Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Viskosekobling

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Alex B Jeppesen, 1 Februar 2010.

  1. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Min kølepropel kører rundt når bilen står i tomgang(kold motor)skal den det,jeg kan holde den tilbage uden problemer?
     
  2. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Du må spørge Alex ,han har tegninger over alt :lol: :lol:
     
  3. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det har jeg gjort men der står intet om det spm er om den skal køre lidt med rundt eller om den skal stå helt stille ved alle omdr indtil den bliver aktiveret til at køle,fordi så skal jeg jo skifte den..
     
  4. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    En vinge med viskosekobling vil altid køre med rundt, det den gør er at regulere så den ikke tager så mange heste, for hvis den er fuld "aktiveret" vil du tro at det er en 1.0 du kører i :lol: , men ja den skal/vil altid kører lidt med rundt... der er jo heller ikke noget til at holde den... :p , faktisk selv på en 200 D som har en magnetkobling, istedet for viskosekobling og som er monteret på lejer på akslen på vandpumpen, og kører MEGET nemt og stortset uden modstand kører med rundt i tomgang...
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Super info tak..
     
  6. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det er meningen at den skal køre løst med rundt hele tiden, og først "låse" i koblingen når der behov for det.
    Det er den besked jeg fik da jeg satte ny kobling på.
    Min Chev. corvette har også en kobling magen til, der fungerer på nøjagtig samme måde.
    Det er jo ikke en elektrisk ventilator, der jo nok var værd at foretrække.
    Erik
     

Del denne side