Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

aircon eller klima???

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af UlrikM, 11 Juni 2010.

  1. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle sammen,

    har lige været ved at bygge aircon/klima i min bil, men er egentlig blevet i tvivl om det er det ene eller det andet, tror det er klima, men er i tvivl..
    ved at kompressor = kold luft :lol: ,
    men er der nogen der har en brugsforviring eller kan forklare hvordan det sådan virker og hva de 3 knapper er til, og kan det passe at den selv "skruer" ned for blæseren hvis temperaturen passer, eller er min blæsekontakt ikke god... ???

    ... og hvis der er en der har et ledningsdiagram over det, evt dig Alex farvel , for da jeg flyttede ledningsnettet over i motorrummet faldt der et af mine opmærkninger af ledningen, så nu aner jeg ikke hvor den skal sidde, der er to steder, men kan sgu ikke huske hvilket af stederne det er, det er et original behr til eftermontering...
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der findes jo fuld aut klima, som selv regulere blæser hastigheden. Men tilgengæld kan den kun regulere varmen i begge sider sammen.
    Så er der den anden med de 2 hjul hvor man kan reglere højre og venstre induviduelt, men blæseren regulere ikke sig selv.

    Hvad for en version er det du har?
     
  3. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jamen det er den med individuel varme til hver side, forstår bare ikke at lige pludselig når den står og blæser på trin 4, så regulere den ned i blæse hastighed, og lige meget hva du gør, så kan du ikke få den til at blæse med fuld skrue, og syntes det er forskellig om den regulere ned på trin 3 eller 2, og det er ikke noget med at den bare "hopper" op og ned i blæseren, den gør det bare stille og rolig, og med stor interval, hvis du forstår hva jeg mener...

    men måske er det bare kontakten eller noget i den stil der er dårlig...???
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan også være en dårlig modstands bro. Prøv at tag kontakten ud i første omgang og rens den engang
     
  5. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ja det vil jeg gøre, for der var ingenting i den gamle kontakt inden jeg byggede det i og nu har jeg jo fået ny kontakt...

    Kan du så forklare hva de 3 knapper er til, har jeg fat i noget af det rigtige når jeg mener at knapperne er til følgende...

    Ec knappen er vel som jeg kan læse andre steder herinde ECONOMI og til at slå det fra pumpen fra med.

    Knappen med 3 pile i en rundkreds, er vel til re- cirkulering af luften i kabine så der ikke kommer luft ude fra.

    men hva er den øverste knap til... knappen med en firkant med 2 pile opad...????
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ec knappen er på min så den køre konstant.
    Knappen med de 2 pile er afdugning, så køre den kun engang i mellem men nok til at holde fugt fra ruderne.

    Den med pile i ring er ssom du har gættet recyklering
     
  7. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    super mange tak for svarene...
     

Del denne side