Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Motorlyd ændret efter skift af o ringe

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Miss Mercy, 9 November 2009.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej venner,

    så er den gamle vogn gået igennem syn uden anmærkning. Stor ros for røggastest af synsmanden, som fortalte at 4 til 5 år gamle passater var langt være end end min med næsten 600.000 km på tælleren. :-D

    Nå, mit spørgsmå går på motorens ændrede lyd efter at jeg har fået skiftet o-ringe. Manifolden var afmontereret af kyndig mekker. Lyden optræder kold som varm, og kun i tomgang eller ved meget let gas. Når den kommer op over ca. 1500 omdrininger er der intet. Jer som kører diesel, især den herlige 300 diesel, kender til denne lyd som jeg prøver at beskrive. Det lyder ikke som om at motoren er ved at gå i stykker, men omvendt er der sku et eller andet som ikke lyder helt rigtigt. Den skratter lidt, larmer lidt, lyder faktisk mere som en gammel diesel hakker nu...Den har altid haft denne lille snerende lyd, men nu er det bare blevet være.

    Hvad kan det være. Lyden opstod efter disse o-ringe blev skiftet. Der er nok olie på damen. Kan det være ventilerne eller ? Er ret sikker på at det ikke er remdæmperen.
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Pas med hensyn til din lyd,da jeg ikke kan høre den.
    Men jeg har haft en resonanslyd,som man kunne høre hvis man stod uden for bilen,det var gummi ringene(93) for enden af sugerørne,som går videre til luftfilteret..Jeg fandt ud af det ved at jeg kunne vrikke huset til luftfilteret,ringene holdt ikke stramt mere..


    [​IMG]
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg tror jeg kender lyde,- da min også har en hård diesel kende lyd,- ved tomgang som forsvinder ved ca. 1300 omdr.

    prøv at se på vedhæftede,- måske er løsningen der.
     

    Attached Files:

  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Eventuelt en dyse der ikke er spændt ordentligt, se om der ligger disel olie rundt om en af dyserne.
    Det kan også være rem dæmperen, prøve at se om remmen blafrer ved de 1300-1500 Rpm.
    Det kan også være bolten til remdæmperen der er slidt, det er set nogle gange at den står og støjer.
     
  5. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Nu er der jo også noget der hedder sommerdiesel og vinterdiesel.
    Min 300D kan bestemt ikke lide vinterdiesel, da den begynder at skramle og tikke, mens på sommerdie. går den som ny.
    Efter at have opsøgt en olietekniker (shell) fik jeg den forklaring at i vin.die. sparer man på blødgører, en form for oktanhæver. Det bevirker at der sker en lidt hårdere eksplosion i forb. kammer på vin.die., hvorimod som.die. sikrer en jævn og rolig forbrænding. Deraf den ændrede motorgang.
    Jeg har da foreløbig haft 5 vintre nu til at obsevere dette fænomen, og det er desværre startet nu igen .
    Før itiden kunne man købe denne blødgører i "løs" vægt, det kan man desværre ikke mere.

    Erik
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    har fuldstændig samme problem som Miss Mercy :( min går også hårdt efter skift af o- ringe i pumpe! ville ellers prøve med nye dyser men det ser ikke ud til at hjælpe i følge Bjarne! og det koster mellen 1500-3000kr
    Chr
     
  7. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Takker for svar.

    Lyden opstod lige efter o-ringe blev skiftet. Så det har ikke noget med sommer kontra vinter diesel at gøre, men tak for den oplysning alligevel.

    Ud over at fejlen måske kan ligge i en dyse som ikke er fast spændt ordentligt (tjekker i weekenden) er der så andre dele som kan tage skade eller være monteret forkert da o-ringene blev skiftet ?.

    Hvis ikke må næste skridt være at undersøge de forslag Bjarne sendte.
     
  8. Bjarke

    Bjarke New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300D
    Km:
    685
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa!

    Min fik nye o-ringe ved pumpen for en måneds tid siden. jeg havde akkurat samme problem. Jeg spurgte min mekaniker (der er meget erfaren med Mercedes) Det sker næsten altid, når man laver den slags. Men i den 1. tank diesel efter indgrebet fyldte jeg noget dyserens i, og nu har jeg tanket 2 gange siden, og lyden er faktisk helt væk igen. Ud på motorvejen og giv den nogle omdrejninger!! Det skal nok forsvinde. Good luck :cool:

    Hilsen Bjarke
     

Del denne side