Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Omdrejninger i bagtøjet asynkront?

Emne i 'Diverse' startet af Christian K, 6 Februar 2010.

  1. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Sad fast i is/sne, gav den gas for at komme fri, og h. baghjul piskede derud af, men bilen stod stille fordi det var fedtet der hvor h. baghjul stod fast. Men v. baghjul reagerede tilsyneladende ikke med omdrejninger samtidig selvom det stod på et tørt asfaltområde - altså roterede ikke synkront med det andet som sad fast i sneen, kan det passe? Er der en synkronisering i bagtøjet i sådanne tilfælde så det ene baghjul 'slår fra'??
     
  2. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    undskyld ikke for at gøre nar, men sidder lidt og griner over dit indlæg :-D , men man kan selvfølgelig ikke vide alt...
    men i dit bagtøj sidder noget der hedder et diferantiale, det er nogle tandhjul der gør at bagakslerne/baghjulene kan kører en uafhængigt af hinanden, hvilket de skal kunne for at du kan dreje, for når du f.eks kører rundt i en kurve kører det hjul i ydersiden af svinget hurtigere end det i indersiden af svinget ligesom og når du så sidder fast og det ene hjul har bid kører det andet hjul dobbelt så hurtigt rundt, pga differantialet... se evt linkene, for bedre forståelse...

    http://www.youtube.com/watch?v=iBLE0_Sjqw4&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=29QpZrMQ9v8&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=MVxezPgFUL4&fe
    http://www.youtube.com/watch?v=K4Jhruin ... re=related
     
  3. Christian K

    Christian K New Member

    Joined:
    13 Februar 2009
    Indlæg:
    65
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230E aut
    Km:
    276000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    man må lære på den hårde måde :-D godt klar over differentialet, dog undrede det at den kompenserede når bilen ikke drejede og jeg netop havde brug for traction for at komme frem.. men tak, fine animationer
     
  4. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jamen så skal du jo bare have et bagtøj med differantiale spærre i stedet for, (hvis man kan få det til en W124èr) , for så er der fullepulle... :lol: :lol: :lol:
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    selvfølgelig kunne man få det til 124, det hedder ASD, automatisk spærre differenciale.
    man kunne også få ASR antispind
    toppen er 4-matic 4 hjulstræk !!

    det er IKKE til eftermontering

    :yipi: :yipi:
     
  6. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hvorfor er det IKKE til efter montering...??? alt kan lade sig gøre for den der har tid og penge nok... :lol: :lol: :lol:

    Tror sgu jeg vil prøve alligevel :lol: :lol: :lol: , har godt nok hverken tid eller penge, men det KUNNE da være blæret at have en gammel 250 D med 4-matic :eek: :eek: :eek: :lol: :lol: :lol: og så skal den lige hæves, have sidepipe, lygtebom og rotorblinke samtidig, så kan jeg sige nissan patrol GO HOME :lol: :lol: :lol:
    nej nej nej stop stop, nu vrøvler jeg vidst... over and out
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    nogle af 190er modellerne kom faktisk med friktions spær, så hvis det ene hjul stod og kørte rundt i sneen, satte en kobling ind som gav ca 70% spær på. Det er noget være knald at reppe.

    Kan ikke huske om det var ekstra udstyr eller cossien der havde det.

    Har bare stødt på det en gang eller 2
     

Del denne side