Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

tikker i motor i tomgang 300d

Emne i 'Tekniske data' startet af littau, 21 Februar 2010.

  1. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    min mercedes tikker i tomgang. men nogen gange er det være ind andre. den har kun 1.5 bar olietryk. har skifte dyserne. men det har ikke hjulpe. ved ikke hvad den har kørt. men det er ca 600000. nogen ider. på forhånd tak
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Med den km stand,knast og/eller ventilløftere ville være mit bud,ændring af olietype kan også afhjælpe det i nogle tilfælde..
     
  3. langhoff

    langhoff New Member

    Joined:
    19 April 2008
    Indlæg:
    49
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja eller olietyve/ paraplyerne??
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så burde den vel også ryge/ose meget??
     
  5. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    det skal lige siges den ikke ikke bruger ret meget olie.. men jeg tror det er løfterne. synes jeg kan høre det kommer der fra
     
  6. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det er normalt kendt at disse ventilløftere skal skiftes engang imellem da de er sliddele.
    Men der er jo ingen grund til at skifte dem før de begynder at "snakke" læs: tikke.
    Det er et rimelig let operation, den kræver at ventildæksel fjernes, kædestrammer løsnes, takthjul med kæde afmont. knastaksel løsnes i en bestemt rækkefølge, alle 12 løftere skiftes, og knastaksel monteres igen.
    Ved tilspænding af knasten skal man være meget forsigtig med tilspænding, ellers kan knasten knække.
    Køb eller lån en HAYNES rep. bog der er det tydeligt forklaret.
    Nye løftere 74,- pr stk, + en ny pakning + et par timers arbejde, og du tror du har fået en ny motor, den bliver nærmest lydløs.

    Erik
     
  7. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hvor køber du løfterne henne. er det hos mercedes. den pris du skriver. hvad for noget olie skal den så have den. jeg køre på 15-40 nu. er det godt nok.


    tak for de gode svar. 8)
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ejner Hessel i Næstved eller Næstved cylinder service
    Jeg har altid brugt 5-40 fuldsyntestisk i min uden noget stort olieforbrug iøvrigt,
     
  9. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    dem vil jeg lige ringe og bestille i næste uge.
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Dyser og pumpe er jo normalt de 2 ting der for motoren til at tikke godt og grundigt.

    Men gør den det konstant eller er det når den bliver varm?
    Kommer tikken oppe eller nede fra på motoren?

    Hvis det er når motoren bliver varm, så er det højest sansynligt at det er krydspindene der er lidt slid i (Ikke noget farligt) bare irterende at høre på.

    Skiftede du flamme skiver da du fik nye dyser i?
    Er det nye dyser eller renoveret og i så fald er det lavet på den rigtige måde... har desværre hørt om mange som selv har kastede sig ud i en dyse renovering hvor den kun blev være.
     
  11. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Jeg køber alle dele hos Gørløse, der får jeg en fornuftig rabat, og jeg kører selv på 10/30 olie . 15/40 er også helt OK,
    dog skal olien også være beregnet til dieselmotorer, da de er mere selvrensende.
    Jeg køber visse dele hos Mercedes, O-ringe, kobberskiver til pumpen, flammeskiver o.lign. altså de små "meget vigtige" dele og selvf. hvis Gørløse ikke har de dele på lager jeg skal bruge.
     
  12. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    synes bare de er lidt dyre... men jeg undersøger priserne i morgen
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  14. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Øv. Linket virker ikke. :(

    Men prøv selv at tage et kig på ebay.de
    Søgeordet er HYDROSTÖßEL
     
  15. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du køber dem billigst hos gørløse evt med forum rabat.
    De koster det samme i de iøvrigt..
     
  16. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    siger jeg så bare jeg er medlem her inden. eller hvordan foregår det
     
  17. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
  18. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    mange tak lasse... for man så lidt i rabat. eller hvordan.. super forum. endnu engang tak for hjælpen.
     
  19. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har forstået det sådan at når du logger ind med din kode,så er prisen på tingene anderledes(opgivet pris er med rabat)
    Mener jeg..
     
  20. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jeps der er styr på det. 10% det er squ nice. 59 pr stk. billigt. til min gamle mondeo=2300 for 16 løfter. mercer=700-800. lækkert. for 12. det kan hvis ikke blive bedre
     

Del denne side