Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

2 aut. gearkasse spørgsmål.

Emne i 'Automatgear' startet af blacksugar, 18 Februar 2010.

  1. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Eftersom renoveringen er ved at være ved vejs ende. så da jeg skulle hælde olie på gearkassen, så begyndte det at vælte ud af den oppe fra efter jeg havde fyldt 4,5-5 liter på. olien komme oppefra henne ved den bagerste ende af gearkassen.

    så er mit spærgsmål: hvad pokker kommer det olie lige ud henne?



    En helt anden ting er så. kan man sætte en 5 trins gearkasse på en 300 d-turbo.
    Hvad ville man lige rende ind i af problemer?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Motoren køre når du hælder olie på ik?

    Du starter med at hælde en 2 liter på, starter motoren og fylder på når motor og gearkasse er varm.

    Olien skal jo pumpes ud i converteren, så hvis du bare hælder på når motoren ikke køre så kommer olien ud af udluftnings ventilen som sider oppe i toppen af gearkassen
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    tænkte du på en gearkasse fra en e300-24v?

    Det er ret vigtig at du bruger den gearkasse der er bygget til, ellers render du ind i problemer med en converter der ikke fungere optimalt.

    Konverteren tager jo fat ved lavere omdrejninger på en diesel motor + at den er større.

    Så en konverter fra en benziner ville brænde af.

    Ud over det, så ville andre gearkasse ikke passe på, du ville støde på problemmer som timingen i gearksiftne og eventuelt får hårde eller bløde gear skift. I værste tilfælde brænde de invendige koblinger og bremsebånd af.

    Der er mange der tror at en gearkasse der er bygget til en stor og stærk motor sagtens kan bruges til en mindre, men problemet er at alle motore har moment kurver der ligger forskeligt. Så gearkassen ville køre i del last mode, mens at motoren yder fuld last.
     

Del denne side