Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lysholm 1600 Kompressor

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af SOBATECH, 13 April 2010.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så fik jeg endelig fat i en Kompressor det er en Lysholm 1600 Kompressor.

    Jacob Djaabo kan vi bruge den på den 300E-24 motor du har til mig. :D Den skulle kunde give 1 bar på en 3.5 liters motor

    Den har kun kørt 10000 Km.

    Hilsen Søren :tc:
     

    Attached Files:

  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det ser godt ud Søren 8)

    Jeg håber Jacob siger god for den og at du kan få noget ud af den, den skal ahve nogle pisk den motor :whip: hehe
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den er GO. enda en rigtig god kompressor.

    Roots/skruge, der giver tideligt ladetryk og ikke bidrager for meget varme.
    Ja jeg skulle gerne havde motoren til dig engang i næste uge
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Der lyder rigtigt godt Jacob. ;jubi Med hensyn til motor så prøv om vi kan få styre bokse og al elektronik med også. :-D
    Hvis han har lagt en disel motor i så skal han jo ikke bruge elektronikken til noget

    Hilsen Søren :tc:
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen det kan være at jeg køber hele bilen til reservedele, så det burde ikke blive et problem.
    Men hvad for en bil var det at den skulle i?
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Det ved jeg ikke. Andet det skal være en 300E-24V. Jeg kan ikke huske hvad han hed, vi snakkede med ham over på træffet sidste sommer.

    Hilsen Søren
    PS. ham jeg har købt kompressoren af ringer til dig han har problemer med sin SLK 230
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja han skal være velkommen. Nej tænkte på den bil du skal havde motoren i?
    Det er også en 300-24V ik?
     
  8. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Ja det er en 300E-24V så der bliver ikke nogle problemer der :roll:

    Hilsen Søren
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    okay, ville bare være sikker
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Jeg har tænke mig at fuldstændigt at renovere den motor du har ligesom Micks Brabus Motor :p

    Men vi skal jo have sænket komparations trykket hvis vi skal have en kompressor på. vi kan gøre 2 ting kortere plejestænger eller lægge en tykkere toppakning i
    Jeg ved du ikke er meget for at lægge en tykkere toppakning i fordi det går ud over temeningen på knastakslerne :(
    Men jeg kan lave en super toppakning i kobber med skære ringe. 8) og så koster den ikke 5000 som den til Micks Brabus motor

    Men jeg havde engang en Toyota Twin Cam 1.6 GT den tryllede Kolstrup med og han satte nogle stilbare Tandrems hjul på

    Det kunne vi vel også lave til en 104 motor. jag kan da sagtens lave hjulene om så der er stilbare
    Sider stille mærkerne på hjulene eller på knastakslerne

    Hilsen Søren :tc:
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den bedste måde at gøre det på, er at smide nogle hærdede stempler i som kan holde til varme/tryk og samtidigt få kompressionen ned på en 8,5:1
    Så er der mulighed for at smide 2 bar i motoren, altså en effektforøgelse på 200%

    Men så skal der en større kompressor til eller 2 af dem.
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvorfor ikke bare bruge mine brabus plejle stænger, de er meget kortere da de jo passer til en længere slaglængde 8)
    De skal nok få den kompresion ned :lol: MEGET ned tror jeg da slaglængden jo er øget med hele 10mm. :lol:
     
  13. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Du skal måske ikke selv bruge dem?? :lol: :lol: :lol:
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej, jeg skal nemlig ikke selv bruge dem ;) jeg har købt nye langt bedre smedet og lettere racer stænger med ARP 2000 bolte. Rigtig racer teknologi i stedet for dem som brabus havde brugt fra en 2.5-16 EVO motor. som der intet specielt er ved andet end de er kortere og passer til den længde man har på deres speciel fremstillet krumtap.

    Dvs. det er mercedes plejlestænger som mercedes laver dem = god vægt pga. de er lavet i ægte bolledejs jern som bøjer i stedet for at knække.

    Det man skal hlde for øje er at MErcedes bruger Stempel styret plejlestænger og ikke krumtab styret som på de fleste adnre bil mærkers motor.
    Dvs. at plejlestangen holdes fikseret af stemplet og ikke af krumtappen.

    Da jeg skulle have nye stempler af den smedet type fra JE, så er de lidt anderledes designet og hvis jeg skulle genbruge mine plejle stænger skulle jeg have "spacere" da plejlestangen jo er stempel styret, dette er ikke ønskværdigt i min verden, så jeg gik all the way og valgte at få stængerne med også som igen ikke bare spare mig for spacer løsningen, men også spare mig en masse af den roterende vægt masse som ikke omsætter ydelse til brugbar effekt, men til tabt effekt i at skubbe vægt rundt i motoren, dette vil give mig endnu mere power overført til hjulene frem for tabt power på at få motoren til at roterer vægten rundt.

    Så derfor kom jeg til at tænke på at Søbatek kunne bruge mine stænger :gr8:
     
  15. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Mange tak for tilbudet Mick 8) Men jag tror at de er for korte. :-( Husk på at du har en længer slaglængde. Så vi nedsættre nok kromoperationstrykket for meget

    Der er heller ikke sikkert at dine gamle Brabus plejestænger kan holde til 350-400 Hk ;aargh Hvis der kommer 1 bar i lade tryk som Jacob siger at vi kan op på.

    Så jeg tror jeg også for lavet nogle nye stempler og plejestænger i USA som dig :p

    Men vi kan snakkes ved til den tid når jeg går i gang med motoren. :hands: Men lige nu har jeg jo et lille bilstereo projekt jeg skal have lavet først



    Hilsen Søren :tc:
     

Del denne side