeg starte.
    Èn enkelt gang er bilen startet op igen inden jeg nåede ind i nødspordet.

    -nogle gange ved start at have unormal lav tomgang og går ud. Dette kan formodes ikke relateret til startspærre.

    Min fantasi for fejlkilder retter sig mod:
    Start-spærre
    Generel korroderinger i kontakter og lednings-samlinger
    Relæ til Clima, da dette har været efterloddet pga. uregelmæssigheder med clim. Clim har dog fungeret fint siden.
    El til benzin-pumpe

    Forsøgte check/reparationer :
    -nyt benzin/luft-filter, nye tændrør/ledninger, rensning af kontaktflader i sikringsbox.
    -rensning af kontakter i baglygter der "kom og gik"
    -fuldt opladet batteri checkket.

    Jeg har hørt fra andre at det skulle være et kendt problem for en en slæde med 20 år på bagen. Min baggrund er inden for elektronik-industrien så jeg håber naturligvis på et forslag der ligger inden for mit eget fagområde :)
    Ellers må den have skuddet og udskiftes med en ny BMW :lol:
    Mvh, Jens
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Din benzinpumperelae traenger til en udskiftning,jeg havde ligende problem,det vidste sig at relaet var kaput
     
  3. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hejsa Mede,
    Kan du fortælle mig hvor det sidder så jeg kan lokalisere og se om jeg måske kan fixe det ?
    -alternativt skifte det.
    Mvh og mange tak. Jens
     
  4. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Bag batteriet,inde i motorrummet,nar du piller den af,kan du ikke hore pumpuen ved at dreje pa nojlen.
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Bag batteriet kan der sidde et platicskjold som dækker for dine relæer og styrebokse,det skal du lige fjerne først så har du adgang til det..
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville også sætte overspændings relæet i fokus. De har det med at blive dårlige og er med til at motoren ikke kan holde tomgang. prøv eventuelt at banke på relæet mens at motoren køre, det kan fremhæve fejlen.
    Men ellers benzin pumpe relæet.
     
  7. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kan du fortælle hvor jeg finder de to relæ'er og hvad de hedder, eller hvordan de ser ud ?

    Mvh, Jens
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Pumperelæ

    [​IMG]
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Overspændingsrelæ lokation relæet er nummer 5
    [​IMG]
     
  10. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Begge nævnte relæer er skiftet og tomgang er bestemt blevet mere glat så det har haft noget at sige.
    BLot går bilen stadig ud, og nu viser det sig på en anden måde.
    Den anden dag gik bilen ud på helsingørmotorvejen og der var stadig strøm på div. kredsløb. Når jeg trådte ned på speeder bevægede eco-meteret uder spedometeret sig i takt med. Blot var motoren sat ud. Der var stadig servo og bremseforstærker. Efterfølgende har jeg ikke kunnet starte bilen.

    Nu er den slæbt til Charlottenlund hvor jeg er på ferie i dk, og jeg har et par gange haft held med at starte med nærmest perfekt tomgang, men blot går den ud når jeg sætter den i gear (automatgear), eller når jeg giver gas i tomgang lyder det som om den enten ikke får benzin eller luft.. (klumper i benzinen)

    Jeg har fået af vide at jeg skal se efter rensning af strømfordeler og "vacum et-eller-andet".
    Rensning af strømfordeler lyder som noget jeg kan finde ud af, men mangler et diagram

    Har i nogle idéer og kan hjælpe ? - bedst med diagram. Hvis en af jer bor i nærheden af charlottenlund og vil hjælpe mig her kan jeg tilbyde vinsmagning/hygge ved samme lejlighed da jeg har "lidt med hjemmefra frankrig"

    Venlig hilsen
    Jens
     

Del denne side