Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

220CE til salg

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af svendsen, 17 April 2010.

  1. svendsen

    svendsen New Member

    Joined:
    2 Marts 2009
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Leder stadig ...
    Årgang:
    1990
    Hej forum

    Jeg har set at Slangerup Autoimport har en ret flot lysegrå 220CE stående med alt i udstyr, incl læderindtræk. Den er sat til 170.000 kr, er det en fair pris? Den er fra 1992 og har kørt 124.000 km.

    Mvh Svendsen
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Uha det var godt nok dyrt, meget dyrt, syntes jeg. Jeg er på ingen måde ekspert, men det er der andre på dette forum, der er.

    Det er muligt, at coupeerne kan sælges til mere end limosinerne, men jeg ville ikke give over 100k for sådan en vogn. Prøv at sammenlign med de andre de har stående og bilbasen, bilpriser osv.


    Bendix
     
  3. Ertu

    Ertu New Member

    Joined:
    8 November 2009
    Indlæg:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 280 E
    Km:
    242
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  4. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Den er godt nok flot og velholdt...

    Men det er altså mange penge for en bil med kun 4 cylindre. Det havde det også været hvis det havde været en 320CE. Så kunne man da evt. se hvor meget længere ned man kunne få den. 170 k er for meget trods den fine historie. :|
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Ja nu er CE'erne jo lidt dyrere generelt,- og denne er med den "nye" motor på 150 HK jeg fandt linket til den her:
    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mercedes-220-CE-2,2-2d_ID462600745.htm

    Jeg kikkede lidt på Mobile.de og de pæne med km på 40.000 km op til 150.000 km står til priser fra 7000 Eur op til 13.000 Eur for 220CE årg. '92 - '94
    Og afgiften iflg. skat.dk ligger og svinger mellem 80-125.000 kr,- i 2006/07 priser.

    Med hjemtagning og klargøring/service og syn + garanti, kombineret med unik passet bil,- så ligger det nok i det område.

    Men det er mange penge,- :)
     
  6. svendsen

    svendsen New Member

    Joined:
    2 Marts 2009
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Leder stadig ...
    Årgang:
    1990
    Tak for alle jeres gode svar :gr8:

    Jeg har også checket på skat.dk og mobile.de, og konklusionen må være at sådan en bil bare ikke kan være billig i Danmark, og at det nok vil koste i hvert fald 130-140.000 kr. at hente en tilsvarende hjem?

    Når det er så 'sen' en model, skal jeg så være på vagt overfor begyndende dårlig kvalitet som Mercedes jo var på vej ind i på dette tidspunkt? Og mht. den nye 150HK motor, er den driftsikker - den er jo mere avanceret end den der lå i 230'eren? Og hvad med rusten, hvis den får en grundig rustbeskyttelse, kan den så reelt holde lad os sige 10 år, eller vil alderen tynge den trods alt?

    Og så lige til sidst - hvilken brændstoføkonomi skal man forvente af sådan en færge?

    Mvh Svendsen
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    velkommen til jeg er rimelig sikker på det først er da de starter på 210 ern det går galt for
    dem med det rust har altid hørt det er fra årg 95 til 2001 det er galt også på Ford Focus de fik
    fuge masse samme sted fra.. det er kun hvad jeg har hørt så dont kill ,me :lol:

    altid godt og passe på sin vogn med rust beskyttelse min egen har stadig tilgode
    og få besøg af svejseren til trods for 578000 km og 21 år den er dog også sejlet ind i tylle...

    Mener der var en ce til salg her på forummet....
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  9. ms

    ms Member

    Joined:
    28 September 2007
    Indlæg:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 320CE
    Årgang:
    1994
    Min 320CE årgang 1994, havde i 2008 ca. 165K km på tælleren og stod til kr. 89.000 i registreringsafgift efter at ha' klaget til motorankenævnet - blev i første omgang sat til 112.000 i afgift.

    Ved meget bykørsel går den ca. 8,5 km på literen. Den kan komme op på 11 km literen ved 100% morfar kørsel.

    /Martin
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    170 er mange penge, men igen så synes jeg jo at i forhold til den forskæl der efterhånden er ved at være på disse modeller, hvor vi enten ser modeller der helt udkneppet eller også i total god stand, så dele det vandene lidt.

    Jeg ville jo sige at i forhold til hvad du får for dine penge så er det jo en yderst fair pris for at så velholdt eksemplar.

    Så det vilel være synd hvis du som anbefalet sammenligner priser med dels brugte biler og dels noget man ikke kan vide hvad stadnen er på før man har set dem som denne hos Gørsløse.

    Men klart 170 kilo så skal den helt sikkert også bare stå som barne røv i måne skin. og du skal huske på at du også får 2 års reklamationsret hvoraf de første 6 måneders er garanti lignende hvor alle fejl og mangler opstået inden for den den periode som udgangs punkt formodes at have været der på købs tidspunktet, og at det samtidig er sælger som skal godtgøre for at det ikke er sandsynelig at det forholder sig sådan bevis messigt.

    Det vil sige at du er rigtig godt stillet i forholdt til privat handel og derfor koster det også noget mere at lave en handel igennem en forhandler, der jo skal indordne sig efter gældene købelov og købelovens bestemmeler for et forbruger køb.

