Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Disable ASR ?

Emne i 'El-system' startet af Anders B. Jensen, 18 December 2009.

  1. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle sammen

    Nu har vi jo fået sne og sørme om det ikke irretere mig med det der ASR...i min gamle 300D var det sku sjovt når der var sne...de eneste tidspunkt på året hvor den kunne rive hjulene rundt og køre sidelæns ha ha.
    Men jeg kan heller ikke komme op af indkørslen...lampen blinker og bilen siger " uhaaa det er farlig " og tager gassen af motoren..for sulen da..
    Kan man ikke slå det fra ? er der ikke en eller anden der ved hvordan man gør ? uden at slå ABSen ihjeld...feks ved at ligge et ben til stel i et test stik eller sådan noget ?

    Tak :)

    Anders
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hejsa.

    Jeg har det samme på min og det er faktisk ikke bare lige sådan at slå fra uden at ABSen også slåes fra da de 2 systemet hønger nøje sammen, det er noget lettere på V8erne men ikke ligetil på de 6 cylindrede.

    Problemet er samtidig at hvis du disabler ASR så disabler du også den elektroniske gasregulering som hiver i gas spjældet for dig, det er jo ikke med kabeltræk at du hiver i gasspjældet men en ASR motor som sidder nede under din manifold der drejer i gassplædet for dig.
    Men MErcedes har tænkt lidt smart så der er faktisk et kabeltræk som nødløsning, så hvis du midster den elektroniske gasregulering så over tager kabeltræk og styre stænger, men fordi den skal kunne regulere gas spjældet tilbage for at mindske motoromdrejningerne under ASR indvirkning så kan du kun med den mekaniske gasregulering give 2/3 dele gas.
    Så du kan godt undlade ASR, men må så nøjes med kun at kunne give 2/3 gas og hvor sjovt er det så ik :|

    Problemet ligger også i at hvis du afmontere stikket til den elektroniske gasregulering så midster du dit sikkerheds system til benzin tilførslen og så kan bilen ikke startes 8)

    Ja de har simpelthen flettet så mange ting sammen med det ASR at du tror det er løgn, jeg har været hele møllen igennem og det er altså helt inde i computeren du skal fjerne forbindelsen mellem ASR og ABS enheden sådan at informationen fra ABS sensorene ikke kommer videre over til ASR modulet og der inde vil jeg ikke rode for meget med tingene selv.

    Men hvorfor bruger du ikke bare din snekæde kontakt når du skal ud af indkørslen :| den skulle tillade lidt hjulspin så det er muligt at komme igang op ad bakke.
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,471
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    2/3 gas på et oliefyr, så meget har den jo slet ikke :lol: :lol:

    Bendix
     
  4. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Det er da vist heller ikke et oliefyr han kører rundt i mere:)

    men ja, det er da en uretfærdig verden vi lever i, hvis ikke man kan slå den slags fra i de hurtigere modeller. Gælder det alle? eller kan man godt rende ind i en 300E uden asr?

    Jeg kan lige nævne at jeg er meget glad for at i min lastbil er en knap der hedder TC, den bruger man til at tage sin tractioncontrol ud af funktion, og det er sku nogen gange nødvendigt op ad bakkerne.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan godt lade sig gøre at lave en funktion så asr slåes fra på e300.

    Men som Brabus siger, så er det lit kompliceret.

    Der skal smids en bro ind mellem fuel cut og asr motor + at der skal laves en bypas på et specielt punkt i abs modulet. Det er prøvet før og jeg har tegningerne liggende til det:)
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ikke alle 300E-24 har ASR, f.eks. min.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nej det er langt fra alle, nogle har også ADS, hvilket er mit fortrukne.

    På min SLér, byggede jeg selv ADS på. Så den har både spær og ASR. Det er ikke set før på den model:)
     
  8. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle

    Bendix : Nej, ikke mere oliefyr her men 300 24V :gasp:

    Brabus : Du har helt ret og tak for svar. Snekæde knappen hjælper lidt men det er ikke helt nok syns jeg.


    Jacob : De tegninger kunne jeg meget godt tænke mig...kan du finde dem og hva ska du ha for dem ?
    Så vil jeg se om det ikke kan laves som en kontakt eller jeg bare skal droppe det...det er jo ikke så tit vi har sne :cool:

    /Anders
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hehe, nu lyder jeg nærig... Men de tegninger er ikke til salg:)
     
  10. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Jacob.

    Æv æv, men fair nok..du skal jo leve af det :)

    /Anders
     

Del denne side