Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

automat gear

Emne i 'Automatgear' startet af Tintin38, 19 Juni 2010.

  1. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Jeg har lidt problemer men min automat gerakasse på min 300 d fra 86. Den giver et stort klunk når den skal i bak gear og lidt små klunk når den skifter op i gear ved stille kørsel fremad.giver jeg den gas skifter den fint. Nogle der ved hvad det kan skyldes og hvordan jeg får det fikset.
    Mwh
    tintin38 :cry:
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er nok din hardyskive som er slidt,koster ikke alverden at udbedre sidder på kardangen

    Der er nr 12 på billedet
     

    Attached Files:

  3. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Alex har ret i det med hardyskiven, men det kan også værer dine trækaksler fra bagtøj ud til hjulene der er meget slidte og har slør, der skal ikke så meget til for at det lyder meget voldsomt... tag fat om dem og drej dem frem og tilbage, så kan du tydelig mærke om det er tommel op eller ned, bare den ene er slidt er rigelig...
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Kan være så mange ting men et godt udgangspunkt at starte med flex disk aka hardy skiverne.
    Et godt "Gør-Det-Selv" job hvis man har lyst og kan få bilen op på et par bukke.
    Der er en del tråde herinde der omhandler fremgangsmåde...
    Det er mit næste projekt, har bar lige et par bagsøddæmpere og noget stab gummie og arme der skal skiftes.

    Med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej igen
    jeg har lige skiftet hardyskive og sat nyt bagtøj på så tror ikke problemet ligger der.

    mwh
    Tintin
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Nå for den...

    Så må det jo desværre ligge i gearkassen?
    Skiftene kan justeres, modulatoren gør hvor hårdt den skifter og bowden kablet hvornår den skfter...Mener JEG.
    Noget man ikke lige skal pille, rode og rage med selv.

    _BO_
     
  7. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Punkt 1 var problemerne der før du udskiftede dele?
    Punkt 2 lydene plejer at komme fra slidte ting såsom aksler led skiver bagtøj,hvis lydene ikke var der før med samme kasse,så er det næppe kassen vil jeg mene..
     
  8. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tintin
    ja det gjorde den også før inden jeg satte nyt bagtøj i,så det hjalp kun på skure lyden ,den er helt væk *S* så langt så godt. så er der vel et problem med gear kassen desværre. øv sku.
    hilsen Tintin
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en svær fejl at vudere uden at havde hørt den.
    Men det lyder til at din K1 kobling har knækket sig løs, det kan tjekkes ved at fjerne olie karet til gearkassen og se efter om der ligger små metalstumper i karet.
    vis der gør, så skal gearkassen udskiftes.
     
  10. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej
    Jeg har skiftet olie på gearkassen og olien var fin og ren intet metal i den .
    Mvh
    Tintin
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvordan er standen på diffirentialen?
     
  12. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    diffirentialen virker også til at være ok så det er sku noget underligt nogte *S*
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen har differentialen været renoveret? 670.000 er en del at køre på samme krone og spids hjul
     
  14. Tintin38

    Tintin38 New Member

    Joined:
    19 Juni 2010
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 D aut
    Km:
    667000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er der en der har nogle ideer om der konne være noget der kunne sidde løst?? Aner ikke hvor jeg skal lede
     
  15. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Har lige læst om en der havde problemer med vibrationer i kardanen og havde fået skiftet hardy skiver og så vidste det sig at nogle af boltene i kardanen så løse og kunne spændes med fingrene... Tjek evt de to kardanled - Hardy skiverne.
    Har lige haft en omgang med et motorophæng der larmede og kunne ikke tro det var det for det var helt nyt men selv det er helt nyt eller ny udskiftet kan det sagtens være årsagen....

    Forresten LORTE kamp lige nu i Tv

    med venlig hilsen

    _BO_
     

Del denne side