Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

BremseVæske

Emne i 'Bremser' startet af Bindse, 30 Juni 2010.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Hvad er den nemmeste og billigste metode til at skifte bremsevæske.
    Min bil er så velpasset og plejet og må indrømme at Jeg ikke har skiftet bremsevæske.

    Så det må Jeg altså igang med men hvordan og hvad der købes ind udover Dot væske


    med venlig hilsen

    _BO_

    ps den bremser super dejligt og nemt, kan man "mærke" ny bremsevæske eller har det kun noget kogepunktet, ved godt bremsevæske absorbere vand/fugt...
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Billigste,vi var 2 til det udluftede en kaliper ad gangen og pumpede indtil den nye væske fremkom i slangen(den nye har en anden farve end den gamle)så den kan du se i slangen når den er fremme,sørgede selvfølgelig for at huset ikke løb tørt for væske..
    Nemmeste at bruge en bremseudlufter på luft,der selv suger væsken frem..
     
  3. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du skal have købt dig en bremseudlufter..

    Det er en beholder med slange der sættes på der hvor du har skruet udluftningsskruen af på de enkelte calipere.
    Der findes model hvor du skal træde på bremsepedalen for at få flow i systemet, og en anden type der tilsluttes kompressor, så væsken "trækkes" ud.

    Du skal så enten stå og fylde ny væske på på efterhånden som den gamle forsvinder, eller der findes beholder du kan montere over påfyldningshullet, som så fylder på af sig selv.

    http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... ?id=071455 11 061 1&imagetype=tdb

    http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... d=46923300 076 1&imagetype=tdb
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    I sgu hurtige :)

    Jamen det lyder jo lige så nemt som en omgan med servovæsken hvor man også har gavn af en assistent...

    takker for svar og links..


    med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  6. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er som i så mange andre forhold her i livet...du får hvad du betaler for :|
     
  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Helt afgjort,dog syntes jeg ikke at hjemmemekanikeren har brug for dyre løsninger som henvender sig til proff.Mine billige topnøglesæt har iøvrigt gjort det ganske fint i mange år,måske havde de været afgået ved døden nu,hvis de blev benyttet 50 gange om dagen..
     
  8. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Takker for svar

    Enig med at de billige løsninger er sagen men skal også være billig i længden
    Hvis pumpen koster over 500kr så er det måske bedre at få det gjort på et værksted?
    Er det samme fremgangsmåde på mercedes som de fleste andre biler? Tænker på om værkstedet skal have denne special pumpe. Var rundt og høre om der var nogen der kunne skifte støddæmper og det kunne de ikke uden fjedrespænder. Endte op med at låne en af Martin Konge og selv udføre udskiftningen...

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den pumpe har de fleste værksteder ..Jeg ville da heller aldrig punge ud for den pumpe,har 2 biler og skal vi være regelret,så skifter jeg væske måske hvert 2 år..
     
  10. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg er helt på linie..investering skal også stemme overens med behovet. Meeenn jeg gad nu godt have et Snap-On topnøglesæt 8)
    Lækkerhedsfaktoren koster, det er jo også derfor vi kører W124, ikke? :D

    Og ja, jeg tror ikke mange værksteder ikke har en bremseudlufter..
     
  11. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Klart Klart

    Jeg tænker også på orginale og uorginale dele.
    ikke et ondt ord om gørløse men brugte super mange ressourcer på at lokalisere et dødt motorophæng. Det vil sige det var lige udskiftet til et uorginalt og blev ved med at have en træls resonans et sted fra og skiftede næsten hele udstødningen (trængte også), tog varmeskjold af og skiftede manifolden med en lille ridse.
    Med hjælp fra M. konge på lift fandt vi det døde ophæng og det blev også promte byttet over af gørløse men ikke noget sparet på en billigere uorginal stump. Kan jo sikket også sagtens ske med Mercedes egen.... Men det er jo en anden tråd Jeg skal oprette Orginale Vs. Uorginale stumper :)

    mvh

    _BO_
     

Del denne side