    Men på mange af de tyske sider siger de at første model fra 85 til 89 var en god bil, men at model Nr. 2 fra 1990 til 1993 var den bedste, der fik den væsentligste opgradering med kabinen og plankerne og mange andre ting bla. bedre rust beskyttelse osv.
    Men her efter var det faktisk det begyndte at gå ned ad bakke, man begyndte at indførre spare runder.
    Dvs. der skulle spares i materialer og udførelse, derfor ligeså med rust beskyttelsen og trods motorene er nye, så lider de alle sammen under det spare grundlag man indførte med at bruge biologisk nedbrydelige lednings isolatore, så lednings nettet på sidste model fra 1994 og frem har tit mange fejl på lednings nettet der formuller og kortslutter.
    Dette mest udtalt i motorrummet hvor temperatur svingningerne er højest. særligt E280 og E320 er udsatte med deres tændspoler direkte oven på motoren.

    Men ellers er den 3 model særligt eftertragtede pga. sine kosmetiske ydre opdateringer med den nye interedreret front og bagklappen med crom kanten (rust kant i mine øjne) :D og de nte lygter osv. men grundlæggende er det ikke noget man behøver bekymre sig om ved sådan en fin bil tror jeg. men det er da værd at vide hvordan det forholder sig 8)
     
  11. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Ehhh....Der tabte jeg da kæden BRABUS.

    Skal man sammenligne med nye Mercedeser..... eller skal man slet ikke sammenligne priser.....og hvor kommer Gørløse ind i billedet.


    No offence min ven men alle er enige om at det er et meget fint eksemplar Slangerup Autoimport har til salg. Debatten går kun på om den er 170.000.- værd.
    Ud over sit unikke tidligere ejerskab og den meget fine stand, er det altså stadig bare en coupé med mindste motorvariant.
     
  12. svendsen

    svendsen New Member

    Joined:
    2 Marts 2009
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Leder stadig ...
    Årgang:
    1990
    Nu er de fleste W124'ere efterhånden mange år gamle. Rust er naturligvis bilens fjende nummer ét, men hvad med alle de gummebøsninger, led og affjedringsdele der er i undervognen - risikerer man at skulle bruge en masse penge på dette indtil det hele er skiftet? F.eks. kan gummidelene have sidder dér i mere end 15 år, og derfor være møre, og hvad med alle undervognskomponenterne, forestiller mig at de er avancerede i denne type af bil? :shock:

    Eller skal jeg ikke bekymre mig om at en W124'er er ca. 20 år gammel, at motoren har kørt mange kilometre, bare den er velholdt og service overholdt?

    Mvh Svendsen
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Lasse :)
    Nej selvfølgelig skal man ikek sammenligne med nye mercedeser, men som jeg skrev så er der meget stor forskæl på hvilken stand man efterhånden finder W124erne i, og nogle står stort set som nye biler fordi de har været hysterisk velhodlte og elelr bare ikke har kørt ret meget, og så er der andre som ser rigtig fine ud "udvendigt" men som er totalt slidte i undervogn og alt andet på bilen, men som til forvæksling kan ligne (udefra) den hos Gørløse 8)

    Der er også stor forskæl på de 15 år som undervogn og resten af kadavret er blevet ytret på.
    Nogle har kørt som følgevogne til saltnings maskinerne om vinteren og stået ude under åben himmel i alt slags vejr, og andre har stået i opvarmet garage samt aldrig kørt om vinteren.

    Gummi bøsninger på en bil som eks. aldrig har kørt om vinteren og som altid har stået i opvarmet garage, kan faktisk godt stå så godt som nye da det ikke så meget er tiden der dræver gummi, men mere temperatur svingninger samt ude klima og fugt samt salt osv.

    Og så er der jo også bare dem som ikek kun pudser deres biler som vedligeholdelse men som også faktisk udskfiter alle dele rundt på bilen eftersom de blvier slidt med tiden, altså det man egentlig burde kalde vedligeholdelse af en bil og ikke det der med kun at sørge for at der er olie nok på, brændstof, dæk møsnter og så en gang bremser i ny og næ :whip:

    Men derfor er 170 kilo stadig mange penge, men på den anden side får man også en bil "m¨åske" jeg har jo ikek set den rigtig hos gørløse, men som er tip top i stand og som man ikke skal til at ligge og rode med udnervogn, sjkulte rust huller i vognbund under tekstylen og eller adnre sjove elektrikse fejl og hjemme biksninger :p

    Så jeg siger altid at det kan godt være man kan finde biler der står fra 30.000 Kr. og op til 150.000 Kr. men det betyder ikek at dem til 150.000 Kr. er for dyre, der er måske bare lige alt det man ellers savner af vedligehold og general følelse af helt ny bil på de billige, og så i øvrigt burde sådan en konge vogn som en W124er jo ikke koste en dag under 50.000 Kr. uanset hvor skrabet og ringe en model det e, så længe den holder syn i 2 år og ellers er i lovlig stand uden for meget rust :yes:
    Faktisk vil jeg jo påstå at det absolut ikke er en dårlig ting det er med den lille motor variant med godt samme ydelse som din 6 benede 260E :nakkal: mange ser det som en fordel da den er nemmere at forsikre og nemmere at sælge grundet sin bedre økonomi og billigere vægafgift :gr8: men det er normalt at jo større motor jo dyre, men bestemt også sværre at komem af med i disse øko tider.

    Markeds prisen er jo ikke en forklaring på prisenre falder, men en forklaring på den manglende viden om kvalitetten i en W124er :yipi:
     

Del denne side