Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Konens W201(kompression) Hjælp ønskes

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Klaus, 12 Juni 2007.

  1. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg skiftede olie, oliefilter og luftfilter på konens W201 2,0E i dag for første gang og så til min rædsel at der er et hul med gummipakning (ca8mm)i oven i luftfilteret der er skulle sidde noget i men der er åbent lige ned til spjældet og tilsvarende i bunden men hullet her er uden pakning(ca12mm) og man kan se der er skidt og møg på den forkerte side af filteret :cry:
    Hvordan tjekker jeg at motoren er i orden ? Kompressions test ? Og hvad skal den være ? Det skal siges den om lidt runder 370000km.
    Bilen blev købt som 100% ok og med en "hvis" garanti da det var den lokale mekanikers privat bil.. Jeg er ikke i tvivl om den bliver lavet hvis der er noget galt, men en mekaniker kan jo bilde en alt ind !
    Håber en kan hjælpe med lidt fif !?
     
  2. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Kongebiler har helt sikkert et bud :mrgreen:
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det hul der er i luftfilter låget, er til brug når man justere CO på den.
    man har en extra lang unbrako nøgle til dette.
    det er ikke noget man selv skal begynde at lege med, da CO skruen er extremt følsom.
    der skal ikke sidde noget i hullet.

    kompressionstest er noget man skal bruge en kompressionstester til, dit lokale værksted har nok en.

    En god metode til hurtigt at chekke motorens all round tilstand på:
    Skift olie og oliefilter.
    kør blien HELT varm.
    hold i tomgang, og se olietryksmåleren, den skal stå på min 0,5 bar (helst over 1 bar)
    når du giver lidt gas, skal den gå på 3 bar med det samme.
     
  4. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Du er jo Mercedes mesteren selv :mrgreen:
    Olietrykket er altid mellem 1,5 og 2 så det må jo være fint :)
    Der må da skal være noget i hullerne da der eller er fri adgang til skidt og møg..
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nej
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    :D fordi skidtet ikke kan komme længre ned i røret, da der sidder en unbrako skrue i bunden. man kan godt blæse forsigtigt ned i røret for at fjerne evt. skidt, men der plejer ikke at være noget.
     
  7. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Vi snakker lidt forbi hinanden, altså der skulle sidde et rør, men det mangles..? Og derfor kommer der skidt i indsugningsluften :(
     

Del denne side