Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Mangler olietryk - 260E

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Lasse68, 8 April 2010.

  1. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Hej MB-venner

    Jeg var som bekendt hos Gørløse for at få skiftet olie+filter
    På vej der op, faktisk kun et par km. derfra, faldt mit olietryk fra 3 (max) til omkring 2.1-2.2 Jeg håbede naivt at et nyt filter og frisk olie ville hjælpe lidt.
    Dette er ikke tilfældet.

    Siden har den haft svært ved at holde den meget over 1.6 - 2.2 og under 1500 rpm er den helt gal. Når bilen er helt kold kan den godt holde tryk men bliver den gennemvarm, er problemet udtalt, især ved lave rpm.

    Det skal i den forbindelse siges at jeg altid kun lige har haft et tryk på 0.3 (viseren bevægede sig 0.5 mm) ved tomgang 650 rpm men allerede ved 750 rpm fuldt tryk 3.0

    HJÆLP - Er det en lille ubetydelig ting der nemt kan skiftes og ikke koster en formue.....Eller er det nye XXXX der koster kassen og medfører at toppen skal af.
    Forige ejer fik ordnet topstykke for ca. 60-70.000 km siden, mener jeg. Vil lige finde papirerne fra reperationen frem. Kom frisk - Min paranoia galopperer der ud af.

    :cry:
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    I første omgang skal du havde målet dit olietryk mekanisk, det kunne sagtens være en dårlig føler eller instrument.

    Og viser det sig så at dit olietryk er for lavt, kan det være retur ventilen på oliepumpen der driller eller olietyve det er utætte.

    Det kunne også være andre ting, men det er de mest normale fejl jeg nævner.
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvordan kan olietyve / oliereflektorer på ventilstammerne lave den fejl ?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Sorry, det gik lidt hurtigt det svar,

    Tænkte på V8 motor lige et kort sekund, de har det nemlig med at skyde bunden af olietyvene

    Men ihvertfald, så kunne returventilen i pumpen være et svar. Self hvis olietrykket ikke er i orden.
     
  5. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Så er fejlen identificeret og problemet løst.

    Troldmanden fra Snoldelev mente bestemt at det kunne være føleren der var defekt. En hurtig udskiftning med en anden han havde liggende og jeg har nu fuldt olietryk fra 800-900 RPM og 2,6-2,8 ved 650 RPM. :nakkal:

    Jeg ved ikke om i kan forestille jer hvilke tanker jeg har gjort mig om omfanget af omkostninger forbundet med et skift af oliepumpe med dertil hørende udtagning af motor. Ja, motoren skal ud for at bundkar kan afmonteres så man kan komme op nedefra.....

    Nu tog det under fem minutter og kostede.....Ja, jeg har jo ikke fået en regning endnu, men mon ikke det er inde for rimelighedens grænser.

    Tak til Jacob JTC - Rep og Tuning af Mercedes.
     
  6. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Lyder måske som noget jeg kan nikke genkendende til: 0.8 i tomgang, 2.9 ved 1500 o/m

    Vi ses, Jacob ;-)

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  7. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tillykkke, du slap med skrækken. Det var da dejligt, at det ikke var værre.

    Hilsen fra Henrik
     

Del denne side