Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Døende cirkulationspumpe?

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af Hafstrøm, 27 Oktober 2009.

  1. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej,

    Cirkulationspumpen til klimaanægget i min bil (230E)kører op og ned i omdrejninger. Op og ned, op og ned. Klimaanlægget fungerer upåklageligt, der er sådan set ingen problemer. Er det normalt at den opfører sig sådan eller er det tegn på at den er ved at stige af?

    Hilsen fra Henrik
     
  2. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tror desværre at den er ved at gå til de evige pumpe marker :D

    Prøv at give den et par små slag med en lille fastnøgle, det virker nogen gange på min, som også er ved at tabe pusten.

    Grunden til at den er der er at når du holder i tomgang, så pumper motorens vandpumpe ikke nok til at vandet kommer hurtigt nok ind i varmeapparatet, eller hvis du sætter tænding på når motoren er varm (uden at starte den)så kan du få varme i kabinen så længe der er varme i blokken/strøm på batteriet :lol:
     
  3. Hafstrøm

    Hafstrøm New Member

    Joined:
    29 December 2008
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E
    Km:
    126000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tak, jeg vil prøve at give den et venligt puf og så ellers skifte den engang ved lejlighed,

    Hilsen fra Henrik
     
  4. ktm

    ktm New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg tillader mig at brygge videre på denne tråd :)

    Det handler om en 230 stc. fra 80erne der ikke glimrer ved varme i kabinen, faktisk er den pisse kold :-(
    Der er strøm til cirkulationspumpen, men ikke noget stel, så pumpen kører ikke.
    Er der noget, der styrer denne stelforbindelse?
    Eller kan jeg bare møve en stel på uden om alt andet. Plussen forsvinder jo, når man tager tændingen.
    Det er min datters vogn, men det er mig der skal høre på jammeren :shock:

    Ledningerne til pumpen går gennem en sær samling, som er meget sørgelig at se på inde under plastickappen. Er der nogen dybere mening med det pt ikke adskildelige samlestik? eller kan man bare sætte noget andet på?

    Jeg har ikke en fis forstand på MB, men har I et spørgsmål om gamle Jaguarer, Land Rovere og lidt 1967 Mustang, så kom bare an!! :lol:
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Så har du verdens bedste bil tilgode :coolguy:

    jeg er sikker på den ikke bliver styret af noget via stel men kan den heller ikke varme ved kørsel
    cirkulations pumpen er jo til hurtigere varme og varme når vognen holder stille mener der
    har været nogen tråde omk det problem med ingen varme.. :roll:
     

Del denne side