Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Rattet rasler.....

Emne i 'Kabine' startet af TC260, 1 Juni 2010.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Har lige brug for lidt hjælp.

    Der er et eller andet inde i rattet der er gået løs. Når jeg drejer lyder det som om der er en bolt der ligger løst inde i rattet.

    Jeg har mistanke om at det måske er en bolt eller metal del til hornet som har løsnet sig.

    Er der nogen der har en ide?

    Hvordan afmonterer man rattet, så man kan checke hvad der er galt?

    Og hvordan sikrer man at rattet bliver sat "lige på" igen?

    Mvh.

    Thomas
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Du vipper bare emblemet i midten af rattet ud med en skruetrækker,- så kan du se ned til bolten der holder rattet fast. Hvis du skal have rattet af skruer du bare den bolt ud, så kan rattet lige trækkes op.

    For at sikre samme placering igen,- kan du sørge for at holde med hjulene i ligeudstilling,- og så lige lægge mærke til et par pejle punkter når du sidder i førersædet,- så det kommer til at sidde samme sted igen.
     
  3. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hej Bjarne

    Det lyder meget nemt - tak for svaret.

    Hvordan kommer man så "ind i rattet" hvis det er en fjeder eller lignende i hornkontakten der er gået løst?

    Er det åbenlyst hvordan man gør det når rattet er afmonteret eller kan der gives nogle tips til at klare det?

    Mvh.

    Thomas
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Den store gummiepude på rattet kan lige krænges af den er bare mast indover en metalramme.
    Det kan være metalrammen til hornet der har tabt en skrue, der sidder 4stk med hver deres lille fjeder som du kan mærke når du trygger på hornet.
    Jeg regner ikke med du har Airbag så skal man lige være varsom og koble strømmen fra.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  5. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Okay, det vil sige at man kan afmontere den omtalte pude på rattet UDEN af afmontere selve rattet?
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Nemlig Ja

    Hvert hjørne kan lige krænges af. Jeg måtte lime gummie kanten sidst da den havde været af flere gange, men det er altså meningen at den skal kunne komme af.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  7. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Okey-dokey!

    Jeg prøver det og takker for hjælpen.

    Mvh.

    Thomas
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Før du krænger puden af, så mener jeg at du lige skal have emblemet ud først.
    Der sider vist en række modhager rundt i midten også. (det er muligt at jeg tænker på det gamle "123 rat")
     

Del denne side