Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

fartpiloter...???

Emne i 'El-system' startet af neis33, 29 Juni 2010.

  1. neis33

    neis33 New Member

    Joined:
    5 Marts 2010
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125 250D aut.
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har længe gerne ville have fartpilot i min w124 fra 87, er her en som evt. kan komme med en pris på et komplet sæt, også gerne med monterings pris sådan ca. gerne på sydsjælland med mindre at det er nemt at montere....
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Fartpilot eller tempomat.
    En original fartpilot kan du få brugt komplet evt via ebay,for omk 250-300euro
    Den består af arm,ledningsnet,motor for stangtræk og en styreboks..
    Husk at diesel version ikke kan bruges i en benzin og omvendt..
    Kan ikke forstille mig at det er komplekst at montere..
    Hvad andre løsninger koster aner jeg ikke..
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu er det heldighvis til en diesel.

    Men Alex, jeg havde heller ikek forstillet mig at mit fart pilots system var skrædersyet ind i både ASR systemmet den 5 trins gearkasse styring, ABS modulet samt motorstyringen og at en af de mest drilske enheder var monteret sådan at man skulle afmontere hele indsugnings manifolden og indsprøjtnigns anlæget for at komme til det :p så ja en diesel kan jeg KUN forstille mig er nemt, når nu jeg skal sammenligne det med mit eget system :lol: og det ksla jeg jo :lol:

    Så ja det er noget frygtelig pis på de 6 cyl benzin modeller og endnu mere noget møjhund hvis den har 5 trins gearkasse samt ABS og ASR :p
    Selv en 500E er noget af det nemmeste i hele verden da den elektriske aktuator til gasspjældet sidder lige til at gå til på 5 min. oven på hele motoren hvor min sidder nede under gemt ind under indsugnigns manifolden :twisted:

    Jeg havde nok købt et nyt uorg. (man kan købe selve kontakten org. så det 100% ligner org.)
    Det er vist langt nemmere at montere end det org. der trods alt på dieslen er syet lidt sammen med de øvrige ledninger osv.
    Eftermonterings kittene plejer at være langt mere "eftermonterings venlige" 8)
     
  4. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis du har et sæt til efter montering, er det meget nemt at montere, 1 ledning som skal skrues i sikringsboksen, og en ledning til et stel punkt inde under selve speedometeret, og så hvis dit speedometer er forberet til det er det to stik bag på det, af med rattet, på med armen, monter boksen under instrumentbrættet, monter modulet på højre side af topstykket, stang på , stik sammen og wupti wupti, så kører det, med lidt teknisk snilde, 2 -3 timer max så er det monteret

    Har lige sat det i min, det var meget nemt..... :lol: :lol:
     
  5. neis33

    neis33 New Member

    Joined:
    5 Marts 2010
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125 250D aut.
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Takker mange gange men vil lige høre hvor du har købt dit, har du evt et link til det....???? :-D
     
  6. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    www.donerbil som står her hjemme.dk :lol: :lol: :lol: , købte en bil med alverdens lækker ektraudstyr, som nu er flyttet over i min... så desværre , ingen pris eller link... :-(
     
  7. JesperFilli

    JesperFilli New Member

    Joined:
    25 August 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    174000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  8. Orion

    Orion Member

    Joined:
    11 Februar 2008
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Jylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 E280 V6
    Km:
    230000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hey.

    Jeg kører med fartpiloten fra uniq-import. Den fungerer ganske upåklageligt. Jeg har haft den i to år nu og der har ikke været problemer med den.
    Jeg købte derudover en org. betjeningsarm fra mercedes via e-bay til små 30 euro og afdæknings skålen bagved rattet hvor armen monteres ved mercedes herhjemme. Den husker jeg dog ikke lige prisen på.
    Hele baladen fik jeg den lokale autoelektrikker til at montere. Prisen var 4500,- .
    Det hele ser org. ud og virker som sagt 100% ok.

    Hilsen Orion.
     

Del denne side