Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Duoventiler

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Bjarke, 15 November 2009.

  1. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle.

    Der er en del, der har problemer med varmen, og nu altså også mig. Jeg havde for nogen tid siden problemer med, at den ene side varmede konstant. Jeg adskilte ventilerne og konstaterede, at den ene ikke duede. (den lille pind med et konisk hovede var knækket) Jeg kontaktede MB og faldt næsten ned af stolen, da en ny duoventil koster ca. 2700,- +moms. (det er den udgave, hvor cirkulationsmotoren sidder på) Det er jeg ærligt talt for sparsommelig til at give sådan uden videre. Gørløse har i øvrigt bekræftet prisen.

    Nu har jeg så levet med dette nogen tid, og har omsider fået 2 nye "pinde" til ventilerne af min mekaniker fra en skrotbil. Men men, den lukker ikke vandet igennem ventilerne, så der er bare koldt i kabinen. Duoventilerne klikker ikke ved aktivering, når skidtet er i samlet tilstand. Adskiller jeg dem, så åbner og lukker de fint, så min elektriske styring må være i orden. De åbner/lukker også fint i samlet tilstand, når de 2 "pinde" ikke er isat. Men så kan jeg jo ikke regulere varmen. Jeg har nu de 2 "pinde" til at ligge i handskerummet pga den kolde årstid. Hvad pokker kan der være galt?? Kan en kvik bruger herinde kaste lys på sagen? Måske kender en af jer flowet gennem ventilerne?

    Det er i øvrigt en E300D fra 1995 med manuelt klima (med de 2 rullehjul og 3 knapper mellem disse)

    Hjælp!!

    Med venlig hilsen Bjarke
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så må man gå ud fra at de 2 lukke spyd du har fået fat i, ikke passer til den ventil.
     
  3. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja, jeg glemte vist at fortælle, at de er helt mage til de gamle. Så det giver ikke rigtig mening for mig her :shock:
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Husk at E300D kører med en anden duoventil, end de 'gamle'.... vi har mange forespørgsler på dem til E-modellerne... og de findes også med originalt fyr, så er duovemtilen også anderledes... så der er lidt muligheder
     
  7. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    509
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej...

    Med fare for at komme i "Bad Standing" hos Bjarne for ikke at bruge det rigtige forum rules
    så ligger jeg inde med en duoventil af ukendt oprindelse.

    Den er unden cirkulationspumpe men skulle efter sigende virke upåklageligt.

    Der er nogle numre påtrykt på plastdelen som muligvis kan bruges.

    Den ene side er det (stjerne) 0000 830 6584

    og den anden side er det 1 147 412 015

    Det var bare det jeg ville sige... Hej :cool:

    Med venlig hilsen...

    Claus...


    PS... Jeg sletter selv mit indlæg igen sidst på ugen og opretter et nyt i MB-dele sælges.
     
  8. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for de gode svar.

    Den uden cikulationspumpe har ingen interesse, da jeg helst bevarer systemet som det er. Ellers tak :)

    Jeg har kigget på det seneste link til E-bay ( de 2 første var slettet ) og den ser rigtig ud: Jeg har 1 indgang øverst på ventilsiden, 2 udgange nedenunder, en gennemgang på modsatte side ved motoren samt en mindre studs til sprinklervæske på samme side.

    Har nogen tid til at tjekke linket?

    Er jeg på rette spor? Sender gerne billeder af min egen.

    Hilsen, Bjarke
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    De 2 første link jeg skrev er de samme som dem der stadig er ,mår man retter i sit indlæg sker der noget halløj så ens link ej dur.
    Ellers gå på ebaymotors.de og søg på flg w124 duoventil prøv også og bytte om på rækkeflg af stavelser det giver nogle gange flere resultater på det søgte..der var flere af samme type den dag jeg kiggede derinde
    Så længe dine indgange og udgange til genemløb passer så dur resten også og prisen giver dig vel næppe åndenød?
    De plejer at blive solgt for mellem 50-100 euro...
    Husk også på at udbuddet på ebay ændrer sig meget fra dag til dag
    Mvh alex
     

Del denne side