Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vil ikke starte

Emne i 'Dieselmotorer' startet af langhoff, 27 April 2010.

  1. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hey min tøs driller.
    Jeg har et problem, og tænkte i kunne hjælpe mig.
    Når jeg sætter tændning på , lyser glødelampen som den og går ud som den skal, men så vil min bil ikke starte, har bestilt nye gløderør, men hjælp hvis nogen af jer kender problemet!!!
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du tjekket om der er luft i slangerne til diesel pumpen?
     
  3. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hey jacob. Nej det har jeg ikke, men det sjove er jo at selv om jeg " meget mod min vilje "har prøvet at give den diesel start, reagere den ikke på noget. Nu prøver jeg med nogen nye gløderør, så må jeg se, har ellers målt relæet af osse men det fungere optimalt. Glemte selvfølgelig at måle om der er forbindelse mellem relæ og gløderør!!
     
  4. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Det er vist ret kendt at dieselstart og MB ikke rigtig fungerer sammen - men ved ikke helt hvorfor.

    Hvis den overhovedet ikke vil starte, eller være tæt på at starte, så tvivler jeg på at det er gløderørene. De er kun for at hjælpe med at give en god start (jeg kan i hvert fald starte min uden forvarmning, hvis jeg kører med starteren i 20-30 sekunder eller lign.). Desuden er der jo også et automatisk tjek af gløderørene, så din gløderørslampe burde have blinket til dig, under kørsel i noget tid før - og så er der endelig den detalje at de ikke alle går i stykker på samme tid, så nogle af dine cylindre burde sparke den igang.

    Kommer der røg fra udstødningen når du forsøger at starte ?

    Alternativt er det jo nok dieselforsyningen den er gal med. Det kan være luft, eller et stoppet filter. Guderne skal vide, at vi er flere der har døjet med luft i systemet og fundet nogle o-ringe der skal skiftes. Engang glemte jeg at sætte en o-ring på præ-filteret og det tog mig et døgn at finde frem til den lille dummert og det var ganske umuligt at få liv i dytten indtil o-ringen kom på plads.
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    nu er det den "gamle" 602 motor han kører med, de døjer ikke helt så meget med luft i slanger.
    har du kigget den store sikring der sidder i selve forgløderelæet ? skru den helt af, og tjek den
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det med diesel start vil jeg sige jeg brugte i 2 dage til rørene kom hjem
    og den røg igang som en mis selvfølgelig kun lige lidt ind af slangen til luft filtert på med slangen og ind og drej så gik hun

    jeg ville tjekke om den fik diesel evt bare kør løs med pedallen nede og så se om den ikke kommer der kan godt gå et minut
    inden hun hoster lidt ny forvarmning og kommer den så ja så er den utæt et sted.

    Man kan også løsne et rør på dyssen og se om der kommer diesel ud med det samme..

    Hvordan ser rørene ud på pumpen er der fugtigt ? så kan det løbe tilbage.

    Hvad med stoppet på pumpen kan den lave ballade..?

    Kun foreslag fra en perlestens mekker
     
  7. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har chekket sikring på relæ, og den er ikke våd ved rørene på pumpen, jeg har måske en mistanke til at det måske ósse kunne være filtre, så dem har jeg lige bestilt..
     
  8. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Rigtig god ide at løsne et (eller måske 2) af dyserørene og se om der kommer diesel ud der. Det vil give dig en rigtig god indikation på om det er strøm eller "rørføring" du skal til at rode mere med....
     
  9. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jamen Diesel start er fint til Mercedes :D i min spæde ungdom som mekanikerlærling på kommunens værksted, var jeg ude at lege i en UNIMOG, 2-300 meter før jeg var hjemme ved værkstedet begynder den at hoste, den var altså ved at køre tør. Hvad gør man så lige??? :eek: Jo ned med sideruden fat i den dåse dieselstart der tilfældigvis lå i bunden, så gik det ellers i jævne ryk med et sprøjt ind i filter hatten som sidder ved forruden. Så den kunne sagtens køre de 300 meter hjem :D Men jeg ville nok ikke gøre noget så sindsygt i min 124er, men sjovt var det. Nå men det var så en historie lidt uden for tråden....
     
  10. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så køre tøsen som ny. Hun ville have nye gløderøri, og vupti så startede hun...
     

Del denne side