Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Centrallås

Emne i 'El-system' startet af carstenbus, 3 November 2009.

  1. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej, har nogen prøvet at fejlsøge på centallås..
    Jeg har brugt hele dagen, pumpen kører og låser/låser op, når man tager stikket ud og drejer det først den ene vej og så tilbage igen.
    Jeg kan ikke styre det fra døren, har målt at den vender strømmen ,

    Håber nogle kan hjælpe..... :eek:
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis den ikke virker fra den ene dør, men virker fra den anden dør og fra bagagerummet, en det nok selve c-lås pumpen der er defekt. mål om den modtager signalet (fra døren) på c-lås pumpen
     
  3. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Kongebiler.
    Lad os starte med at det er moren´s 190 er. den styres kun fra førerdøren.
    Og jeg har målt alle tre ledninger mellem dørpumpen og c.pumpen, og der er gennem gang i alle tre.
    Dør pumpen skifter også + fra den ene ledning til den anden, og den tredie som fast stel.
    Jeg kan som sagt tage stikket af c-pumpen, og ved at sætte det ind forkert, få den til at låse, og siden flytte det tilbage og så låser den op :twisted:
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    så er det jo nok ikke c-lås pumpen
    hvad sker der hvis du tager stikket af ved dørlåsen, og giver den + i den ene ledn. og bagefter i den anden ledn. der går til c-lås pumpen ?
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ret mig hvis jeg husker forkert her!!

    Der sider det klare 3 benet stik på vacum pumpen.

    Ben 1 er fra bagagerum, violet ledning
    Ben 2 er fra venstre fordør, blå ledning
    Ben 3 er fra højre fordør, grøn ledning

    Når låsen er åben skal der være 12 volt på benet. Det ville sige at når begge fordøre og bagagerumet er åbent, så skal der være plusm 12 v på alle 3 ben.

    Lukker du låsen på bagagerum og begge fordøre, så skal der være stel på elle 3 ben.

    Hvis dise målinger er OK, så er der ingen fejl i dine låse systemer og det kan derfor fastslåes, at fejlen ligger i vacum pumpen.
     
  6. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej djaabo ,,
    Der er kun ledninger til førerdøren, de andre kører på vacum.
    Jeg har hørt nogle tale om, at førerdøren først skal give + og siden -.
    Jeg tænkte om det er fordi jeg ikke har stel nok i min dør..... :eek:
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis der kun er til den ene fordør, mener du så at der kun er en ledning i det 3 benet stik?
     
  8. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej igen djaabo -
    Nej der er tre, det virker sådan at man med nøglen henholdsvis giver strøm til den blå ledning, hvis man låser op.
    Og strøm til den gule ledning når man låser, eller omvent, ved jeg jo ikke da det ikke har virket endnu.
    Og så er der en rød ledning som leverer strømmen.
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er et andet stik. Den røde er fast plus og den gule er Acc.
    Den brun er self stel.

    Er der eftermoneret fjernbetjænings lås?

    Fandt lige diagrammet frem. Jeg havde ret med hensyn til farverne... for satan jeg husker godt:)

    Men det stik med de 3 ledningerne fra fordørende og bagsmækken er et stik i klart plastik som er et færdig støbt et.
     

    Attached Files:

  10. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Nej men som du kan se er det en ældre dame w201er.
    Og ledningerne i stikket på dørpumpen er som jeg nævnte blå-gul-rød, og ved centralpumpen er de, blå-gul-rød.
    Det der er underligt, er at når jeg måler gennemgang i ledningerne, er der gennemgang i den der er rød i dørpumpen og brun ved centalpumpen, de andre er jo ens, og der er også gennemgang. :twisted:
    Har først købt brugt centalpumpe hos gørløse, og siden ny styrepumpe til døren........
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg snakker kun nede ved central pumpen. Det er der du skal måle, se mit forig indlæg, der er vedhæftede diagram.
    Ps, hvornår er bilen fra?
     
  12. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    ja men centralpumpen har jo kun forbindelse med dørpumpen, jeg kan jo måle ledningerne mellem dem, eller tar jeg forhåbentlig fejl.
    Bilen er en 190E fra 1986 ligesom din fil.
    Ja undskyld, det kan være jeg er tungnem...
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Uden at se det kan jeg på stående fod ikke hjælpe meget mere:-/

    Men hvis det går helt op i hat og briller, kan jeg godt kikke på det
     
  14. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Altså, som jeg ser det, så er der nede på pumpen et stikben som skal lægges til stel for at låse og til plus for at låse op.
    Start med at verificere at det virker!
    Find så ud af hvilket ben oppe i døren der bliver lagt til stel når du låser døren og til plus når du åbner den.
    Check derefter at dine ledninger er korrekt monteret i forhold tiæ denne virkelighed, ikke i forhold til farverne!
    Det SKAL virke! :)
    Men det kan godt være at det er værd at få en anden til at kigge med; den slags fejlfinding kan man godt stirre sig blind på!
     
  15. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    I skal ha tusind tak for indlægene indtil nu.
    Jeg vender tilbage, når problemet er løst, eller kontakter djaabo, hvis det går helt i sort.
    Tak og god dag.. :lol:
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mon noget af alt denne forviring kunne have været undgået hvis indlæget havde været lagt i det rigtige forum under (W201) og ikke i W124 forummet :| jeg ved ikke hvor forskællige de er i farve valg på ledninger osv.
    Men hvis nu bare man havde sin bil stående i sin profil og bil Nr. kunne være konens 8)

    Men måske vi kunne få bjarne til at flytte dette indlæg over i rette forum under W201 :idea:

    Men når det er sagt så synes jeg godt nok også vi er ved at have alt for mange forums ude på forsiden, så det er måske forståelsigt nok hvorfor så mange ikke finder det rette forum at smide deres tråd i :|
    Men sådan er der jo så meget, man kan ikke gøre noget perfekt uden at noget andet så ikke er perfekt, og det der er perfekt for nogle er måske ikke den perfekte måde for andre :roll:
    Når Bjarne har flyttet indlæget må denne kommentar godt slettes da den jo så ikke kommer til sin ret mere :gr8:
     

Del denne side