Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motortemperatur

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Bassut, 24 Januar 2007.

  1. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Alle
    Sikken herlig hjemmeside denneher.
    Har lige fået min første mercedes, en w124 200E, manuel. 1993.
    Den har ej kørt taxi og er super velholdt.
    Jeg kan ikke huske jeg før har været så glad for et stykke legetøj.

    Men jeg syntes den er lidt længe om at komme op i temperatur,
    og den når ikke højere end lidt under 80 grader.

    Er der nogen der ved hvad der er normalt. Skal thermostaten skiftes?

    Hilsen Bassut :wink:
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Bassut

    Velkommen til og tillykke med dit dejlige lege/køretøj 8)

    Temperaturen i en w124 kommer hurtigt op på drift temperatur, - ihvertfald på diesel,- nu kender jeg ikke noget til benzin'er.

    Temperaturen skal ligge på ca. 83 grader, deromkring, og termostaten holder jo ikke evigt,- så det kan være et seriøst bud på en løsning,- og det er jo både nemt og billigt at skifte den,- umiddelbart ville jeg nok skifte den. :)
     
  3. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Bassut.

    Det lyder som om termostaten åbner for tidligt, eller ikke lukker helt i.

    Haynes bogen siger:

    Benzinmotorer:
    Begynder at åbne ved 87 grader +/- 2 grader.
    Helt åben ved 102 grader.

    Dieselmotorer uden turbo:
    Begynder at åbne ved 85 grader +/- 2 grader.
    Helt åben ved 94 grader.

    Dieselmotorer med turbo:
    Begynder at åbne ved 80 grader +/- 2 grader.
    Helt åben ved 100 grader.

    Set ud fra ovenstående, burde din have en drift temperatur på ca. 87 grader +/- 2.
     
  4. snafu

    snafu New Member

    Joined:
    7 November 2006
    Indlæg:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE
    Km:
    341
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle,

    På min benziner viser temp. måleren 80 grader men når jeg checker med en avanceret digital temperatur måler siger den 86 grader. Så derfor kan der være en vis unøjaktighed i selve måleren.

    Snafu :)
     
  5. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej alle.

    Min 260e viser lige i underkanten af 80 grader ved normal kørsel. Også jeg kører med en 87 graders termostat, så det er vist generelt, at temperaturmåleren viser lidt i underkanten.

    /Niels
     
  6. Bassut

    Bassut Member

    Joined:
    21 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    279
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svarene.
    Det ser ud til at drifttemperaturen er ved det normale, men det tager 15 min at komme op ved de 80 grader.
    Det er lang tid når der er minus 4* i kabinen!!
    -så jeg vil prøve at skifte thermostaten snarest.

    Bassut :oops:
     
  7. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hejsa

    Min temp måler står også på ca. 80 gr. så den måler sikkert også lidt forkert,- men den er rimelige hurtig til at komme derop til gengæld,- jeg ved godt at det er hærværk mod sådan en bil,- men den holder til det uden problemer,.........- det jeg ville fortælle er at: jeg har ca. 5 km på arbejde, og med ca. 2 min tomgangskørsel mens jeg skraber is af ruderne, når den næsten op på 80 gr. inden jeg stopper den igen.

    PS: Jeg kører nu også betydelig længere ture, men tit er det for hyggens skyld :D :D :D

    Det skal i den forbindelse lige nævnes at den bruger praktisk talt ikke olie mellem olieskiftene,- nu skifter jeg olie 3 gange om året pga. de kørselsbetingelser jeg byder den,- men den bruger lidt hvad der svarer til knap halvdelen af det mellem mærkerne på pinden mellem olieskiftene - årlig kørsel ca. 17000 km.
     
  8. viking1966

    viking1966 New Member

    Joined:
    3 Juni 2007
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    det du oplever er helt normal , ved motorvejslørsel fx viser den under 80 grad og i byen lige pludslig 90 , er en kendt fenomen hos mercedes og kan faktisk ikke afhjelpes .

    mvh viking
     

Del denne side