Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

afladet batteri

Emne i 'El-system' startet af hoier, 18 Maj 2010.

  1. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Alle

    Jeg er ny på dette forum.

    Jeg har været så heldig at få mig en 300 D fra 86.

    Den trænger en KÆRLIG hånd :) men det er jo ikke det ydre som det handler om.

    Jeg har ude på en mindre tur idag (250 km) for at bilen kunne få motioneret lidt. Selv turen var fin, meb jeg da næsten var hjemme, lagde jeg mærke til at "blinkeren" i instrument bordet ikke lyste. Min elsoltag rullede taget meget langsomt tilbage.

    Da jeg kom hjem, slukkede jeg for bilen, men ville lige starte den igen, for at se om der stadig var liv i den.. Men nej. hun var flad. Jeg fik fat i et par startkabler, så jeg kunne yde noget batterimassage. Hun kom til live igen. Men men men efter 20 min. kørelse og gentog rutinen med at slukke og tænde resulterede i det samme :(

    Jeg ventede lige et par timer, og prøvede igen med kabler, samme resultat. Jeg tjekkede om generatoren kørte, og det gjore/gøre den.

    Jeg elsker biler, men mine tekniske evner inden bil er ganske ringe.. Er der nogle vise stjerne mænd som har en idé?
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej og velkommen til :)

    Der er jo nok et par muligheder.

    1. dit batteri er faldet sammen, en celle eller flere. hvor gammelt er dit batteri? (ofte sidder der et mærkat på som fortæller hvornår det er monteret, hvis det er 5 år gammelt eller mere er det med garanti færdigt :) )
    2. Check batteri med en syremåler i hver celle( hvis det er af den gamle slags, med propper i) (ethvert værksted har en sådan måler)
    3. Laderelæet er færdigt ( en lille omkostning, og nem GDS ting)
    4. generator død,- ny på.

    Nærmer detaljer er der nok andre der lige kan hoste op med :)
     
  3. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Lyser ladelampen når der er tænding på og motoren er standset??
     
  4. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Først måle din spænding med og uden startet motor.

    Med startet motor skulle du gerne op på 13,2 - 13,7 volt
    - med slukket gerne skal spændingen så gerne falde lidt

    Hvis det er tilfældet lader den godt nok, og det er nok bare et batteri der skal skiftes til nyt.
     
  5. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Igen.

    Tak for input. Jeg kan bidrage med denne oplysning. Jeg startede bilen imorges med startkabler. Lod den stå i tomgang i 10 min. Så var der strøm nok til at den kunne kører blinkeren.. Men så kørte jeg min kone på arbejde. en lille tur på 30 km. Halvvejs kunne jeg se, at strømmen gik, idet blinkeren ikke virkede mere. Der udover lyster forstærkeren i bilen.. og derefter var der nul strøm. Jeg vil prøve med et nyt batteri til at starte med.
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
  7. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har nu snust lidt rundt. og kan komme frem til, at det nok er bedst at starte med at skifte laderelæ.. Tak til Jacob :) Men jeg ville gerne høre, om der er nogen der har en tegning/beskrivelse eller vejledning for tumper i hvordan man angriber det problem, og skifter?

    PFT
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tager ikke mange minutter at skifte
     

    Attached Files:

  9. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mange tak for billedet :)

    Det er nok et dumt spørgsmål.. men jeg spørger alligevel.

    Skal jeg pille hele generatoren af, for at kunne komme ind til relæet?

    Rasmus
     
  10. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har nu skiftet det relæ :D

    Men den lader stadig ikke.. Så næste skridt er nyt batteri.
     

Del denne side