Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

omdrejningstæller - Hvad skyldes dette???

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Ertu, 25 Maj 2010.

  1. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hello folkens..

    Jeg har et lille problem, som i måske kender svaret til - håber jeg :-D

    Det er sådan, når jeg kører og bremser ned, og har bremsen nede så hakker motoren, altså den giver gas af sig selv - omdrejningstælleren rykker op og ned - se video.

    Jeg føler også at omdrejningstælleren burde stå på omkring 600-700, min står på ca. 500 og så hakker motoren - lidt irriterende. :twisted:

    Føler måske at det er tændkabler eller/og tændspole der skal skiftes - eller er jeg helt væk :lol:

    Kort beskrivelse af videoerne:
    Video 1; Har den i "D", og har bremsen nede - motoren hakker..
    Video 2; bremser ned, se omdrejningstælleren - hakker vild meget.
    video 3; hakker den igen.

    Noget Djaabo evt. kender til?
     

    Attached Files:

  2. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    en benziner.....
    hakkeriet....skyldes nok luftmassemåleren...jeg er 99procent sikker men....


    hvis dine omdrejningstæller falder og bliver nede....skyldes det lamda'en....

    tomgangsregulator......den er vist nok selvjusterende....så mener ikke det skyldes den....

    jeg vil ik' skydes for min kommentar... :lol: men holder på luftmasse måleren....
     
  3. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej

    yes det er en benziner.. Når du siger luftmassmåleren, er det så selve massemåleren eller det hele?

    omdrejningstælleren falder og stiger som det kan ses i videoen, den bliver aldrig stabil, den bevæger sig ALTID op og ned.. :whip:

    Hvad er lamda´en for noget ???

    Tror heller ikke det er tomgangsregulatoren, da det er gennem gasspjældet - har ikke tomgangsregu :lol:


     

    Attached Files:

  4. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jep....det er den på billedet, det skulle kun være den del, hvor stikket sidder,...... lamdasonden, skulle gerne sidde på udstødningen med en lang halvtyk ledning ført op i motorummet, men jeg er lidt i tvivl om det er luftmassemåleren den er gal med, en af de to forårsager ihvertfald fejlen, men for at være helt sikker, inden du køber noget, så kunne, du prøve at ringe til gørløse, der ville du osse kunne finde et billede af lambda'en, så har du nok nemmere ved at finde den, men hvis du starter bilen uden luftmassemåleren på hvad gør omdrejningstælleren så, ......mener osse at lambdaen er en del billigere end luftmassemåleren , den vist nok pæn pevret i pris, at købe en luftmassemåler brugt må hvist være op til en selv, personligt ville jeg ikke købe nogen af dem brugt......... eller før jeg var stensikker i min sag............
     
  5. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    vedhæftede billede har jeg som reservedel, så det kan jeg lige prøve og se om det vil hjælpe - så det ihvertfald prøvet :lol:
    Hvis ikke det hjælper så kan jeg prøve med 1 lamdasonden - må lige undersøge hvordan det ser ud og hvor det sidder, har sikkert set det 1000 gange før, men kender du det at blive for gammel :mrgreen: heheh


     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Massemåleren skal renses en gang i mellem. kontaktrens kan klare den.
    Hvis lambda sonden står af, så får den bare en federe blanding, men har ikke set at det får tomgangen til at være ujævn.

    Men både massemåler og lamda sonde kan udmåles om der er fejl på.
    Så det er da en start inden man køber noget.

    Der skal være mellem 600 og 700 Mv på lambda sonden
    og ca 1-2 volt på massemåleren

    Eventuelt tjek om slangen til kulfilter ventilen er hoppet af så den suger falsk luft den vej, det kan godt få den til at hoppe i tomgang når den bliver belastede i tomgang.
     
  7. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej du
    tak for svaret.

    Jeg har en ekstra luftmassemåler, som jeg først og fremmest lige skal spraye med kontaktrens og derefter prøve med den - håber det virker 8)

    Hvis det så ikke hjælper, så skal den nok måles. ved ikke helt hvordan det gøres - måske hvis du har tid en dag, så kan jeg lige komme forbi.

    Slangen til kulfilter ventilen, hvor gemmer den sig ? har du evt. et billede eller er det alex man skal have på banen her :-D

     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ventilen sider i venstre side af motorrummet og den sider i et gummi ophæng
     

Del denne side