Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

eksperthjælp søges

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af neis33, 5 Marts 2010.

  1. neis33

    neis33 New Member

    Joined:
    5 Marts 2010
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125 250D aut.
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg skriver her inde fordi jeg har flere ting som jeg vil spøgere om håber at der er venlig sjæl som kan hjælpe mig da jeg er første gangs ejer af en MB

    Jeg har en MB 250 D aut. fra ´87 2,5 W124..

    1) min tank måler hopper op og ned efter godt befindende, når jeg så banker lidt på glasset kommer den ned igen.... FEJL...??

    2) når jeg starter op evt i et lyskryds rykker den meget hårdt når den skifter gear ( lidt som om en der ikke kender koblingspunktet ) den gør det lige meget om den er kold eller varm.... FEJL...???

    3) omdrejningstæller, sikringen ryger hele tiden og kan ikke lige finde en fejl ved ledningerne....FEJL...???

    4) køre baklyset over samme sikring som omdrejningstælleren for det virker heller ikke og pærerne fejler ikke noget og der er ikke gået andre sikringer en den som omdrejningstælleren bliver ved med at poppe.... FEJL...???


    Håber at der er en som kan hjælpe mig.....
     
  2. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det lyder som din tankmåler går stramt

    din gearkasse . tja måske mangler den olie, det skal måles med motoren i gang og driftvarm.

    dit lys kan sagtens være en dårlig ledning ! træk en ny
     
  3. neis33

    neis33 New Member

    Joined:
    5 Marts 2010
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125 250D aut.
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    når du siger at tankmåler gå stram hvad stiller jeg op med den kan den smøres løsnes eller et eller andet...
     
  4. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg mener bare hvis du kan få den på plads ved at banke på måleren så er det der problemet ligger ! , om alt skal skiftes eller man kan skille det ad eller sprøjte noget derind aner jeg ikke men måske der er nogen der har haft problemet
     
  5. W124

    W124 New Member

    Joined:
    3 Marts 2010
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kibæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    725000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Buick
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    Jeg er bestemt ikke MB ekspert, men lidt sund fornuft kombineret med almen viden hjælper da et stykke hen af vejen......
    Hvis du banker på glasset, og det hjælper, er det jo nok ikke flyderen i tanken der går "stramt"....måske fejlen ligger i instrumentet?

    Hvis du har sat en frisk sikring i til omdr. tæller kan du jo hurtigt tjekke om baklyset virker...hvilket jeg tvivler på kører over samme sikring....der er også en mulighed for at det er baklyskontakten der er defekt...

    Problemet med gearkassen skal du nok ha' uddybet hvad den lige gør...normalt vil den skifte rimeligt hårdt hvis den får noget pedal, iøvrigt ved du sikkert også at ved moderat gas starter den i 2. og ved hårdt speedertryk starter den i 1.! Men rusker den eller hvad?
     
  6. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Med hensyn til dine instrumenter er der nok ikke andet at gøre end at hive hele huset ud og aflevere det hos www.scan-max.dk i Søborg.
    Han (Preben) ved alt om disse ure og er reperatør for MB i DK.
    Jeg har brugt ham flere gange bla.da jeg havde problemer med min temp. måler, den kunne pludselig stå på 120 grader, og ved hjælp af et lille dask faldt den til normal igen, så det er nok tidens tand.
    Den anden gang var da kilom. tæller opgav ånden, et lille nyt tandhjul, så var den klar igen. Og han er hurtig, klarer det som regel mens du venter og har rimelige priser.

    MHT. dit gearskift er det helt sikkert de 2 hardiskiver der er slidt op, det er en flex-gummiskive der er mellem gearkasse og kardan, og mellem kardan og bagtøj, og de kan jo heller ikke holde evigt.
    De er nemme at skifte.

    El problemet er sikkert en ledning, mål efter.

    Erik
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej og velkommen

    mht Gearkasse, der sidder en vakum dåse på venstre side af gearkassen, den kan være utæt, eller der kommer ikke vakum til den.

    baklys: der sidder en komtakt på højre side af gearkassen, tjek den og ledningerne ved den
     
  8. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du skal tage baglygten af, og rense de metalbaner der løber mellem pærene..
     
  9. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Du kan også prøve at tjekke om der er en god stel forbindelse til dit kombi instrument inden du sender det til rep.

    Min gjorde nemlig også noget lign det du beskriver og da jeg trak en ny stel ledning til kombi instrumentet, gik det over.

    Jeg ved ikke om det kære overspændingsrelæ kan foresage disse fejl, men helt sikkert også en mulighed...

    Held og ´lykke m. fejlfindingen..

    MB-Freak
     
  10. neis33

    neis33 New Member

    Joined:
    5 Marts 2010
    Indlæg:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125 250D aut.
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    :-D :-D :-D

    Jeg takker jer alle mange gange......
    jeg er nu kommet så langt at jeg har fundet ud af at omdrejningstælleren og baklyset gå over samme sikring og at fejlen låg i lygtehuset bagi

    ang. mit speedometer har jeg kontaktet vdo-instrumenter.dk og det er i mine øre meget billigt at få lavet kun 650 kr. så det skal helt klart laves.

    jeg er godt nok ikke kommet meget videre med mit gearskift, men har da fundet ud af at det ikke er så slemt nor jeg leger lidt med pedalen så det er vel bare tilvending som at finde et koblingspunkt i en nu bil, men syntes da godt nok at der mangler et gear jeg har fået den forståelse at der kun er 4 gera i og kunne nu godt bruge et 5 gear så den ikke køre med så høje omdrejninger når jeg køre motorvej....


    IGEN MANGE TAK...... :-D :-D
     

Del denne side