Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Gas Spjæld....eller?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af DeBager, 26 Januar 2010.

  1. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Motoren starter med det vuns, men går ud efter et par sekunder hvis den ikke får lidt gas (omdrejningerne går helt i bund) Skal så stå i ca 2-3 min. med let fodgas, før den kan sættes i gear og kan så finde på at gå istå efter 3-5 min. kørsel, ved stopning! Har fået at vide der skal skiftes gas spjæld, ca 20.000,00 kr.....det møj mang peng!
    Er der et bud på hvad det eventuelt ellers kan være...? Da jeg jo er notorisk mekanisk idiot, må jeg håbe på at der er ekspertise i dette forum, som kan guide i den rigtige (billigere) retning.
     
  2. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    kender ikke meget til benzin biler, men er du sikker på at det ikke bare er vand i dit brændstof der er frosset, eller kaburator eller dyser ( alt efter hva den har) at der fryser så snart der kommer lidt flow igennem, det er trods alt meget koldt i tiden...
    Arbejder selv som entrepanørmekanikker, og RIGTIG mange maskiner har problermer i tiden, de starter med det samme, men dør næsten ligeså hurtig fordi er vand i brændstoffilteret er frosset eller et rør er frosset pga vand eller en enkelt lille vand perle der er laver en frost prop i et rør.... der skal sgu intet til i tiden...
     
  3. XSpeedRacing

    XSpeedRacing New Member

    Joined:
    4 December 2009
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 E Aut. Benzin
    Km:
    307
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg ville prøve med noget kaburatorsprit i tanken først, det har afhjulpet mit problem i disse kolde tider.
    20.000 for et spjæld, lyder af mange penge, er det lavet af platin.. :eek:
     
  4. Falle

    Falle Member

    Joined:
    14 Januar 2008
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    MB - GLC 250 4 matic
    Km:
    122000
    Årgang:
    2017
    Bil nr. 2:
    MB - A200
    Bil nr. 2 Km:
    65000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej, karburatorsprit er en god ting specielt når bilen har karburator, hvor en lille vandperle ikke kan gå gennem dyserne på grund af overfladespændingen i vand, dette forhindre sprit, husker i ikke den lille test fra skolen hvor man kunne få en nål til at flyde på vand, men bare nogle få dråber sprit i, så sank nålen, nå nok om det, hvis du har indsprøjtning på din bil så kontroler også din "tilskudsdyse" den der sidder på manifolden, den giver lidt benzintilskud når motoren er kold, lige som choker på en karboratorbil, dysen styres også af en føler der kan være stået af.

    mvh

    Falle bye
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis det er en 260 eller 300 model, så er der stor mulighed for at det er en dårlig massemåler.
    Den kan ohmes igennem for fejl hvis det er.
     
  6. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Takker fo de gode svar :)
    Det er en E320Ce med indsprøjtning, så der skal måles i masse"etellerandet".....Hvor får "man gjort det....på et alm. værksted? eller....Syndromet stratede før det blev koldt i vejret, den kunne finde på at "gå op i omdrejninger" eftere den havde fået lidt gas på motorvejen....
    Hvor er det dog irriterende at være så uvidende udi et så prægtig bil :angry:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis det er, så har jeg værksted og laver en hel del 124 modeller.
    Så jeg kunne godt reppe den fejl hvis det er af interesse?
     
  8. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Det lyder fino....hva' er ca. pris for øvelsen...jeg arbejder i Slangerup så det er ikke uoverkommelig langt væk
    Go' weekend :gr8:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg tager 300+ moms i timen

    Jeg er på ferie lige nu, men hjemme igen fra på tirsdag af.

    Har du et telefon nummer jeg kan træffe dig på eller en mail, så kan jeg kontakte dig når jeg kommer hjem
     
  10. DeBager

    DeBager New Member

    Joined:
    4 April 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej igen
    Det nemmeste er : hans@oriflame.dk
    Forsat go' ferie 8)
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Okay, du høre fra mig på tirsdag
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er rigtig at lige E280 og E320 har det med at briste lednings nettet på i sær det man kalder den elektriske gas regulator.

    Den sidder heldighvis rigtig nemt på sådan en i forhold til de tidligere 6 cyl. som eks. hvor man skal splitte det hele ad for at komme til den :eek:)

    Men det er som regel ledningerne der giver op på de modeller der og de har ry for at skulle have en elektronisk gas regulator relativt tidligt i deres Km. liv./ år.

    Mange har skiftet deres elektroniske gas rugulatore på dise modeller, men Jacob har hetl sikkert styr på det, det vil jeg godt give min garanti på 8)

    Og ja de ner skide dyr sådan en fætter og hvis ikke dit motorlednings net har været udskiftet, så ville jeg kraftig overveje at få den del udskiftet også da det vil blive dit næste problem med usættere og underlige fejl.

    Men det kan jacob se hvis du lader ham fixe den :)
     

Del denne side